poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | ÃŽnscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ cântec naiv
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-03-10 | |
scrisori niciodată citite. trimise de mine mamei, în cer, din bătrâna europă.de pe malul civilizat de scleroză.
une touche de bisous. sărut mâna. ce mai faci rece? ce aripi de parapantă ai, îngere placentar. hai să ne aprindem o dată È›igările alea È™i să facem rotocoale, poate că ne împăcăm cu ideea că nu interesează pe nimeni, dincolo, în lumea liberă prin tradiÈ›ie, procesul comunismului. sunt work-shopuri È™i nenumărate simpozioane în care toată intelighenÈ›ia vorbeÈ™te englezeÈ™te È™i franÈ›uzeÈ™te, ruseÈ™te sau arăbeÈ™te, graiuri fără număr, privind la aritmiile È™i dizarmoniile din estul europei înghiÈ›ind în sec. milioanele de săraci curg pe lângă mine. pe lângă ei. în pagaie de oameni noi. cu creierele spălate. cu lobotomia frontală ideologică impecabilă. un peisaj cu trupuri de atleÈ›i de propagandă în care bolboroseÈ™te în falset, dar viguroasă, maneaua extremistă. secolul XX a cunoscut două pandemii ideologice mari È™i late: holocaustul È™i estul sovietizat. plus genocidul armenesc de la început, ca aperitiv, fulgerător. cu surdină. în fapt, unul È™i acelaÈ™i genocid ce s-a propagat de-a lungul istoriei cu o viteză ameÈ›itoare. dar de ce trebuie să scriu eu acum despre asta, mamă cu aripi de parapantă, când lumea literară e bântuită numai de genitalizarea metafizicii? de expresionismul naturalist. de nudismul exhibitionist de consum. de erotismul de vitrină. dialoguri directe. dure. unde poezia nu încape. mi-au spus-o È™i prietenii mei americani, tu să nu, mi-au spus-o È™i prietenii mei ruÈ™i, tu să nu, mi-au spus-o È™i prietenii mei chinezi, tu să nu, mi-au spus-o È™i prietenii mei musulmani, tu să nu, mi-au spus-o răspicat È™i prietenii mei europeni: tu să nu vorbeÈ™ti, nu ne interesează procesul global al dictaturilor. mai ales al comunismului, aÈ™a cum a fost È™i cum mai este. a se uita. a se ierta. a se È™terge. a se anihila. pe noi, miam, miam, zic ei lingându-È™i buzele, pe noi nu ne interesează culpabilizarea politică post-traumatică. noi suntem interesaÈ›i direct numai de succesul consumist al autofagocitării, ăla care întinde omenirea pe canapeaua psihanalistului, în loc să o aÈ™eze în genunchi. locul civilizaÈ›iei nu este sub icoane prăfuite. nici în exaltarea adulaÈ›iei. cum nici în ordinea trasată prin cocktailuri explozive. secretul stelelor căzătoare este chiar acceptarea atracÈ›iei gravitaÈ›ionale. omul este astfel construit pentru a cădea. a cădea în lume. a cădea în diavol. există ceva nou în literatura transnaÈ›ională actuală: un îndemn pilduitor către o moarte asumată. mori È™i câștigi, fiindcă oricum eÈ™ti dator. pe mine mă interesau replicile seismice tari: să rămânem în picioare după cutremur. să ne numărăm morÈ›ii. să le dăm bineÈ›e. È™i să dăruim onoare urmaÈ™ilor lor. È™i identitate. ADN spiritual. întristarea lumii aduce moarte. prin servicii speciale. room service. pizza hot. baby doll. euthanasie È™i der spiegel, de exemplu adevăruri istorice care nu pot fi tratate cu armele poesiei. transplant de retorică. error system 303 genocid. cameră de gazare. cuptor. cameră de tortură. cameră de anchetă. sală de È™edinÈ›e de demascare. deportare. lagăre de muncă forÈ›ată. domicilii obligatorii. lagăre ideologice de reeducare. gulag. purificare rasială. purificare etnică. purificare sexistă. purificare ideologică. închisori. gropi comune. denunÈ›uri. dispariÈ›ii. asasinate. persecuÈ›ii. exterminări. eugenÃe. procesul comunismului nu poate începe decât de la manifestarea planetară a interesului politic față de acest subiect. care pentru mine este unul pur poetic. în faÈ›a căruia eÈ™uez de foarte muÈ›i ani. va veni o zi, mult prea îndepărtată, cu mari actori, cu distribuÈ›ie multinaÈ›ională, când artiÈ™ti ex-sovietici, englezi, germani, americani, români, italieni, francezi È™i de alte naÈ›ii se vor învârti în jurul unei idei, înarmaÈ›i cu piruete, poante, genuflexiuni, fandări, reverenÈ›e È™i vor repeta rolul schematic despre scuzele ce le datorează artizanii militari È™i politici ai războiului rece, popoarelor nefericitului est al europei. mi s-a povestit că acestea au fost cedate în condiÈ›ii ruÈ™inoase È™i asasine dictatorului stalin în anul de graÈ›ie una mie nouă sute patruzeci È™i cinci. acelaÈ™i lucru este scris în manualele de istorie. dar caracterul penal internaÈ›ional al faptei, ca È™i aspectul ei profund imoral, nu sunt reclamate de nimeni. nu există instanță mondială actuală preocupată de refacerea conceptului de demnitate a estului prin căinÈ›a È™i înÈ›elepciunea celor ce l-au mutilat. o nouă geografie pâlpâitoare începe să se rescrie, peste un relief psihic din nou pervertit È™i manipulat, dar mult îndulcit, în care criminali, mărturii È™i victime deopotrivă nu vor mai fi în viață, cum nici documentele demne de crezare, aÈ™a încât povestea de adormit copii să poată fi spusă ca o litanie ce mângâie fără să aline. de ce vomam eu în perioada rece a climei temperat- continentale? mă întrebi. dar de ce nu mă întrebi de ce libertatea este ataÈ™ată numai centrului plăcerii din hipotalamusul omului nou de gulag, ca È™i al urmaÈ™ului său direct, globalistul multicultural de periferie. un transplant de identitae, vă rog, È™i un implant de silicon mamar plus fesier È™i labial. plata pe loc. identitatea mea culturală este dumnezeul meu. - acuzată angela aristeia: cine este dumnezeu? o inimă epică È™i o minte lirică. apendice intergalactic în amnios de melancolie. pe cine poate să aline istoria falsificată? avem o românie freatică, o românie de suprafață È™i o românie de altitudine ce fac parte din europa trainică È™i dintr-o lume misterioasă. realul pe care îl văd È™i îl pipăi nu este realul despre care se face dezavangardă. ceea ce se scrie despre accesele de febră ale îngerilor este ca o taină a bisericilor minore. am o inimă epică È™i am o minte lirică. nu sunt pacientul potrivit pentru ideologi. traumele mele parcurg formele de relief ale descreÈ™terii umanității. eu nu plâng, aparatul meu de fotografiat digital îmi atârnă de găt sau de pleoape ziua È™i noaptea, ca un apendice intergalactic. cosmosul este un hiatus din care dumnezeu țâșneÈ™te irepresibil. fie-i țărâna uÈ™oară mirelui pietrelor, fie-i lacrima amnios de melancolie. nu pot muri decât de un număr infinit de ori. nu sunt pacientul potrivit pentru ideologi traume care parcurg formele de relief ale descreÈ™terii umanității. error system 301. mai târziu, unchiul alex a luptat È™i la asediul berlinului de către armata foarte roÈ™ie. îl căuta pe dictator în craterele rămase după explozii, ba chiar È™i în pântecul eviscerat al caselor, al muzeelor, al bombelor. dar dictatorul nu era de găsit nicăieri. întotdeauna, la urmă, È™i mult prea târziu, aflăm că adevăratul dictator, cel din care își trage seva dictatorul vizibil, este dictatorul invizibil, cel care sălășluieÈ™te în noi, ca un plaur mental hiperbolic, secretându-È™i necontenit paranoiacopata cultură a sinelui. dictatorul este un alter-ego colectiv È™i privat în egală măsură È™i care doarme liniÈ™tit în abulia noastră narcisică. È™i tot alex a luptat È™i în coreea ba chiar È™i în vietnam, în afganistan, în bosnia È™i în irak. de pe fiecare front, ne trimitea acasă, ohoo, durdulii, strălucitoare, voluptuoase È™i gălăgioase, medaliile. ciudat părea numai felul în care reuÈ™ea el să lupte ba de o parte, ba de cealaltă parte a frontului. erou È™i asasin. bărbat È™i mascul partuzist. mascul È™i femelă partuzistă. femelă È™i femeie intens cerebrală. bărbat È™i hoaÈ™că a conflictualității mondiale, lovind cu anima de mascul travestit în acel justiÈ›iar ce se poate dezvolta anomal din orice femeie gestantă. fiecare clan are unchiul său macho, harnicul mercenar de pe toate fronturile omenirii. în fiecare familie, un unchi viteaz legendar predă È™tafeta agresivității intraspecifice unui puhoi de strănepoÈ›i ce nu pot fi iniÈ›iaÈ›i în sex È™i crimă decât prin lecÈ›ii on line. ca să construieÈ™ti, trebuie să demonstrezi mai întîi că È™tii să distrugi din temelii, dar că te È™i căieÈ™ti pentru asta, violator arhetipal È™i versatil. eu construiam căință. stimaÈ›i cititori, fragmentul de mai sus nu este literatură. ci doar o strategie de cucerire a prezentului prin fuga de imaginar. dictatorul vizibil È™i dictatorul invizibil nu sunt niÈ™te căpcăuni, ci chiar cei mai simpatici prieteni de delir mondial ai umanității halucinogene visul era un leac împotriva haosului. error system 300. ceea ce îi reuÈ™ea cel mai bine gândirii totalitare era declanÈ™area mecanismelor delirului. dalit È™i turcoaica. avangardismul de exterminare. alex È™i vivandierele. suprarealismul solipsist. zaira È™i tetraktys. anamneza mitului ca reacÈ›ie de imunizare la istorie. emaus È™i chiron vindecătorul. despotismul cu față umană. margine de oraÈ™. margine de burg. margine de stetl. margine de târguÈ™or. margine de constelaÈ›ie în contragere. ospiciul aÈ›ipind. cadavre coagulând din speranÈ›e È™i iluzii de libertate spulberată. depersonalizare È™i retard în servitute. hipnogeneza adulaÈ›iei. cultul personalității. visul ca reacÈ›ie de fugă. ceea ce visez îmi curge pe față cu un È™uvoi de sânge din ce în ce mai dens. pastă hematică. noroi vizual. exista un operator care alegea tehnica mixării imaginilor . cruzimea ca descântec de desensibilizare. ameninÈ›area ca procedeu de paralizare. sugestia morÈ›ii iminente ca suprimare a conexiunii cu dumnezeu. visul era un importator de droguri. prin care marionetele își pierdeau identitatea. voință distilată. acÈ›iune inconsistentă. anxietate limpidă ca apa de băut. spaÈ›iul se contractă. orga porumbel descarcă tensiunea acumulată de vertebrele unei catedrale. zidul se strângea în jurul meu. un spaÈ›iu războinic. visul se înÈ™uruba în reducerea la absurd spionată de visul dictatorial. paranoia ca alveolă a unor raÈ›ionamente inapte să rescrie realul pentru dimensiunea onirică. ospiciul totalitar. descântoteca tuturor desensibilizărilor cu timpul, femeia cea mai reală devine femeia după care tânjeÈ™ti. ea străbate un spaÈ›iu infinitezimal, de la insinuare, până la certitudine. vibraÈ›ia cald-acvatică a apetitului. imaginarul ca alveolă a nivelelor de subtilitate. realitatea ca plaur al materiei continue. dumnezeu este locul geometric al paradoxului. continuum È™i discret. când se aÈ™ează picior peste picior în faÈ›a ta, femeia dă semn că se află, încântată, la oglindă, È™i se dăruieÈ™te. imaginea invită realul la contemplare. înainte de a muri, dalit obiÈ™nuia să dea din mâini ca o pasăre: vibraÈ›ia aerului din jurul lui începea să structureze o nouă matrice. È™tiu că de acolo, de unde își soarbe acum ceaiul rece cu sonda, el mă priveÈ™te tot pe mine, fără încetare. fotografiind È™i pictându-mă. frumoasă fum arhiva unei geneze. naÈ™terea durerii. obsesia era un tic: într-o pânză monocromă, culoarea pielii mele se intensifica gradual până la negru, acoperind suprafaÈ›a mării. cu apă curată, limpede. vedeam femeile estului înfipte în privirea bărbaÈ›ilor lor. vedeam estul plin de È›epuÈ™e Angela Furtună http://angelafurtuna2008.over-blog.com/article-28851533.html |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate