poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-09-21 | |
NOTÃ: Citind și recitind poezia eminesciană, am observat că, în versurile sale, Poetul își pune și ne pune numeroase întrebări. Cu scopul de a ne reaminti de Eminescu dar și cu intenții umoristice, am căutat, tot în opera Sa, posibile răspunsuri la aceste întrebări. Cuvintele de legătură (cele care nu sunt în ghilimele) aparțin subsemnatului; în rest, Eminescu întreabă... și tot el răspunde.
- „Cine-a vrut s-asculte vorba? Cine-aude? Cui îi pasă?”… Demersul vostru nu a interesat pe nimeni… „Ați luptat luptă deșartă, ați vânat țintă nebună”. - „Neputând să te ajungă, crezi c-ar vrea să te admire?”… În niciun caz, deoarece sunt… „Mici de zile, mari de patimi, inimi bătrâne, urâte”. - „De ce mi-e vorba seacă”… Și a mea este la fel, pentru că… „Noi doi avem același dascăl”… comunismul, care ne-a învățat limba de lemn, seacă. - „Și purtat de biruință, să mă-mpiedic de-un moșneag?”… Tu vorbești de moșneag? Nu vezi că ești doar un… „crai cu barba-n noduri ca și câlții când nu-i perii”? - „Nu ți-i greu să mai vorbești?”… Ba da, că de câteva ore încerc să te conving să te lași de băutură, de când din nou… „Am văzut fața ta pală de o bolnavă beție”. - „Unde ești copilărie”?... De fapt sunt convins că, ești… „Pierdută vecinic pentru mine”. - „De ce mi-i ochiul mort?”… Nu ai fost atentă și te-ai accidentat tocmai la ochi, deși… „știi nefericito, că ochiul tău m-atrage”. - „Bine? Sunteți voi cuminți?”… Da, că nici măcar nu mă lasă să mă apropii de ea, așa că mai bine mă culc; pierd vremea de pomană… „Și nimic nu-mi folosește de-oi cerca să rămân treaz”. - „Când te-am văzut, femeie, știi ce mi-am zis în sine-mi?”… Întâi și întâi, mi-am zis așa… „Nu uita că doamna are minte scurtă, poale lungi”.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate