poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6716 .



O zi din viata unui muncitor nord-coreean
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Epigramist ]

2007-04-16  |     | 



La ora 5 dimineata desteptarea, pe ritmurile cantecelor patriotice ascultate la difuzoare.
Nici o casa fara difuzor. Am zis difuzoare, nu aparate de radio, care sunt interzise, ca si telefoanele celulare sau internetul, pentru ca ar putea frana avantul tovarasesc al muncitorilor prin propaganda lor mincinoasa cum ca in alte tari se traieste mai bine. Mai bine decat in Republica Populara Democrata Coreeana?
Minciuni capitaliste.
La ora 5,00 A.M. se anunta: Tovarasul Kim Jong-il, marele nostru conducator si general neinfricat se trezeste.
Treziti-va si voi, dragi tovarasi!
La ora 5,05 A.M. se anunta: Tovarasul Kim Jong-il, marele nostru conducator si general neinfricat se spala. Spalati-va si voi, dragi tovarasi!
La 5,15 A.M. se anunta: Tovarasul Kim Jong-il, marele nostru conducator si general neinfricat se imbraca. Imbracati-va si voi, dragi tovarasi!
La ora 5,25 se anunta: Tovarasul Kim Jong-il, marele nostru conducator si general neinfricat ia micul dejun. Dumneavoastra va punem putina muzica in memoria maretului lider, tovarasul Kim-Ir-Sen, in veci fie cu noi.
La ora 5,30 muncitorii revolutionari nord-coreeni parasesc casele, doi cate doi, imbracati in uniforme si pleaca incolonati inspre locurile de munca, fabrici si santiere, cantand cantece patriotice timp de o ora, pe drum.
La 6,30 ajung la locurile de munca unde fac 15 minute gimnastica pentru a nu se ingrasa. E o dieta inventata de maretul popor nord-coreean.
La 6,45 fiecare isi ia locul sau si incepe o veritabila cursa de a indeplini planul. Cei care nu reusesc, se roaga cu ochii in lacrimi sa fie lasati sa vina si duminica la lucru, gratis, pentru a indeplini planul trasat de tovarasul Kim Jong-il, altfel viata lor nu mai are niciun rost.

Acum cativa ani, tovarasa Won-Hee, in varsta de 19 ani, cea mai buna sudorita din intreprindere s-a indragostit de tovarasul Huan Seung, de 21 de ani, sculer-matriter si a cerut partidului sa se poata casatori cu el, fiindca sunt amandoi tineri, frumosi, si vor face copii sanatosi care sa puna in practica maretele idealuri ale tovarasului Kim Jong-il, maretul conducator si general neinfricat.
Raspunsul a fost negativ, iar brava sudorita, in care partidul isi pusese atatea sperante a fost retrogradata ca ajutor de sudor, pentru insubordonare. Noroc ca era bine vazuta in la locul de munca, altfel o putea pati si mai rau.
Presedintele organizatiei de partid din fabrica i-a trasat sarcina de a se casatori cu Hyun Soo, 46 de ani, cel mai bun macaragist, care este tata a 8 copii si caruia sotia i-a murit luna trecuta si are nevoie de o mama pentru a-i creste pe cei 8 viitori luptatori ai pacii, pentru indeplinirea sarcinilor date de tovarasul Kim Jong-il, maretul lider.
La inceput, tovarasa Won-Hee, a incercat sa spuna ca se mai gandeste, dar dupa ce a fost retrogradata ca ajutor de sudor, lucru care insemna o mare rusine pentru ea si familie, iar tanarul ei prieten Huan Seung a fost mutat ca soldat la granita cu statul imperialist Coreea de Sud, tovarasa Won-Hee a consimtit sa se casatoreasca cu tovarasul macaragist de 46 de ani, tata a opt copii, spunand ca il iubeste de-acum mai mult decat pe ochii ei, pentru ca si-a dat seama ca este un om si un tovaras minunat si experimentat in viata.
Astazi au impreuna 13 copii, cu cei opt din prima casatorie a tovarasului, si sunt o familie fericita mai ales de cand fiul cel mare a fost angajat ca ucenic frezor in intreprindere.
Sa nu mai zic de faptul ca Won-Hee si-a cumparat de la un negustor chinez prima ei rochie alba cu trandafiri rosii, in valoare de 1 dolar.
Ce-i drept, o poarta numai seara, cam cinci minute, pe ascuns, in baia comuna de pe palier, cand toata lumea din bloc doarme.
Atunci se priveste pe furis in oglinda si se gandeste ca e printesa sau cel putin muncitoare intr-o fabrica din China.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!