Comentariile membrilor:

 =  Bogdan Geană
Ionuţ Caragea
[19.Sep.23 21:38]
Ai apărut și tu ca mistrețul cu colți de argint, după războiul de acum 300 de ani, ca să faci pe clarificatorul, de parcă Google e inoperabil. Ce să zic, îți mulțumesc! Dar când avea nevoie site-ul de tine, ca să faci un pic de ordine, erai absent. Fii și tu mai activ, mai pe fază, să nu se mai ajungă la injurii și atacuri la persoană. Este singur meu comentariu de sub această postare.

+ parere
Claudiu Tosa
[19.Sep.23 21:44]
Discul de aur de la bordul sondelor Voyager 1 si Voyager 2, lansate de NASA in 1977, a fost conceput ca o modalitate de a introduce civilizatiile extraterestre la viata si cultura de pe Pamant, in cazul improbabil in care ar gasi sondele in adancurile spatiului cosmic.

Continutul consta intr-o selectie de sunete si imagini care ilustreaza diversitatea vietii si culturii de pe Pamant dar si inregistrari printre care se numara saluturi in 55 de limbi diferite, muzica din diverse culturi si epoci (de la Bach la Blind Willie Johnson), sunete naturale (cum ar fi tunete, valuri, cantecul pasarilor), precum si imagini ce prezinta o varietate de scene de pe Pamant, inclusiv structuri ale ADN-ului, o femeie care alapteaza, un om care mananca, cladiri, pictograme cu oamenii si multe altele.

Cred insa ca s-a facut o greseala imensa, caci discul acela de aur, orice ar avea pe el, nu poate descrie si nici surprinde complexitatea noastra in absenta unui scan la rezolutie maxima a reclamatiei despre care vorbesti, adresata Admnistratiei Prezidentiale, de catre scriitorul respectiv. Nu de alta, dar sa stie si civilizatiile intergalactice ca oricine poate reclama oricand pe oricine oriunde, inclusiv pe ei, in cazul in care ne vor descoperi de exemplu fara ca fiecare persoana de pe pamant sa fie de acord cu asta.

Scriitorul despre care vorbesti, crezi ca ar putea o reclamatie adresata tuturor presedintilor de stat din lume prin care sa solicite de urgenta nedescoperirea noastra de catre extraterestri?

P.S: Mersi pentru postarea informativa, o evidentiez pentru ca este obiectiva si valoroasa in contextul unei polemici stupide (in absenta carora unii si-ar pierde scopul in viata).

 =  typo
Claudiu Tosa
[19.Sep.23 21:45]
ar putea *scrie*

 =  omfg
Leonard Ancuta
[19.Sep.23 21:46]
mi-ar fi si rușine sa mai comentez, cum mi-ar fi si rusine să ma mai arat in public, sa mai zic ca sunt poet in conditiile in care tu dai poezia pe mana politiei. ca n-ai inteles, aia e mai grav.

 =  Cred că se putea
BogdanGeana
[19.Sep.23 21:47]
și fără acest comentariu unic. Și fără să mă jigniți sau să mă tutuiți, că doar nu ne tragem de șireturi și nici delațiune nu facem la șeful site-ului sau la ceilalți editori, că doar nu mă dau lovit de capul meu,da?, domnule Ionuț Caragea? Da?

 =  Leo, gând la gând
BogdanGeana
[19.Sep.23 21:51]
Eu unul mă întrebam dacă sunt chiar atât de disperat ca să accept existența în vecinătatea unui delator... Desigur, exagerez, ca de obicei.

 =  ...nedumerire
Claudiu Tosa
[19.Sep.23 22:03]
Primul comentariu pare scris din postura celui care nu a proferat niciodata vreo injurie sau atac la persoana pe aici. Prin urmare propun crearea nivelului 300, peste administratorul siteului, si sa-l denumim "Hristosul comentariilor (nume de cod: Uezen, fratele lui Baudelaire si Eminescu)".

+ tinand cont de gravitatea faptelor
Leonard Ancuta
[19.Sep.23 22:05]
nu fata de o persoana ci fata de un act poetic, venit - sa zicem - nu din partea unui om de pe strada, evidentiez acest semnal. poate mai intelege cineva, nu de alta, dar e chiar inadmisibil.

 =  Bine domnule Bogdan Geană
Ionuţ Caragea
[19.Sep.23 22:09]
vă voi domni. Și îi mulțumesc și lui Claudiu Toșa pentru comentariu. Apropo. Știu cine este cu adevărat Ionuț Georgescu și știu ce se urmărește. Dar voi refuza orice conflict, nu voi jigni pe nimeni, nu voi ataca la persoană pe nimeni. Nu am chef de războaie. Și vă rog, domnule Bogdan Geană, să fiți la fel de corect și vigilent precum vă știam cu vreo două decenii în urmă. Atât am avut de zis. Nu mai revin.

 =  am căutat pe net
Stanica Ilie Viorel
[19.Sep.23 22:48]
denunțul este peste tot
dar nu am găsit nici un material, mesaj, apel etc. de susținere a persoanei

personal, cred că ce s-a întâmplat a fost un act prostesc (la denunț mă refer), dar ce s-a întâmplat după, a fost o mizerie!
sancțiunea a fost acceptată fără ca cineva să denunțe cenzura!
poliția să sancționeze un act artistic… cred că și pe vremea lui Ceaușescu se fereau de așa ceva
poliția nu are în competență așa ceva
sesizarea a fost trimisă instituției care putea (președinția și parlamentul) să soluționeze așa ceva
doar că ar fi fost necesară expertiza
expertiza ar fi fost efectuată de specialiști

autoarea respectivă a fost linșată
de ce?
pentru că în jurul ei au fost… spuneți voi!

ceea ce faceți acum este la fel, poate mai mult
MIZERABIL!

unde ați fost în 2018?
de ce nu găsesc pe net marșul de protest?

linșați acum… ce?
care este cauza?

tot observ
stau câțiva în umbră ca și când în umbră mizeria este invizibilă.

aveți decența să fiți!

aiurea!

chiar nu vă înțeleg

caut să fiu mândru cu cei ca voi
dar unul spune că suntem toți proști și să nu-i mai lăsăm comentarii, altul e dumnezeu în poezie, altul ca el nu scrie nimeni, celălalt tremură tot în sevraj că e apostol…

chiar nu vedeți?!

absurd!

 =  ca să fie clar
Stanica Ilie Viorel
[19.Sep.23 22:59]
Ionuț Caragea, dacă ai reușit să înțelegi prostia pe care ai făcut-o, în locul tău mi-aș cere scuze public, poate chiar mai mult. Dar asta ține de propria înțelegere.


 =  și, ca să fie și mai clar
Stanica Ilie Viorel
[19.Sep.23 23:08]
cel mai probabil, unul ca mine, este sau nu este pe aici, egal cu zero
cu tot respectul
mă retrag o vreme

spor!

 =  Ilie
Claudiu Tosa
[19.Sep.23 23:18]
Demersul reclamatiei nu a facut decat sa genereze un efect Streisand cu privire la textul respectiv. Dar... egoul personal si nevoia de validare sunt mai importante. Altfel spus, intr-o camera in care lumea bea, mananca, danseaza si rade cineva pune degetul pe o pata neagra si minuscula din mijlocul ringului de dans zbierand ca sala trebuie evacuata pentru ca exista pericol de... igrasie.

Cat despre retragere, nu prea pricep. Suna de parca ti-ar fi frica de consecintele exercitiului tau de libera de exprimare de mai sus. Imagineaza-ti ca de fiecare data cand iti superi vecinii ar trebui sa dormi o saptamana pe strada, de teama sa nu te vezi cu ei pe casa scarii.

+ Părerea mea despre fenomenul poetic durabil al Medeei Iancu.. Revine
Dragoș Vișan
[19.Sep.23 23:23]
Vă rog mult să nu ne mai chinuim cu acest subiect. Caz închis, dar și redeschis: să revină pe Agonia Medeea Iancu, cât mai curând, dacă vrea! Sophie Polanski să revină pe Agonia, ne dorim cu toții! Sigur ne va surprinde cu poeme noi. Sophie a ales, Sophie a învins. E femeie. E o bună poetă româncă. Imaginea sa trebuie și îndreptată.

Apropo, eseul acesta este chiar amuzant.
Și se dorește încheierea disputei. Să fie și o reparație a demnității de poetă douămiistă redutabilă a Medeei Iancu.

Felicitări lui Bogdan Geană, pentru inițiativa subînțeleasă (ca sugestie fină în textul său) ca Medeea Iancu să revină ca invitat de onoare pe acest site, cenaclu sau atelier literar, "Poezie.ro", care are și un specific românesc, în denumirea sa: "ro" de la "Poezie.ro".

 =  Reacție la reacție
Dragoș Vișan
[19.Sep.23 23:34]
Mie mi se pare chiar o nouă Mița Baston, jucată de Manuela Hărăbor, la Sala Dalles colega poetă, critic literar nonconformist și eseistă de pe Agonia Medeea Iancu.

Dacă stau să judec mai mult, în prezent România chiar a ajuns de plâns, un stat marionetă. Și ca Revoluționară de la Ploiești, Medeea și-a introdus și ea "baioneta" în 2018 să vadă clar dacă mai reacționăm. A reacționat cineva? Da. Aferim!

E timpul pentru reabilitarea imaginii Medeei Iancu după ce a cam fost cenzurată literar, după cum bine spune mai sus Claudiu Toșa? Da. Este timpul reprețuirii demersului protestatar medeean. Și noi o putem face în 2023, la cinci ani de la experimentul mediatizat medeean.

 =  Visan - despre caracterele duplicitare, instabilitate dar si despre deturnarea s
Claudiu Tosa
[19.Sep.23 23:49]
Ma uimesti pana si pe mine, desi stiu cu cine am de-a face foarte bine.

1. De ce minti si spui ca eu as fi scris aici ca imaginea Medeei Iancu trebuie reabilitata? Nu am afirmat asa ceva.

2. Aici o numesti o poeta buna, dar aici https://www.poezie.ro/index.php/personals/14173859/Noul_canon_al_literaturii_rom%C3%A2ne_(1) la un interval numai de o ora in seara asta, ne explici cat de mult a decazut, cat de prost scrie si cum nu poate veni cu nimic nou.

Din punctul meu de vedere ai bagatelizat si decredibilizat total calitatea de comentator pe site, transformand simplul exercitiu de exprimare a opiniilor intr-un balci mizerabil si respingator.

 =  Am reflectat
Ionuţ Caragea
[20.Sep.23 00:21]
Am reflectat. Nu regret actul meu dpdv al datoriei morale față de țara mea, dar îmi pare rău că omul naiv și greșit instruit a avut de suferit. Dacă voi avea ocazia, voi vorbi cu ea. E problema mea și a ei. Gălațanu și-a îndreptat greșeala, după o noapte cu Patria și a scris lucruri frumoase despre România. Vreau să aflu dacă și Medeea Iancu a făcut ceva în acest sens. Dacă da, o voi aprecia. Pe de altă parte, observ că pe Agonia se caută mereu subiecte prin care sunt atacat. Se aduc lucruri din trecut, se răscolesc. Nu se vrea pace, cu toate că eu am spus foarte clar că nu doresc război cu nimeni. Am întins mâna multora, am reglat multe probleme. Și totuși, unii dintre voi veniți mereu tăvălug peste mine. Vă repet. Am și eu greșelile mele, dar nu sunt dușmanul vostru și vreau să-mi văd de treabă pe site. Vreau liniște și pace. Propun să ne vedem de creațiile literare și să încercăm să ne ajutăm cu păreri constructive. Noapte bună tuturor!

 =  Ionut, afirmatia asta
Claudiu Tosa
[20.Sep.23 00:37]
"Apropo. Știu cine este cu adevărat Ionuț Georgescu" suna a amenintare si santaj. Nu ii inteleg rolul in discutia curenta - care e despre Medeea Iancu si elucidarea unor eschivari.

E o contradictie, un mar otravit daca vrei. Intai arunci o indirecta din asta, o amenintare subliminala cu privire la dezvaluirea identitatii cuiva (care chipurile e altcineva decat ar pretinde), ca apoi sa spui ca tu totusi nu vrei sa te certi cu nimeni. Un fel de inspectorul Harry care trece prin Brooklynul rau famat spunand celor din jurul lui "baieti, port la mine pistol, dar nu caut necazuri".

Daca iti doresti cu adevarat sa nu ai niciun conflict cu nimeni aici atunci ce rost are sa mentionezi chestia identitatii unui utilizator? Imi pare rau dar suna a amenintare, a mesaj pacifist fals, otravit si duplicitar, care nu urmareste decat in mod indirect sa stabileasca o ierarhie a subordonarii intre tine, care ai chipurile nu stiu ce informatie si ceilalti, care daca nu te lasa in pace te vor determina sa faci ceva cu informatia aia.

Nu mi se pare o abordare corecta.

 =  Ok, Claudiu
Ionuţ Caragea
[20.Sep.23 05:55]
Claudiu, ai dreptate. Dar să știi că era așa, pentru apărarea mea, nu pentru a invada teritorii. Am și eu în arsenalul meu o bombă nucleară pe care sper să n-o folosesc niciodată. Dacă numai cu dragoste și neutralitate nu se poate... Poate că abordarea este greșită și ar trebui să acționez ca Iisus. Mă voi gândi serios la demilitarizarea completă. Observ că intențiile tale sunt bune, că îmi vrei binele. Te rog să iei în considerare și faptul că nu e tocmai ușor să mă controlez, în condițiile în care Georgescu m-a făcut tâmpit, iar apoi nu recunoaște. Dar e posibil să nu știi despre ce este vorba, de vreme ce ai lipsit de pe site. Orișicum, faptul că încerci să mă ajuți, mă bucură și mă onorează.

 =  Claudiu, orice vorbă a mea este din suflet. N-am nicio intenție rea.
Dragoș Vișan
[20.Sep.23 06:43]
Nu pot copia vorbele mele din comentarii de la un text la altul. Dar chiar e valabil și aici ceea ce am scris la ultimele două texte aparținând prea talentatului coleg filosof satiric Ionuț Georgescu. Și viceversa. Ceea ce scriu aici e o continuare pentru ceea ce scriu despre Medeea Iancu, despre mine și alții la Ionuț Georgescu ce se crede un Genuț, un domn Geană Bogdan mai mic. Tare amuzante și mult mai facil scrise, subiectiv satirice au devenit stringurile și întrebările sale în ultimele două luni. Dacă uităm patimile ne vom reveni cu toții!

+ pe final
Ionuţ Caragea
[20.Sep.23 08:14]
îmi voi cere scuze dlui Bogdan Geană pentru comparația a la Doinaș. Nu am cunoscut bine datele absenței sale. Sper să aibă ocazia să constate că activitatea mea de pe Agonia nu este centrată și nu derivă din evenimentul de acum 5 ani despre care se vorbește în momentul de față. Nu cred că Agonia are de suferit, în momentul de de față, pe urma postărilor mele actuale sau a celor rămase în arhivă, din contră, sper să fie un motiv de bucurie atât pentru domnia sa, cât și pentru ceilalți utilizatori care pot rezona cu creațiile mele artistice. Și cu acestea fiind spuse, mă retrag spre activitatea mea constructivă, urând tuturor multă sănătate și bucurii pe toate planurile. Ofer și eu o stea, pentru cât mai multă lumină în jurul nostru și în sufletele noastre.

 =  Ionut
Claudiu Tosa
[20.Sep.23 10:33]
Uite parerea mea pe doua chestii.

Cand o polemica se intinde spre infinit cel mai intelept este sa faci un pas in spate indiferent cine crezi ca are dreptate, indiferent daca cealalta parte va continua sa vorbeasca singura, chiar si in absenta ta. La un moment dat, inevitabil, lucrurile se vor opri de la sine. Din experienta pot spune ca timpul le rezolva pe toate si ca in definitiv cei care citesc vor decide singuri cine are dreptate si cine nu. Ce poate fi mai eliberator decat ca indiferent de ceea ce se scrie, ceilalti oricum vor decide singuri iar tu nu vei afla niciodata ceea ce ei vor crede pana la urma?:)
Asta e si motivul pentru care am acceptat impacarea pe care ai propus-o de-a lungul polemicii noastre. Viata merge inainte. Pentru ca ceea ce e de inteles sa va intelege in cele din urma. Iar lumea nu se opreste in loc datorita unor contradictii. Autobuzele tot vor pleca din autogari dimineata, pamantul va continua sa atraga obiectele, ploaia tot din cer va pica, stratul prea gros de unt uns pe felia de paine tot ne va ingretosa, orezul lasat la foc mare tot se va prinde daca nu mestecam in el, s.a.m.d. "Demilitarizarea" completa nu cred ca e necesara. Altfel spus, mai lasa si tu lucrurile sa pluteasca, nu inseamna ca la orice comentariu trebuie sa faci act de prezenta si sa raspunzi. Gandindu-ma strict la mine, am abandonat o groaza de situatii in care daca ar fi fost sa ma iau exclusiv dupa "dreptatea mea" as fi polemizat un an.

Legat de treaba cu Medeea:

Unii din noi considera ca nu orice poate fi considerat arta, altii ca nu orice lucru care ne displace reprezinta neaparat o incalcare a legii.

Cu toate astea, in virtutea dreptului la libera exprimare garantat de Constitutia Romaniei, Medeea a scris si recitat ceva in public. Altcineva, in virtutea dreptului la petitionare garantat tot de Constitutia Romaniei, a semnalat atat continutul Medeei cat si actul citirii in public ca fiind in contradictie cu legislatia in vigoare. Iar cand doua texte de lege se izbesc isi face aparitia autoritatea care, in speta de fata, in calitate de mediator, decide. Lucru care s-a si intamplat. Medeea nu a contestat decizia, ultima mentinandu-se datorita inactiunii primei.

Paralel, se poate crea o discutie despre etica bransei, anume, cat de etic este sa iti reclami un coleg cu privire la ceva ce tu insuti ai putea comite sau de care te-ai putea face vinovat. Spre exemplu, unii sunt de parere ca politistii de la rutiera nu ar trebui sa se amendeze intre ei in trafic, in vreme ce altii sunt de parere ca legea ar trebui aplicata fara exceptie.

Personal, atat textul in cauza cat si actul citirii m-au dezgustat atat atunci cat si acum. De reclamat nu as fi reclamat-o pe Medeea. O data pentru ca nu cred ca era necesar si doi pentru a evita sa o transform in victima si implicit in idol pentru unii rataciti care inca erau in plin proces de introspectie etica, morala si culturala.

Pentru mine textul ala este la acelasi nivel cu anomalia petrecuta aici:

https://twitter.com/PeterSweden7/status/1204495214821462018
https://nationalfile.com/norway-artist-who-spray-paints-with-anus-receives-4m-in-public-funds/

Cat priveste revolta lui Ilie, mi se pare amuzanta. Adica tragi pe tine un tricou cu un logo imens cat pieptul pe care scrie Pornhub si te duci la slujba de duminica apoi te revolta consecintele.

Parerea mea e ca Medeea stia foarte bine ce face. A dorit atentie. Si a primit-o.
Te intreb, in absenta tam-tamului respectiv, ar fi stiut vreodata cineva cine este Medeea? Nu ca acum ar sti prea multi, dar in absenta evenimentului respectiv ar fi fost de 100 de ori mai putine persoane.

Cam atat.

 =  Ai dreptate Claudiu
Ionuţ Caragea
[20.Sep.23 11:14]
ceea ce tu nu stii este ca acel act nu s-a intamplat pentru prima oara acolo. Dar prima oara nu s-a facut tamtam fiindca cercul a fost retrans. S-a testat cumva reactia. Datoria lui Vlasie era sa nu permita sa se repete acel act, intru sfidarea publicului botosanean si a autoritatilor de acolo. Cum ca, vezi, noi astia de la Bucuresti, care detinem puterea, ne permitem sa facem ce vrem in orasul vostru. Si mai era si acoperirea politica, fiindca cei care au venit de la Bucuresti erau sustinuti, printr-un anume organizator, de o parte importanta a politicii locale. Vlasie s-a remarcat in lumea literara prin injurii la adresa lui Eminescu. L-a facut idiot national, antisemit etc etc. Sursa e in pro Saeculum, am scris despre acest subiect. Faptul ca el i-a permis Medeei sa foloseasca aceeasi strategie pentru a iesi in evidenta, m-a enervat la culme. Si fiindca stiam ca au sprijin politic si vor fi iertati, ba chiar aplaudati, in ciuda publicului local oripilat, am apelat la presedinte, sa le dea o mica palma peste fata pentru mizeriile pe care le fac. Meddea a gresit ca s-a inhaitat cu cine nu trebuie. Manolescu a gresit ca s-a cuplat, la randul lui, cu Vlasie. Sunt foarte foarte multe dedesubturi, pe care eu le cunosc, iar multi dintre agonisti nu le cunosc. Daca treaba nu era premeditata, poate nu reactionam la fel si consideram ca a fost o eroare cauzata doar de o naivitate tinereasca. Manolescu, care era legat indirect de eveniment, s-a spalat pe maini. Medeea a fost sacrificata, ca sa scape baietii cu fata curata. Medeea a facut marea greseala sa accepte sa intre in acel joc de imagine, crezand ca, datorita pilelor si relatiilor celor care au bagat-o la inaintare, va scapa nepedepsita, ba chiar mai mult decat atat, ca va castiga capital de imagine. M-am enervat cumplit si am actionat in consecinta. Nu am acceptat sa fiu prostit pe fata. Eu stiu, repet, multe chestii din lumea literara si am obiceiul sa ma lupt pentru niste principii. Din exterior se poate vedea diferit, dupa cum bine ai spus, dar imi asum actiunea aceea si daca as mai vedea ca cei care au gafat-o o vor gafa din nou, ii voi taxa din nou. Iert greseala din neatentie, din prostie, dar nu iert actul intentionat. Te salut si iti multumesc pentru implicare. Mi-ai fost un adversar redutabil, dar ma bucur si mai mult sa am, in tine, un partener impecabil de discutie, poate chiar un prieten. Sper sa ma pot revansa, candva, pentru ajutorul pe care mi l-ai oferit. Ti-am raspuns la intrebare, iar acum, cu permisiunea tuturor, ma retrag.

+ Dacă nu aici, atunci unde?
Emilian Lican
[24.Sep.23 20:32]
Bogdan în primul rând mă bucur că ai revenit!
Datorită acestui articol pe care cu modestie l-ai așezat în categoria ,,Personale" mi-am amintit de Medeea Iancu. Empatizez cu poeta datorită felului ei rebel și public într-o societate în care cuvintele obscene de pe stradă sunt mai publice și trăitoare de viață decât actul cultural în sine... Mi-ar place să revină autoarea cu noi compuneri și pe acest site cultural! Dacă nu aici atunci unde? La Uniunea Scriitorilor?
Cu plăcerea rezonării la articolul tău!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !