Comentariile membrilor:

 =  parere
keiko
[27.Jan.03 16:33]
amalgam menit sa ia ochii si sa socheze.

 =  keiko-sau cum poti fi stupid
Anisia
[28.Jan.03 15:21]
esti unul din aceia care isi inchipuie ca limba romana are nevoie de reprezentari grafice gen SOCHEZE"???
stii ce e ala un amalgam?
ai idee ce presupune postmodernismul?
ce iti inchipui ca ar trebui sa intelgaga cineva din ceea ce ai scris tu: o maxima, un adevar general valabil?
PS: sper ca nu ai venit pe acest site sa citesti povestiri si romante pasoptiste cu pasarele si flori neudate in gradinile trecutului
as fi deplasata daca ti-as recomanda o lectura aprofundata inainte de a-ti da cu parerea?

 =  Anisia vs. Keiko
Ynightmare
[29.Jan.03 06:40]
Anisia,

Este usor sa desfintezi un text (ca cel de sus!), mai ales in cazul prozaismului in poezie.

Dpdv personal, criticul de profesie este un scriitor ratat. Mai exista si exceptii, bineinteles...

Keiko, o reglare de conturi nu duce nicaieri.

Va rog sa incetati atacurile reciproce, incercati sa vedeti situl ca pe un atelier de creatie. Lasati orgoliile in pace, nu am auzit sa produca ceva bun o pozitionare gen -"sa moara Romeo". :-)

Lumea este subiectiva (la ce va asteptati?!) insa de multe ori exista si sugestii constructive.

Fetelor, amandoua aveti potential. Mai bine va concentrati asupra literaturii si nu asupra epistolelor veninoase.

PS: sunt tare curios sa vad care se dovedeste a fi primul "intelept" dintre voi. :-))


Sa auzim de bine!

 =  Ynightmare
Anisia
[29.Jan.03 16:36]
Desi remarc tonul tau de educatoare la grupa mica nu pot sa nu iti dau partial dreptate dar nu voi renunta sa subliniez, atunci cand mi se va da ocazia incapacitatea de a percepe o alta realitate alaturi de fanatismul pentru forme invechite in conceperea poetica.
Poate nu atat forme invechite cat gandirea invechita si straina de minimul bun simt literar
PS: nu am la ce sa renunt pentru ca nu exista conflict decat acolo unde apare terta persoana...eu nu m-am justificat fata de keiko ci doar am incercat sa ii explic pe intelesul ei cateva chestiuni cu caracter normativ
PPS: apropo de potential...acesta se poate deduce din 3 franturi de nimic?

 =  parere + dedicatie
HORIA
[29.Jan.03 18:14]
"... povestiri si romante pasoptiste cu pasarele si flori neudate in gradinile trecutului ... "

Hmmm ...

Nu sunt conservator
nici anticar nu sunt
dar nici dupa "modern"
n'am sa ma dau in vant
consider ca "trecutul"
e ca a doua mama
si ca trecut prin lume
prezentu-ti cere vama
privind numai in fatza
sau numai inapoi
pierdem ceva din viatza
pierdem ceva din noi.

(versuri mi-au "iesit" pe moment... poate dezvolt ideea :) ... cred ca ai inteles ce am vrut sa spun ... fara a nega valoarea artistica a versurilor tale ... as fi curios sa-mi trimiti o analiza literara ... a autoarei )

Numai bine !

 =  nebuloasă obscuritate
kopilotu
[30.Jan.03 06:44]
Chiar că e obscur textul ăsta...

"Margine despartita fundamental de univitelina-i reflextie"... hm! Când scrii, încearcă să te pui și în pielea celui ce citește. Plus de asta... e "reflexie" sau "reflecție"?

Cred că ai vrut tu să zici ceva în textul ăsta, dar ai scris numai pentru tine.

 =  keiko, anisia Ynightmare horia kopilotu
AlexRed
[30.Jan.03 12:45]
eu cred ca nu e nimic de inteles in textul asta si aici aflam marele lui merit
anisia a numit o concluzie de care aminteam si eu candva: INTR-O POEZIE NU ESTE VORBA DESPRE NIMIC
tine-ti minte asta voi cei care doriti o poveste curmata in versuri...
PS: presupun ca poezia asta nu e ceva ce poti citi fugar si apoi impresionat momentan sa-ti versi bucuria intr-un comentariu...inteleg si frustrarea unora care au dat un click spre a citi o bombonica umflata cu plasticul fals-sentiment si au dat de ceva atos, zgrumturos si care cere timp pentru a se decanta
pare stupid, dar stupizii se razbuna pe cei a caror " voce " nu o pot intelege

Pps: lectura placuta!

 =  AlexRed
kopilotu
[30.Jan.03 16:07]
Bine ai revenit stimabile, chiar îmi era dor de judecata dumitale a posteriori încâlcită, din punct de vedere filosofic evident, că matale ești un filosof al cuvântului și cunoști termeni de aceștia.
Te citez: "eu cred ca nu e nimic de inteles in textul asta si aici aflam marele lui merit". Așadar, după opinia dumitale, cu cât un text este mai aberant cu atât este mai înțelept, căci, după cum știi foarte bine, "sophia" este femeia căreia trebuie să-i fim cireaci, dacă înțelegi vorba aiasta din bătrâni ("calfe", "ucenici" și filosoficul "discipoli").
Apoi, printr-un postulat ambiguu, propriu și original ("INTR-O POEZIE NU ESTE VORBA DESPRE NIMIC")definești însăși esența confuziei de raționament în care te bălăcești. Și pentru ca postulatul să-și îndeplinească menirea de non-sens, ignori cel de-al doilea principiu logic, cel al non-contradicției, (de care sunt convins că ești în "conștiință" de cauză). Adicătălea: "si au dat de ceva atos, zgrumturos si care cere timp pentru a se decanta".
Se pune întrebarea:
Această poezie este un nimic (și prin asta are un merit după cum afirmi) sau este ceva, adică există ceva de decantat, de aflat, de găsit în ea, chiar și după o minuțioasă și îndelungă cercetare (deci nu are nici un merit)?

Trecând peste agresivitatea dumitale cu care m-ai "încântat" de atâtea ori, pot spune că "neînțelesul", ce te consideri a fi, are o gravă problemă de comunicare.

 =  pe intelesul kopilotului
AlexRed
[30.Jan.03 17:22]
1.INTR-O POEZIE NU ESTE VORBA DESPRE NIMIC
remarci in fraza asta doua notiuni distincte: POEZIE si VORBA DESPRE NIMIC?
POEZIE este sursa din care nu trebuie sa decurca neaparat CEVA.
POEZIE nu trebuie rezumata
POEZIE trebuie simtita din punct de vedere formal,estetic si afectiv
POEZIE nu inseamna asumarea trairii celui care a scris-o ci descoperitea propriului sentiment
2.concluzia pe care o formulezi dupa ce ai citit comentariul meu este :"Această poezie este un nimic ". Daca atat ai inteles tu insamna ca discutam intr-adevar de pe pozitii evolutiv diferite.
3.Iarasi citat din kopilotu :"Trecând peste agresivitatea dumitale cu care m-ai "încântat" de atâtea ori, pot spune că "neînțelesul", ce te consideri a fi, are o gravă problemă de comunicare."
Precizari:
a) nu m-am considerat un "neinteles" asta e eticheta pe care mi-o pui intr-o incercare ofilita de a motiva un comentariu fara logica.
b)nu sunt agresiv decat cu creatia in sine pe care o citesc,insa autorii au o atitudine de bosumflare copilareasca gen " cum de astuia nu ii place cand atatia ma lauda!?!". Totul trebuie transformat in scandal si fiecare se simte indreptatit sa ia partea unuia sau altuia...atitudinea asta de turma caracterizeaza inclusiv comentariul tau
4. nu imi fac iluzii ca vei intelege totusi ceva din ce am spus....tu si cei ca tine sunteti prea ocupati cu lingusirile altora sa va mai pese de o realitate atat de evidenta
5. nu mi-am dorit vreodata pe acest site popularitate , nici nu am cautat cu lumanarea nepopularitatea. Pur si simplu mi-am spus parerea sincera de fiecare data...de restul v-ati ocupat voi.

 =  logica AlexRed!
kopilotu
[30.Jan.03 19:42]
"nu imi fac iluzii ca vei intelege totusi ceva din ce am spus" Este evident, din moment ce dumneata duci lipsă de cele mai elementare "conștiințe" logice.

Să luăm postulatul pe care îl tot afișezi:
"INTR-O POEZIE NU ESTE VORBA DESPRE NIMIC"

îl putem transcrie astfel:
"În A nu este vorba despre B" deci
"În A este vorba despre C".

Dacă:
A = poezie
B = nimic
C = ceva

unde B și C sunt singurele alternative posibile pentru A. (a fi sau a nu fi)

Așadar, dacă:
"În poezie nu este vorba despre nimic"

atunci rezultă că:
"În poezie este vorba despre ceva"

ceea ce, în discursul dumitale, se contrazice cu afirmația:
"POEZIE este sursa din care nu trebuie sa decurca neaparat CEVA."

Decât să porți grija noastră (am observat pluralul), mai bine revizuiește-ți gândirea, care duce o lipsă acută de coerență. Pe urmă dacă vrei... mai discutăm și despre poezie.

Spor la treabă!

 =  kopilotu-> greu, foarte greu...
AlexRed
[30.Jan.03 20:58]
draga kopilotule sunt de acord cu tine.
dar cum nu ai facut altceva decat sa dai fuguta la manualul de logica de a noua sunt de fapt de acord cu manualul
ceea ce inseamna - dupa logica unuia mai postmodernist decat mine- ca domnia ta esti un manual de clasa a noua.

concret : daca inlocuiesti acel ceva al tau cu : FORMA si PROPRIA REGASIRE atunci sunt dispus sa accept ca in poezie este vorba despre ceva
restul sunt basme pentru copii ( chiar de liceu fiind ei !)

 =  Intrebari
lapislazuli
[30.Jan.03 23:09]
Mai intai poezia. Ma intreb, e scrisa pentru a scrie poezie, sau e scrisa pentru a te incadra in postmodernism? (Pentru a imita forma acestuia, care va sa zica.)

In al doilea rand, comentariile tale. Profund rautacioase, si fara motiv... Daca nu suporti nici o critica, de ce iti postezi poeziile aici pe site?

Deget in jos, din punctul meu de vedere.

 =  AlexRed,Kopilotu,Lapislazuli
HORIA
[31.Jan.03 10:34]
AlexRed :
"INTR-O POEZIE NU ESTE VORBA DESPRE NIMIC"
Chiar ... cum poti spune asa ceva ...uaaau
Saracii nostri copii ... cu orientari ca si ale tale ... nu vor mai citi niciodata un Eminescu, Blaga, Cosbuc, Bacovia, Minulescu, Topirceanu, Arghezi etc. ci vor invatza ... scrabble ... da scrabble ... sa "asambleze" cuvinte fara rost ... si e pacat ... dati-le sansa de-a aleage singuri!

Kopilotu :
"Filosofia chibritului" sau polemici fara rost ... intr-un site de cultura ... chiar ca nu-si au rostul "atacurile la persoana" ... scuze ... parere

Lapislasuli :
Felicitari ... cea mai scurta, concisa si pertinenta "parere"

Acu daca tot is aci zic si eu ceva in P.S. mai ales pt. AlexRed sa-mi fie cu iertare : "E usor a scrie versuri far' sa ai nimic a spune"

Tuturor numai bine !

 =  Lapislazuli
AlexRed
[31.Jan.03 15:35]
lapislazuli_> se vede cat de atent esti la detalii POEZIA NU E A MEA !!!
eu nu spun sa nu citesti eminescu pentru ca eminescu scris la timpul lui eminescu a fost sublim insa daca cineva ar incerca sa conceapa un text in maniera romantica ACUM valoarea lui estetica ar fi NULA
prezentul trebuie sa respecte trecutul dar si sa isi afle propria albie a formularii textului literar....
Cat despre postmodernism, a trecut deja timpul lui. N. Manolescu ( un critic literar si titularul cursului de literatura interbelica la facultatea de litere bucuresti ) spunea anul trecut ca in materie de teorie literara inca nu s-a cristalizat nici macar la nivel universal un curent pentru perioada pe care o traversam iar postmodernismul e folosit inca desi punctul lui de maxima importanta a trecut.
PS de ce aveti voi impresia ca eu atac persoane cand niciodata nu mi-am dat cu parerea asupra celor care semneaza textele pe aici.
PPS: domnule lapislazuli , chiar si o mica greseala de interpretare poate trada superficialitatea celui care se arunca cu capul inainte, imi permit sa va dau acest sfat...
o zi buna!

 =  horia
AlexRed
[31.Jan.03 15:37]
da , horia , derzvolti plagiaturi sau ce...asta cu prezentu-ti cere vama e veche...
dar daca tii neaparat dezvolta...

 =  />AlexRed
lapislazuli
[31.Jan.03 18:24]
Ma acuzi ca nu sunt atent la detalii (superficialitate, care va sa zica). Cu toate acestea, eu nu ti-am adresat nici un comentariu. Nu m-am referit la tine. M-am adresat autoarei textului postat.

De unde si pana unde ideea ca te-as confunda pe tine cu aceasta autoare?

Citeste INAINTE de a raspunde.

PS: Prea multa paranoia strica. Zic medicii...

 =  />AlexRed
lapislazuli
[31.Jan.03 18:29]
In loc de concluzie, permite-mi sa te citez:

"chiar si o mica greseala de interpretare poate trada superficialitatea celui care se arunca cu capul inainte"

Superficialitate numai? Ma indoiesc.

Pe curand!

 =  lapislazuli& gica
AlexRed
[31.Jan.03 19:21]
lapislazuli-> nu mi-ai adresat nici un comentariu dar in comentariul tau faceai referire la ceea ce am scris EU in comentariile de sub poezia asta
inca o data SUPERFICIAL
gica-> nu interesezi din nici un punct de vedere

PS : "amica mea in buzau" ( desi eu nu mai stau in buzau de o jumatate de an!!!) nu prezinta nici ea interes ca persoana si nici n-am laudat ce a scris ea ci doar am remarcat ideea pe care a incercat ( stangaci) sa o promoveze.

 =  avertisment!
Pan
[10.Dec.18 14:27]
Și uite așa, un text care parodiază postmodernismul, devine scena unor dialoguri în care orgoliile nu au nimic de-a face cu literatura.
Țin să vă previn, dragii mei, că voi refuza toate comentariile teribiliste.
Înțelegem a avea un dialog constructiv, nu-i așa?!

 =  pan
AlexRed
[02.Feb.03 16:52]
ai dreptate, nimic din comentariile asta nu aduce ceva nou sau macar interesant in discutie




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !