poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-12-04 | |
CASA MEMORIALÃ “DÃNCUȘ”
în fiecare zi în care trebuie să scriu o femeie frumoasă începe să-mi pună întrebări fundamentale. tensiunea amplifică presiunea gazului cafeaua se fierbe mai repede, la ușă sună gazda care-mi cere factura de telefon. vom fi până la sfârșit hăituiți de cuvinte, vom primi distincții și medalii pentru fiecare silabă exterminată. femeia trece desculță prin sângele călduț al arterelor mele convinsă că odată ce a strâns patul fiecare trebuie să-și vadă de treabă să meargă la lucru să facă piața și să țină unul la altul. așa e firesc și așa fuge fiecare de umbra înspăimântătoare a literei A. femeia aceea frumoasă a știut că va veni vremea împușcăturilor, că va fi ținta multașteptată a trăgătorilor de elită. mă întorc în așternuturile ei de seară încovoiat ca o paranteză deschisă. din celălalt unghi al evoluției umane se apropie și dânsa ca cealaltă paranteză: avem acum doamnelor și domnilor o mulțime de cifre între paranteze tot ce au realizat acestea în ziua de azi. pe tabla plină de socoteli și semne apar ca după o inundație catastrofală primele vârfuri ale cuvintelor. ea știa de asta. a făcut un ceai. a dat drumul televizorului. obosiți amândoi. în stare de șoc amândoi. “ar trebui să bei mai puțin, poate ai fi mai bun”. confirm. intru în pat ca într-o primată am la dispoziție o noapte întreagă pentru a deveni pluricelular pentru a bea paharul până la fund pentru a mă trezi odihnit înconjurat de țesuturi nervi și oase acoperit de epidermă dimineața numai bun de îmbrăcat de plecat la lucru de avut de unde mă întoarce fericit că amenințătorul A. m-a păstrat încă o zi în schema de personal. Tu n-auzi scrâșnirea dinților din interiorul speciei umane (nici o cămilă n-a depășit limita urechilor unui ac) femeia purtându-și în burtă extazul subvenționează speța superioară a mortăciunilor. nu mai vorbește nimeni pe terra popoare imperii comandanți de excepție șefi importanți și burtoși s-au oprit să vadă cum în orânduirea ieslei cu fân cineva se chinuie să nască în neștire – iertarea. acum suntem amândoi periferici îngenunchiate unghiile dezmățului nostru am putea striga urla țipa ne-am putea plânge jelui boci am putea face prăpăd în obscuritatea asta lichidă/ malformată de gesturi. am putea ucide am putea muri dar suntem amândoi la pământ amândoi o pulsare a tăciunilor iertării. recunoaștem: avem sânge nervi pustiuri între degete roți dințate între iubirile/urile noastre cauciuc rotund între fruct și cadou sfere din plastic între minciună și spovedanie cercuri inoxidabile între mirese și femeile gonflabile ale zilnicelor orgolii. recunoaștem: ne întâlnim la periferia genunchilor no man’s land bântuită de șoaptele noastre incinerate. ne întâlnim pe teritoriul dintre ventilator și bătaia aripilor de înger pe tărâmul ghimpat al rugului lui Cain pe muntele dintre concediul de odihnă și ora morții noastre amin. scoarței pământului zgâriată de rotulele noastre să-i cerem iertare. lumii – să-i arătăm câtă noapte schimbăm pe tăcere. blocuri de marmură ale trufiei suntem – așteptăm dalta ce ne va smulge din venele materiei. vrem să devenim busturi superbe statui lăsate în voia unor maiestuoase atitudini numai Dumnezeu să se plimbe printre ele nimeni altcineva – încântat de măreția anonimului meșter. dar vine dimineața din nou mă târăsc iarăși prin subteranele geamătului sunt un obiect matinal de unică folosință sunt păstorul acestui trup îngrozit (pe o stradă două bătrâne pleacă brusc spre cele două capete ale lumii și una duce inima, inima mea) aproape că-s tunele jugularele mele niște căi de acces punând planeta-n pericol Doamne, tot mereu în ședință cu sărmana mea nemurire cu lamentarea mea abruptă e aceeași oră de lux santinelă a tâmplei din care glonțul a evadat aceeași oră minunat aleasă să-mi fie mireasă aceeași eră a distinsului trup înfipt într-o altă generație - una a morții noastre amin. POVESTEA UNEI DIMINEÞI OARECARE pe scara aceasta scheletică urc singur/ rece/ frumos/ iubit/ cu roata ce se rostogolește spre mine/ frumusețea ta riverană va planta/ flori în piețele lor asfaltate/ dintr-o dată tu/ pe jos am ajuns/ dincolo de convingeri/ acolo unde: străzi inutile/ orașe de pluguri/ tomberoane pline ochi de riduri/ nu știu bieții gunoieri ce să facă au găsit o roată, au zis: hai s-o luăm cu noi, poate-i de aur. Și cum mergeau ei pe drum, autoritățile publice au prins de veste și i-au încarcerat pe motiv că dețin, ilegal, un cerc de lumină. frica – un cașcaval de care s-au scârbit până și nevoiașii șoareci din hematiile mele - urme de copite prin iubire prin acest joc de pocker în care miza e congresul aripilor de ventilator adus special pentru a împrăștia duhoarea aripilor de înger executate nu mai avem frică – am ucis tot ce putea muri - poate morți și noi ne retragem în urnele de vot acolo unde pietrele de moară macină imagini din oglinzile în care ne-am machiat o viață. sunt tot mai adânci șanțurile de pe fruntea mea unii vin cu surle și trâmbițe și exploatări utilajele lor deschid abataje în amintirea și uitarea adunate acolo de milenii. ei vin victorioși cu popi care binecuvântează banii viitorilor muncitori piatra cubică a agoniilor mele. Veniți, copii, am să vă spun cea mai frumoasă poveste pe care ați auzit-o vreodată. Este vorba despre un Făt Frumos și o Cosânzeană cum n-au mai fost alții în nici un basm și cum legendele niciodată n-au mai pomenit. S-ar putea să nu reușesc să ajung până la istorisirea finalului, e posibil și ca voi să plecați pe parcurs, plictisiți de amănunte și încetineala frazelor mele: în ambele cazuri, vina îmi aparține și nu doresc să mă absolv de riscul ei, de aceea, haideți mai aproape, ascultați-mi chiar și din curiozitate introducerea: locuitorul unei lovituri de cuțit am ajuns. în fiecare clipă a mea stă o persoană așteptând să mă predau odată să înnebunesc odată bloc de piatră într-un zid de cetate să mă fac mai vedem, domnișoară, că noi nu voim să moară răspund. răcnetul meu alături de picioarele unei frumoase femei – ca niște garanții se pun ele pe mine și gâfâiala asta ebrietară este un braconaj un simplu braconaj. ce bine mersi odihnesc norii în sângele meu cei negri în globulele roșii – cei albi în globulele albe femeia mea nu mai are adresă nici iesle spre a naște mi-au intrat în orbite rotunjimile umerilor ei din geamurile unor trenuri am strigat-o dar și acelea circulau prin arterele mele ca un depou universal stătea inima mea în așteptarea unor vagoane ce-ar fi putut-o aduce. călători subțiri coborau - fiecare cu mapa sub braț - îmi luau regulat tensiunea. întârzia această așteptare a ei. soseau alte vagoane – uși trântite și cuvinte vulgare – clădiri părăsite acolo unde nervii se întretaie o răzmeriță m-a pus la punct trenurile mele transportau încărcături atomice nu, în nici un caz pe ea. norii mi se combinau se împerecheau fericiți, făceau streapteasse în oglinzile privirilor mele. atunci am strâns pumnii am topit vietățile ce mă înmuguriseră și din lucioasele cioburi ale orbirii mele au țâșnit bălți senine. brusc, obosit, s-a întins și-a murit un tren. din el a coborât femeia, femeia mea. suntem ca niște foi de matematică somnul prietenilor noștri ne este copilul, nu altceva. suntem pânza de păianjen de pe care elefanții au emigrat negri mititei ce se-nmulțesc în loc să scadă arhitecturi ale caselor altora eșafodul rugilor altcuiva suntem papucii sumari ai disperării porcine satisfăcute de propria mocirlă sangvină integrala prost concepută de profesor dar genial rezolvată de elev și muzica asta? poate-i copilul nostru ori poate așa se șterge memoria speciei astăzi ne certăm din nimic aluatul incidentului se revarsă pe scările blocului. noi stăm aici bogați și celebri – spun deodată suntem bătrâni – am aflat că tu vei muri mai întâi. superb. suntem îmbrăcați modern dar ce-i cu tinerii aceștia obsceni și pletoși care ne concurează la o intersecție pe terra? (nervoși, îi lăsăm să îmbătrânească ne-ntoarcem la adolescența crucilor din acest cimitir plin de candoare. pe aleile sale ca niște lorzi ne dăm cu toții binețe nimic din această toamnă nu va fi al meu doar acest codru de sticle al vieții mele doar salariul mirării mele. nu, noi vrem să fim trebuincioși lumii – spuneam. ceilalți se schimbau vizibil, pe zi ce trecea, în groapă a sufletelor și greșiților noștri. mereu voi pierde o femeie – le spuneam ce ușor ne naștem din ea. ce opere geniale ale renunțării facem din ea. nu simțim nevoia nașterii sau a soțiilor – îi contraziceam. suntem la capătul lumii – suntem, fiecare, câte-un fum ici-colo. târziu auzim vocea aceea-nsângerată cotropind masa noastră cea bogată la care sughițăm mirosim și vorbim. atâta viață, zicem și în fiecare celulă a trupurilor cineva ne aude. au reușit să ajungă și orbii la acest ospăț princiar – ultimii dintre cei invitați. vor strigăt – se aude bătaia inimii mele vor vin – se-aud acei bulgări cum cad pe sicrie. nu m-au lăsat să continui. apoi s-a terminat festinul copiii au fost duși la culcare. cu parole îmbelșugate s-a trecut de bariere. ne-am amestecat nu mai scrâșnesc în urma noastră consecințele la subsuorile mele – negurile lui Doamne-ajută. apoi s-a pornit jandarmeria secundelor lacome după noi. am întors și celălalt obraz – oglinda retrovizoare și trecută-n rezervă. secundele ne-au hăcuit până la urmă. parțial, am reușit să scăpăm, așa am aflat că lumea e o venă care oricând ne poate spune dezinteresată “rămas bun”. |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate