poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 881 .



Love me, please love me, je suis fou de vous...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [turbaciunea ]

2008-03-01  |     | 



Love me, please love me, je suis fou de vous...

Ce delicateți să vă spun despre dragoste? Cu care să încep? cu cele ale puștanilor din calasa a Va, cu cele ale liceenilor, ale stundenților, cu ale oamenilor căsătoriti de douazeci –treizeci de ani? Nu știu care să fie prioritare, alegeți dumneavoastră categoria pentru că restul, grosso -modo, este invariabil.
Dragostea e o țigăneală pentru bunuri materiale, pentru bani, pentru imagine. Dragostea e cînd schimbi cîte șapte cartele sim pe săptămînă pentru că nu vrei să te mai caute, dar îți tot gasește numărul pe la prietenii amabili, bîrfitori și amatori de “mahalageală”, dragostea înseamnă suita de scandaluri și împăcări de rîsul curcilor, înseamnă declarațiile inocent -năroade făcute în direct prin diferite platouri de televiziune, înseamnă zece genți în capul infidelului în văzul tuturor gospodinelor și trăncălăilor combinatori de telefoane și sugători de votci. Ce mai înseamnă? păi înseamna daruri cu ocazia fiecărei sărbători pentru că altfel urmează un scandal lacrimogen, înseamnă să fii nu mai mult decît un sac de hormoni și feromoni, dragostea e ceva transcedental- și anume o transcendență a himenului, dragostea înseamnă să “te combini” moca pe messenger, pe mirk sau pe hi5, înseamnă șapte mii de sms cu te iubesc, înseamnă: “sinceritatea contează cel mai mult intr -o relație...restul nu prea conteaza”, dragostea înseamnă să nu poti articula o idee generală a iubirii , ci doar să iți livrezi intimitățile de sub baldachin, dragostea înseamnă toate rețetele de bucate cotcodăcite de găinile blonde, rodate și mari cîntărețe la televiziune.
Și ca să mă apropii totuși de un final, omit șuturile în noadă și capetele în gură primite pentru adulter cu vecinul sau poștărița, sar și peste crimele din gelozie de la OTV, peste divorțuri penibile ale actoreselor picante și mult prea îndrăgostite cu trei zile înainte de despărțire.
Concluzia ar fi că dragostea e o țeapă și un pumn luat fix în dinți, cinci șuturi în mușchii fesieri, nenumărate expectorații de “ te iubesc”, plus scremetele de alean, și atunci se explică de ce în ăștia cațiva anișori de viață ai mei nu m- a sfătuit nimeni că merită să riști și să faci sacrificii pentru o iubire în care crezi. Iubirea este una din „peste putințele” noastre.
Să fredonăm așadar : “Hey joe, where you goin' with that gun of your hand
Hey joe, I said where you goin' with that gun in your hand, oh
I'm goin' down to shoot my old lady
You know I caught her messin' 'round with another man
Yeah, I'm goin' down to shoot my old lady
You know I caught her messin' 'round with another man
Huh! and that ain't cool!” *



* “ Hei Joe, unde te duci cu pistolul ăla în mînă/ hei Joe, am întrebat un’ te duci cu pistolul ăla/ ma duc s- o ucid pe nevastă –mea/ știi, am prins-o cu altu’/ da, merg s-o împușc/ am prins-o cu altu’/ și chestia asta nu a fost deloc cool” (trad.) Michael Pitt & The Twins of Evil, Hey Joe

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!