poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4081 .



Femeia paranoică
personale [ ]
Filozofie de viață

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tyly ]

2009-10-20  |     | 



O cunosc deja. Este aproape peste tot, la serviciu, printre prieteni, printre rude, printre vecini. Înfiptă, grandomană, mereu luând vorbele din gura interlocutorului, cu greu poți să-ți expui părerile fără ca ea să nu intervină, făcând mereu, opinie separată. De felul ei, este rigidă, niciodată patetică, răstălmăcește frazele așa încât ultimul cuvânt să-i aparțină. Fără prea multe sentimente și fără nici un discernământ, îi judecă pe toți, trecându-i prin propriul filtru, îmbibat cu otravă. Se consideră superioară tuturor și nu acceptă sfaturi sau povețe. Este materialistă și, atunci când ceva nu-i merge, trântește și bufnește, are chef de ceartă și nimic nu-i este pe plac. Are tot timpul ceva de comentat, este veșnic împotriva tuturor. Doamne ferește să-i apari în cale!
Mereu se laudă cu zodia în care s-a născut. Consideră că este cea mai bună, cea mai generoasă, cea mai completă zodie, plină de calități și fără defecte. De aceea se consideră cea mai înzestrată ființă de pe pământ, ca ea nu mai este nimeni, ea se pricepe la toate, nimeni nu face lucrurile atât de bine ca ea. Este paranoică...
Pe cei din jurul ei, cu școală multă sau nu, îi consideră proști, leneși, neisprăviți. Ca atare, crede că dacă unul are nu știu ce calități și se pricepe să facă ceva anume, ea de ce nu ar fi în stare? Așa că, devine doctoriță, filozoafă, poetă, ingineră, croitoreasă, zidăriță, maestră de ceremonii, contabilă și altele și altele, peste noapte... Doamna bună la toate!
Este maniacă. Are fixații. Nu o poți face să înțeleagă lucrurile și din alte puncte de vedere. Știe să se prefacă, inducând în eroare. La serviciu face cu totul altceva decât ar trebui să facă, dar, când trebuie să arate că muncește, știe imediat cum să reacționeze ca să înșele aparențele. Adoră să stea aproape de șefi, de persoane importante, de personalități. Fură idei și și le însușește. Le împărtășește, apoi, altora, spre a-i uimi cu bagajul enorm de cunoștințe pe care îl deține.
Se consideră centrul Universului, fără ea și ajutorul ei, totul ducându-se de râpă. Îi place să impresioneze. Arborează o mină de om inteligent. Își bagă nasul peste tot, conștientă că nu are voie. Dacă vrei să ascunzi ceva de privirea ei, nu poți s-o faci. Este tot timpul „pe fază”. Este exact în locul unde se întâmplă ceva ce nu trebuie să lipsească din colecția ei de cunoștințe, unde se învață ceva nou, unde se pune ceva la cale și nu se poate fără știrea ei. Își aranjează treburile întotdeauna în propria favoare, face în așa fel încât totul să fie în avantajul ei. Greu de manipulat, greu de convins, greu de transformat. Este îndârjită și convinsă că doar ea are dreptate, chiar dacă, uneori, în subconștient, știe că greșește. Și, totuși, persistă în greșeală. Nu și-ar recunoaște greșeala, sub nici o formă. Preferă să persiste în minciună decât să se umilească în fața acelora pe care, oricum, îi consideră sub „standardele” ei...
Nu are evlavie, detestă evenimentele legate de biserică și, în special, nunta ca eveniment de petrecere și bucurie a unirii a doi tineri. Consideră că este un act inutil. Nu este prea credincioasă deși, îl invocă pe Dumnezeu ori de câte ori are nevoi materiale și spirituale.
Este vulgară, obsedată de sex. Discută cu nonșalanță despre intimități, etalându-și vocabularul. Atacă subiecte care țin de domenii ce n-au nici o legătură cu profesia ei, dar consideră că este bine pusă la punct în oricare dintre ele, mai bine chiar decît cei care practică. Se supraevaluează. Este extrem de orgolioasă. Este paranoică...
Aere, grandomanie, ipocrizie, falsitate, supraestimare sunt doar câteva dintre „calitățile” femeii paranoice. În realitate, femeia paranoică este falsă, ipocrită, mândră de sine ca nimeni altcineva. Orgoliul o macină. Este obsedată de propriile-i „virtuți” și vrea să iasă în evidență cu tot dinadinsul. Se laudă într-un mod pe care numai ea știe să-l reliefeze. Îi place să conducă și rar i se întâmplă să fie contrazisă. Aberează de cele mai multe ori. Are puțini prieteni, iar aceia îi sunt supuși, nu-i ies din vorbă, ce spune ea e lege pentru ei. Este răutăcioasă, infatuată, tupeistă...
Este, de-a dreptul, PARANOICÃ...

(5 august 2008)

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!