poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1516 .



Modelare
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2018-01-21  |     | 



Avem datoria să ne schimbăm, astfel ne împlinim menirea coborârii în timp. În vechile manuscrise găsim menționată confruntarea fiilor luminii cu forțele degradante. Și după cum vedem prin toate perioadele, aceste realități nu au fost doar într-un timp al începuturilor, ne influențează continuu. Secolul XXI nu a fost exceptat de la confruntarea rațiunilor. Împotrivirea acestor forțe întunecate e atât de puternică prin insistență, încât e necesar să-i opunem o încredere hotărâtă. Dar cum îi vom opune această încredere dacă nu știm în ce mod să o folosim? Credința este în esență cunoașterea adevărului. Totul se petrece în gândire. Influențele vin pe fondul ignoranței. Nu ai arme potrivite pentru hedonismul eului, doar conștientizarea controlului, înfrânarea. Și în această înclinație bolnavă intră orgoliu cu toată gama manifestărilor. Îndepărtarea de Creator, originea ființei, dă modul de a fi egocentric. Închidere în suficiență. Într-un înțeles mai larg, suntem prin gândirea creativă, dincolo de stadiul empiric, după chipul și asemănarea Rațiunii care ordonează prin legi universul. De la primele unelte și opere de artă avem dovada acestei legături cu Creatorul, din Le Mas-d'Azil, monumentele megalitice din întreaga lume, diversitatea piramidelor și marile sculpturi ale lui Fidias, cel care a decorat Partenonul din Atena, până la lucrările care exprimă perfecțiunea în artă din Renaștere, Donatello, Leonardo, Michelangelo, Bernini, Rembrandt, Rubens și creatorii recenți precum: Rodin, Goya, Giacometti, Gauguin, Bleifeld, Troubetzkoy, Degas, Picasso, Dali ș.a. Doar o parte din forța creativă în măsură a exprima de unde avem modelul primordial. Noi suntem în construcția universului chemați la lumină, civilizația pe care Creatorul a pus-o hotar forțelor degradării. Nu doar prin rezistența acestor dovezi de măiestrie artistică biruim forțele degradării, ci mai ales în modelarea propriului spirit. Înlăturând din adânc toată zgura influențelor nefaste, stratul brut al formei primitive – prima manifestare a căderii din civilizația înțelegerii rațiunilor. Înainte de alungarea din lumină, omul era în legătură cu făpturile universului, copia modele ale civilizațiilor ancestrale, avea acces la taine și libertăți date de puterile originare. Știu că e greu să înțelegi astăzi aceste afirmații dintr-un mediu potrivnic, din laboratorul descompunerii, ce înseamnă să crezi și să gândești dincolo de planul imediat al constrângerii. Cu toate acestea, niciodată acest subiect nu e depășit, chiar și prin civilizația asta tehnologizată: poți să fii liber sau dependent de iluzia care îți închide spiritul în cea mai modernă închisoare. Până la urmă, conștiința e cea care mărturisește că alegerea ne aparține.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!