poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1555 .



Calea izbăvirii
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2018-01-10  |     | 



În mod neinspirat, avem frecvențe de înțelegere diferite, mai ales în cunoașterea spirituală. De fapt, avem o percepție diferită dată de vârstă, un conflict între generații care e depășit formal (asta pentru a da o aparență de solidaritate sau recunoaștere a propriilor erori). Știu că sunt mulți care nu vor să primească cunoașterea ca mod de a se elibera dintr-o stare de cădere în indiferență și comoditate mintală. E și asta o formă de încăpățânare, prostie. Nici slujbele de exorcizare nu te pot ridica din refuzul de a privi mai departe de propria constrângere, limită autoimpusă. Când ești tânăr refuzi să crezi dintr-o revoltă a gândirii necoapte, personalitate prost construită, lipsă de înțelepciune și repere morale. Aș fi vrut, cum spunea Morgan Freeman în “The Shawshank Redemption” să vorbesc cu eul din adolescență și tinerețe, să-l eliberez de întrebări și neînțelegere. Da, pot să-mi revăd tot ce am parcurs până acum, inclusiv studiul asupra ființei și artei, dorința de elucidare a misterelor. Dar acum îl cunosc atât de bine pe Creator, de parcă tot trecutul a fost un vis, hologramă a întrebărilor înlănțuite de fapte. Dacă ne-am putea întoarce din viitor să ne dumirim asupra celor nepătrunse la un moment dat, cu siguranță revelația s-ar produce mai devreme și n-am mai chinui legați la ochi prin labirintul unor simțuri care înșală. Cum să-i spun unui tânăr că absolut tot ce-l înconjoară e rațiune și energie care înregistrează, gândurile și faptele au ecou dincolo de amăgirea trecerii. Noi trăim atât de aproape de Creator, în Rațiunea Creatoare, încât ne împiedicăm de multe ori de Cel care ne-a dat posibilitatea să-l înțelegem, dar nu-l simțim! Așa suntem la un moment dat, avem ochi și nu vedem, urechi și nu auzim. Dramatic e că starea asta de orbire și surzenie se poate prelungi până la bătrânețe. Chiar sunt mulți care pleacă din lume orbi și surzi! E atât de greu să înțelegi că tot ce există, cursul vieții are o rațiune, înțeles al experiențelor? De ce ne ferim? Credința nu-i un semn de slăbiciune, de necunoaștere, ci provocarea de a depăși limitele! Cei ce cred cu adevărat nu sunt fricoși, după modelul Celui care s-a urcat pe cruce și a celor eliberați de vălul morții! Credința în Creator și Rațiunea energiei a dat lumii calea de ieșire din împietrire și nepricepere.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!