poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4099 .



Gară, din vorbe
proză [ ]

Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Babbba ]

2008-09-25  |     | 



Stăteam deunăzi așa-ntr-o rână, cum mi-e felul de altfel, pe o bancă împiegată de linia cinci, hlizindu-mă la o pendulă ce se făcea din ce în ce mai mică. Parcă mă luase și-o durere de sub spate tot morfolind un gând (chestie rară, bunăoară): „Bă!... cum clonțu’ meu s-o cârdăși minus-dioptria asta cu panarama aia de merge de zici că stă? Parcă nu eram chiar atât de chior…”
„E… lasă!... la câte distorsiuni am în cap, una-n plus nu mai contează”. Mi-aprind o țigară de-aia cu îmbătrânirea tenului, să fiu în pas cu zbârcitura aia de pendulă și-mi dau și ochelarii jos, uite-așa, să fiu mai interesant în ciobul ăla de lemn. Până la urmă, tot pardesiul de lemn e cel mai sănătos, de-aia-l preferă toți la spartul târgului… e de cursă lungă, personal. Cumpărăturile mi le-am făcut, am făcut și act de prezență, costumu-mi vine bine… Ce mai? Ca la carte. Mai rămâne să-mi precizați ce meniu preferați. Am un prieten care e specialist în răcituri, asta face toată ziua. Mă las pe mâna lui, cel puțin la aperitiv, că p-ormă nu se știe pe ce mâini încap, la destinație. Pute-n gara asta, ca la balamuc, asta cred că m-a făcut să poftesc. Abia aștept să plec. N-aș paria pe nicio locație, deși sper așa, pe undeva, să fiu insignifiant pentru negocieri. Sunt blatist, oricum. Sincer? Mi-am pregătit o listă destul de lungă cu scuze când o veni nașul, dar, s-ar putea să nu fie cazul… bârfește concurența că serviciul este ireproșabil, fără șpagă, iar asta, chiar cred, deși stau și-aștept ca boul cam de multicel. Știi? E un fel de „curaj găină, că te tai”. Mă-ntreb: oare, o exista obiectivitate proprie absolută? Să fii un fel de grăunte nepolarizabil între polii unui magnet, iar propria-ți punguță cu medicamente făcută de-acasă, nu magnetismul, să-ți configureze râma către polul care simți că te reprezintă mai mult. Ce-ar mai fi: pe dos total, având în vedere că s-a auzit p-aici că aceleași semne *unul abțibild, cică s-ar respinge. Bunul simț, fiind vorba în final de o înmulțire, ar cam ghidona o intuiție către minus, în speranța verificării unui final pozitiv. Dar, dacă s-a strigat doar adunarea? E o dilemă! Rămâne să mă mai gândesc: un fel de șine paralele, dar cu direcție total opusă: te-așezi pe amândouă, te crăcănezi definitiv, oblic, fără șpagat. Mai trist e cu pendula asta, care se face tot mai mică, iar eu, din râna asta, nici nu mai văd bine cât e ora, și-așa mă furnică de la amorțeală când vreau să mă-ndrept, că tare mi-e: rămân pe jos. Neserioși! L-a’ anunțat hă’-hăt și nici acum n-a venit. Nașpa cu trenurile astea personale fără mers…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!