poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | ÃŽnscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaÅŸi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2932 .



Þara lui Rasputin
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [karmacristina ]

2010-04-14  |     | 



Rusia nu mi-a plăcut niciodată. Nici ca civilizație, nici ca și cultură și mai mult decît deloc ca și istorie. Tronul Rusiei a fost mai mereu platoul în care ,,s-a filmat’’ cel mai ciudat film al succesiunilor. Au fost țari ai moscoviților numeroși bețivi, desfrînați, impostori, iar ca și țarine o groază de împărătese prostituate, inculte, străine de țară și de popor (Germania, Austria, Prusia, Lituania...). Mai toți au murit la vîrste fragede în urma comploturilor sau a bolilor. Se mai murea și de depresie în Rusia. Sau cel puțin asta se povestea la curte, dar nu e exclus ca depresiile țarinelor să poarte amprenta cianurii. Þarii ajungeau la cîrma Rusiei la cîteva luni după naștere: este cazul lui Ivan al VI-lea ajuns țar la două luni de viață și detronat la 15 luni de fiica lui Petru cel Mare, Elisabeta, apoi următorii 22 de ani și i-a petrecut în inchisoare pînă la moarte. Copilul ajuns țar în scutece nu a mai văzut apoi lumina zilei din pușcărie.
Cît despre Petru cel Mare nu știu de unde i se trage numele, că mărinimos sigur nu era! Din moment ce și-a ucis cu mîna lui fiul cel mare (Aleksei), moștenitorul tronului, bătîndu-l cu biciul de frica unui complot care îl lăsa fără tron. Mama copilului, nimeni alta decît Ecaterina cea Mare, a fost o prostituată analfabetă lituaniană născută din părinți polonezi care după ce a devenit soția lui Petru i-a făcut 12 copii... în caz că-i tot omoară, să mai rămînă cineva și pentru tron. Vîndută în repetate rînduri pentru prostituție, Ecaterina a fost cumpărată de un apropiat al țarului, care văzînd cît de frumoasă este a luat-o de soție lăsîndu-l pe acesta cu ochii-n soare și fără să-i pese că femeia nici nu știa să scrie. Mai tîrziu Petru cel Mare a murit în timp ce-și scria testamentul și nimeni nu știe cui voia să-și lase averea, iar Ecaterina – devenită țarină – doi ani mai tîrziu din cauza febrei.
Într-un alt ,,episod’’, în 1801, Pavel I a fost ucis în urma unui complot de care nu era deloc străin fiul său Alexandru. În mare, cam toate destinele țarilor/țarinelor Rusiei au fost asemănătoare: uciși în comploturi pentru tron, maziliți sau răpuși de boli subite. Pînă la Rusia n-am întîlnit nicio țară în care media de vîrstă a conducătorilor ei să nu depășească vîrsta majoratului! De la așa vîrste fragede se omorau pentru putere...
În trecutul și mai îndepărtat au mai fost și vreo doi impostori pe tronul țării care spuneau că ei sunt Dimitri, fiul lui Ivan cel Groaznic, mort de-a binelea. Cînd s-a aflat adevărul amîndoi au fost uciși. Iar despre Ivan cel Groaznic cu cele 7 soții ale sale nici nu am cuvinte! Era mai mult beat decît treaz. Principala lui distracție cînd avea doar cîțiva ani era să arunce mîțe dintr-un turn să vadă cum mor.
Cum să fie scris în manualul de istorie trecutul acestei țări, guvernată de atîția odioși, impostori, bețivi și criminali?! Cum să-mi placă astăzi ce s-a format din generațiile secolelor trecute... Doar, ce se naște din pisică șoareci mănîncă.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!