poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3329 .



Să tragem clopoțelul lui Gauss peste bac, că poate-om pescui ceva-n van
personale [ ]
– exercițiile-s gratuite – Colecţia: Culture Pub

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2011-07-08  |     | 



*
Reporter Sever: La "Mary-Jo", une bière aux arômes de cannabis, les ”spécialistes” lui reconnaissent des vertus relaxantes...?!
Bunica: E rău maică, e rău, auzii că misteriul le luă bacalucuriile copiiilor; păi să beie și ei un ce-au, un ceai.
Rep-er: Taxa de admitere e ”LA” peste o mie de lei, ”CARE” ”ȘI” vă-ntreb...
Bun-a: Care-i părerea mea?
Rep-er: Vă-ntreb CA ȘI...
Bun-a: Da, am fost la Mânăstirea Cașin, dar numai în pelerinaj, dar nu mă mai duc acolo, la Cașin, pentru că datorită vârstei am un soi de hipoacuzie, iar cașul nu-mi place, eu dumicând numai brânză-n clar.
Rep-er: Ca și reporter vă spun că suferiți efecte haliculicoligenice care le vedeți ca și pe care e imaginea live la televiziuni în primtaim...
SuperEmisionara: Între... rupem trans-misia din motive tehnice, dar o ”reluăim” datorită ”gradualui al trasmisiunii”.
Observator: Stau ca mutul, pentru că nu vreau să-mi gestionez fondurile mediatizante, iar de simulări stimulative nu prea am chef.


**
Condescendent fiind, sper să ne fie o bună-nvățătură de minte rezultatul bacalaureatului din anul ăsta, iar, dacă se poate, să fie asemănătoare chestiunii... tenismenului ăla suedez ce-a condus la inventarea mașinii de aruncat mingii pentru antrenamente – mașină ce-i poartă numele, numai că eu nu-i știu numele, îns-am reținut faptul că invenția asta a dus la progresul tenisului de pe câmp, chiar dacă impresia artistică a jocului a avut de suferit cumplit, jocul în sine devenind doar o plenzneal-a mingiilor... pe viață și pe moarte.
Eh, prin tribune stau tot soiul de ”izde” ce-și macină riguros nervii reformelor și dramele existențiale pre-universitare, post-universitare, precum și cocusuficiențiile de 2,7% justificate.


***
Așadar, furăm cutremurați de Bac anul ăsta, și fu un dezastru completat cu o oroare digitală produsă de ”misterul” de resort, adică fu o mizerie politică de nedescris a guvernanților, adică o torpilare a învățământului românesc, adică o rușine națională, o umilire a copiiilor, o decepție a părinților și... câte și mai câte. Dar, cică-se, cică... totu-i relativ, pentru că se prăbușește! Unii acuză ”misterul”; zice-se că s-a făcut un experiment injust, atât cât s-ajungi să te-ntrebi dacă-i posibilă (oare!) o analiză a rezultatului bac-ului ăsta fără să ții seama de cele mai sus ne-enumerate, fiind trecute la ”și altele care nici prin cap nu ți-au trecut”, cu și fără acces securizat, astea fiind poantele valabile, una mai intuitivă decât orice alt posibil mijloc, fie chiar și ăla al clopotului, ori al curbei lui Gauss (gurile rele spun că există și o formulă forțată a clopotului ăsta, așa că eu mă simt ca o curcă-n ploaie!).

Dar, dat fiind că n-am ce face, vă redau mai jos un fel de scuipat pe care vă rog să-l analizați cu mare atenție. Citez integral:
”Primul clasament Ad Astra, publicat în anul 2005 (împreună cu subsemnatul) – semnatarul ne-făcând științific ceva, ci altceva, adică regurgitând tezele maestrulu său, MARGA, după o metodologie acceptabilă la acea vreme! – ... Mai precis (mai precis nici nu se putea spune, atunci când vine vorba pe unde punem gradele de comparație!) spus, clasamentul Ad Astra din 2011” (aplecați-vă atent asupra limbajului acestui ȘEF al AD ASTRA ce ne-aduce modificările moderne la cheie!, pentru că... după cum urmează, câteodată e ”a” revistei, altădată e ”al” revistei:
• se ia în calcul scorul relativ de influență a revistei Web of Science/ISI (SRI) – o variantă de factor de impact (FI) al revistei Web of Science/ISI – care (a) este însă mai comprehensiv și stabil ca FI, fiind calculat pe 5, nu pe 2 ani și (b) reflectă mai bine ca FI citările în reviste cu influență mare; pentru a afla mai multe despre SIR vezi aici (Anexa 5) și aici.
• pentru a reliefa mai precis contribuția universităților românești, SIR a fost analizat astfel încât să reflecte contribuția specifică a unei universități. Altfel spus, dacă un articol are cinci autori, din care doar unul este de la UBB, scorul pe care îl primește UBB este de 20% din SRI; acesta este SRII (adică un SIR individualizat).
• se pune accent pe criteriul extensiv, după modele internaționale, așa cum au fost ele descrise mai sus.
Apariția acestei analize a ”Ad Astra” e fundamentală acum: ”... când suntem în cursul procesului de analiză a universităților românești, derulat de ministerul de specialitate. Aceste date prezentate de Ad Astra au fost extrase și analizate obiectiv, independent de raportările universităților, care adesea s-au dovedit eronate (fie în sensul subevaluării, fie în sensul supraevaluării producției științifice proprii), așa cum se procedează în toate clasamentele internaționale ale universităților. Așadar, această analiză trebuie să constituie etalonul pentru analiza ministerului de specialitate, în ceea ce privește indicatorul publicațiilor Web of Science/ISI și a indicatorilor de calitate (SRII și SRI).
Notă: Raportările privind numărul personalului academic (N) aparțin universităților și nu au fost verificate independent de acestea. Personalului asociat din universități, în afara celui specific de cercetare, este implicat, pe bază de contract anual, doar în activități de predare.
(2) În afara parantezei, în roșu, se află scorurile obținute prin criteriul extensiv (criteriul principal). În paranteza rotundă se află scorul obținut prin criteriul intensiv (raportând scorul extensiv la N). Scorul din paranteza dreaptă reprezintă combinația dintre criteriul extensiv și cel intensiv după formula: SRII x (SRII/N); cu alte cuvinte, la productivitate (criteriu intensiv) egală punctajul este proporțional cu cantitatea (producția; criteriu extensiv), iar la cantitate egală punctajul este proporțional cu productivitatea; în viitor, o astfel de combinație între criteriul extensiv și cel intensiv ar merita gândită după un model internațional (ex. “Clasamentul Shanghai”: 10% ponderea criteriului intensiv).”
...


****
Hm, topul universităților realizat de angajatorii de pe piață arată astfel.
Hai să vă dau o fișă de observație furată dintr-un spital de urgențe – topul e realizat prin sondaje aplicate asupra a mai mult de o sută de companii reprezentative, dar și studiind și interpretând datele angajatorilor ce-și bagă nasul în baza CV-iurilor de prin BestJobs!:
I. Informatică
1. Universitatea din București (preferată de 57% dintre angajatori)
2. Universitatea “Babes-Bolyai”din Cluj Napoca (27%)
3. Universitatea Politehnică din București (13%)
4. Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
5. Universitatea Politehnică din Timișoara
6. Universitatea de Vest din Timișoara
II. Medicină și Farmacie
1. UMF din Târgu Mureș la egalitate cu Universitatea din București și UMF “Iuliu Hațieganu” din Cluj Napoca (28%)
2. UMF “Carol Davila” din București (26%)
3. Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj Napoca (23%)
III. Inginerie
1. Universitatea Politehnică din București (55%)
2. Universitatea Tehnică din Cluj Napoca (33%)
3. Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești la egalitate cu Academia Tehnică Militară din București și Universitatea de Vest din Timișoara (18%)
IV. Economie
1. Academia de Studii Economice din București (80%)
2. Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj Napoca (32%)
3. Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași la egalitate cu Universitatea Româno-Americană din București (10%)
V. Drept
1. Academia de Poliție “Alexandru Ioan Cuza” din București (41%)
2. Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași (35%)
3. Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj Napoca (32%)
VI. Arhitectură /Urbanism /Construcții
1. Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu” din București (63%)
2. Universitatea Politehnică din Timișoara (26%)
3. Universitatea Tehnica din Cluj Napoca (21 %)
VII. Jurnalism /Limbi Străine
1. Universitatea din București (52%)
2. Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași la egalitate cu Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj Napoca (23%)
3. Universitatea de Vest din Timișoara la egalitate cu Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu (10%)”
Închei aici, pentru c-ante-vorbitorul îmi arătă, iar, Cluju-i sculat pus pe masă.

Cu tot respectul!
Subsemnatul,
fost cercetător științific al Institutului pentru Educație ș-alte treburi nude d-ale-nvățământului.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!