Comentariile membrilor:

 =  parere
Dan Carlea
[26.Jul.06 06:43]
Inceputul mi-a placut, pentu ca apoi sa imi placa si mai mult "așa m-am săturat de carnea asta ca atunci când nu zâmbești"

Apoa am fost dezamagitde "mă tot împiedicam de moarte pe hol
mă tot ridicam în grabă să te-aștept curat",
dezamagit ca nu am scris eu chestia asta

Dupa parerea mea de versificator de mahalaua Salajanului si de cel mai slab poet de pe site, asta e un poem premiabil, se ofera cineva ?




 =  re - dan
Ruse Andrei
[26.Jul.06 10:14]
deci ti-a placut tot :). premiabil nu cred si chiar daca ar fi, hmmm... cine s-ar oferi ?

iti multumesc, ca de obicei, de trecere.

 =  rufe murdare
Mihai Tița
[26.Jul.06 09:36]
- e miercuri deja
și nici măcar nu-mi vine să fumez

nu

- poeziile sunt niște frustrări negate

s-ar putea sa ai dreptate :)

- așa m-am săturat de carnea asta ca atunci când nu zâmbești
- mi-aș fi dorit să fiu copilul tău sau să fie ziua ta

deci tu astepti iubirea mereu, in fiecare zi, in fiecare secunda, cu fiecare por, cu fiecare furnica de pe creieras :)

sunt multe lucruri care nu ma intereseaza, si nu-mi creeaza nicio stare, de egz

m-am sărutat în palma dreaptă
am închis ochii, am zis hai, mai e o oră
am strâns palma
am închis lumina
am pus niște blues

dar ma rog, voua va place sa descrieti incetul cu incetul apoi sa ajungeti la un moment culminant, aici fiind vorba de
când toți stau încă mahmuri la știrile de pe proTV
și eu mă bucur de tine ca de ultima zi

as rescrie ultima strofa astfel

m-am sărutat în palma dreaptă
am închis ochii
mai e o oră
am strâns palma
am închis lumina
am pus niște blues
când toți stau încă mahmuri la știrile de pe proTV
eu mă bucur de tine ca de ultima zi
de mâine


in definitiv, poezia nu-mi place. are doua trei versuri foarte misto, dar nu pot ridica o asteptare a iubirii detul de neinteresant expusa.

:)

 =  despre "domnisoara D"
Iulia Pomaga
[26.Jul.06 10:13]
"poeziile sunt niște frustrări negate"..ai dreptate asta suna prost, chiar daca e sau nu e asa:)Altfel....mi s-a parut un text bun. "mă tot împiedicam de moarte pe hol/
mă tot ridicam în grabă să te-aștept curat/
/ mi-aș fi dorit să fiu copilul tău sau să fie ziua ta". Chiar foarte bun

 =  revin si accentuez
Dan Carlea
[26.Jul.06 10:41]
La primul comentariu am fost nitel adormit, abia ma trezisem, asa ca :
"m-am sărutat în palma
am închis ochii, am zis hai, mai e o oră
am strâns palma", aici vad pumnul strans cu sarutul captiv inauntru, ca o amenintare le adresa neiubirii, sentimentului fugitiv,plus ca se percepe un erotism subtil, marca RA.

"am pus niste blues", are rolul de a arma starea de final,
o tușă care inveleste inceputul oricarei iubiri

"iar iubirea vine
dimineața cred
când toți stau încă mahmuri la știrile de pe proTV
și eu mă bucur de tine ca de ultima zi
de mâine"

acest "când toți stau încă mahmuri la știrile de pe proTV"
are un rol foarte important si anume de a produce o usoara ancorare a cititorului in cotidian, procedeu ce da mai mare greutate finalului in care autorul isi dezvaluie in mod subtil temerea ca s-ar putea ingloda pentu ultima oara in iubire ( "si eu ma bucur de tine ca de ultima zi
de mâine" )
finalul e usor nichitastanescian, ceea ce e de bine.

Mihai Tita, te va suna avocatul meu pt. ca nu ti-au placut versutrile lui RA, cel mai bun poet de pe site, dupa mine, mult dupa mine (io pana nu o fur nu ma las ba nene :)


 =  zi-le loredana !
Ruse Andrei
[26.Jul.06 11:12]
dan, aprecierea unui text este normal sa fie subiectiva, tu consideri poezia de stea ( eu sunt prea subiectiv si poate din cauza asta o voi baga la personale ), mihai mi-ar da cu-cu vintele-n cap, iulia n-am inteles prea clar ce sustine.:)

va multumesc de trecere

RA

 =  poem de dragoste sosinda
andreea iancu
[26.Jul.06 11:17]
un poem foarte sensibil, de dragoste: ¨mi-as fi dorit sa fiu copilul tau sau sa fie ziua ta ¨,¨mai e o ora/ am strans palma/am inchis lumina/ am pus niste blues/ iar iubirea vine/ dimineata cred/. . . si eu ma bucur de tine ca de ultima zi / de maine¨. nerabdare si evolutie, nu mai fumezi, nu mai consideri poeziile ca altadata, iti doresti sa fii furnica, dragostea schimba fiinta deja, stergi praful, te impiedici de moarte pe hol dar o ignori, TE RIDICI si astepti iubita curat.aceasta e esentialul. cu aceeasi incantare mereu,
medeea

+ Super duper love
Andu Moldovean
[26.Jul.06 15:10]
Am citit aici un poem care debordeaza de ceea ce eu as numi "prevestirea imprevizibilului inevitabil"... stiu ca suna aiurea ca si "frustrari negate"... dar asta e!
Andrei ne face aici o demonstratie de veridic, iar asta nu e putin lucru intr-o lume in care abunda artificialul in toate formele sale, de la oameni care iti spun "ce bine-mi pare sa te revad" in loc sa-ti tranteasca pur si simplu-n fata un "ia du-te ma-n p.... ma-ti!" si pana la RPG-urile care azi nu mai inseamna pentru tanara generatie acel limbaj de programare care a stat la baza primelor aplicatii comerciale care au durat mai bine de 20 de ani, ci "role playing game"... si simt ca multi pe aici stiu despre ce vorbesc.
Inceputul poemului este relativ "ingaduitor" (nu-mi place referirea aceea la fumat, parca e deja loc prea comun) si de aceea imi pot da seama ca RA are chiar si un pic de talent de narator, este capabil sa dezvolte pe parcursul a trei strofe destul de "stufoase" aproape o "actiune" care, vrand-nevrand, te prinde. Insa ceea ce eu remarc aici este ultima strofa, unde am intalnit acea "premonitie" de care vorbeam la inceput. Si va rog sa ma credeti, nu este putin lucru sa reusesti a "strecura" intr-un poem asemenea revelatii. Motiv pentru care (si nu pentru ca Dan Carlea, cu intuitia lui de poet de Salagean a zis-o :-) spun cu stea ca acest poem mi-a placut. Iar daca as fi fost duminica asta pe la Deko, as fi gasit si alte alea de zis, dar ramane pe data "aviatoare" :-), la Agigea RA-ule?
Bobadil.

 =  multumesc
Ruse Andrei
[26.Jul.06 15:28]
mihai tita m-a rugat insistent sa schimb ultima strofa, si i-am zis: nu pot, asa era, de ce sa mint ? de ce sa exagerez ? de ce dracu efecte speciale ?

iti multumesc, bobadilule ca ai vazut tu asta. in rest, desi iti multumesc, nu ma agit prea mult pentru ca n-am facut decat sa transcriu ce mi-a fost dat. in sensul cat se poate de larg a lui "dat".

si mai trec inca "unul" pe lista care nu vine duminica dupa felix nicolau si despot care cica e la mare. :( asta e, alta data.

la agigea nu, desi mi-as fi dorit. motive... personale
( care le urasc acum ).

RA

+ ra
Camelia Petre
[26.Jul.06 15:22]
Am gasit multe versuri bune, la fel cum am gasit si altele slabe, agatate ca un pivot de "lenea" aparenta cu care vrei sa ne convingi ca ai scris aceasta poezie.
Inceputul si ultima strofa le gasesc foarte bune, sugestive.
Ce as reprosa:
"poeziile sunt niște frustrări negate, așa cred ( și-asta sună prost rău )"
sau
"înainte să vii l-am ascuns sub covor
cu toate frustrările și cu ieri"
sau
"mă tot împiedicam de moarte pe hol"
Chiar daca in esenta aflu ca accentueaza ideea poeziei tale. Insa o face cumva "brutal"...ca nuca in perete.

Partile bune ale poeziei sunt restul versurilor plus senzatia de om blazat, un bolnav inchipuit de dragoste, care n-are chef de nimic. Bine redata aceasta stare. Ai reusit sa convingi in acest fel ca ideile, exprimarile si pasajele din text iti apartin pe de-a intregul. Ceea ce ii da un plus de originalitate.

 =  in rest, numai bine
Alex Ion
[26.Jul.06 19:56]
Am ales numai 3 versuri in care scrisul dumneavoastra are probleme de respiratie:
"am șters praful azi înainte să vii l-am ascuns sub covor"
"mă tot împiedicam de moarte pe hol"
"așa m-am săturat de carnea asta ca atunci când nu zâmbești"

le-am ales pe astea si nu pe altele pentru ca sint trei modalitati diferite de ratare a tensiunii poetice.
1. dubla indicatie temporala urmata de un determinant de loc voit minimalist (inghesuiala)
2. frazarea artificiala "de moarte pe hol" ("pozitia nefireasca")
3. comparatia fortata (m-am saturat... ca atunci cand nu zambesti) (mize arbitrare)

dar am impresia ca trebuia sa scrieti ceva daca tot ati zis ca faceti o poezie, nu?

curios, dar versurile acelea cu moartea dau impresia ca aveti ceva de spus

numai bine

 =  ups
Ruse Andrei
[26.Jul.06 20:20]
domnule alex ion cu tot respectul care credeti-ma il am pentru dvs. ca in primul rand nu va cunosc, permiteti-mi sa va spun ca prezentele dumneavoastra pe paginile mele imi par inutile.

daca nici data trecuta n-ati inteles nimic, nici acum, nu cred ca am eu o problema poetica.

numai bine ( te rog nu astept niciun reply, daca vrei sa-mi mai spui ceva ma gasesti la supraego85 pe mess. )

RA

 =  dar poate stiati asta deja
Alex Ion
[26.Jul.06 22:25]
Ma vad nevoit sa revin. In comentariul "cu tot respectul care credeti-ma il am" poate doreati sa spuneti "pe care". Macar cand e vorba de gramatica as dori ca prezenta mea sa nu fie inutila.

 =  let us all chill
Ioana Veronica Epure
[26.Jul.06 23:20]
Poezia e mișto, mai ales prin ce sugerează decât prin ceea ce spune propriu-zis, dar trebuie curățată de anumite chestii care sunt în plus. Eu o să înșir aici tot cea nu mi-a plăcut, tu oricum n-o să modifici pentru că hei, u are a brilliant poet, și în plus, fiecare are câte ceva de comentat, dar așa, ca sfat, uită-te peste tot ce ți se zice și ce se repetă poate merită luat în seamă. Zic și eu.

"poeziile sunt niște frustrări negate, așa cred ( și-asta sună prost rău )"- ideea ce analiză și de desființare a propriilor versuri mi se pare perimată. S-a abuzat deja prea mult de genul ăsta de artificii.
"așa m-am săturat de carnea asta"-da, și eu, prin toate poeziile apare carnea, și-a pierdut semnificația deja. Nu inovezi, mimezi.
"mă tot împiedicam de moarte pe hol"-parcă n-are loc în context. Nu se prea potrivește cu mesajul poetic și sună forțat.
Nu sunt prea sigură de știrile alea... dar parcă nu merg cu "mahmuri", că oamenii mahmuri nu prea se uită la știrile de dimineață din simplul motiv că ei atunci se culcă. În plus, nu ai sugerat beția în poezie, ci o stare de amorțire care se intensifică pe parcurs.
All in all, mi-a plăcut, mai mult decât ce scrii de obicei. E mai... umană parcă. Și pls fără răspunsuri acide de genul celor de mai sus, eu n-am nici o intenție ofensivă aici.

 =  re - ioana
Ruse Andrei
[27.Jul.06 01:47]
Ioana, niciun raspuns ofensiv. atata doar pentru Alex Ion si Robert Moscaliuc, care zic eu se plictisesc pe net. Da, asa da, mi-a placut analiza ta.

"tu oricum n-o să modifici pentru că hei, u are a brilliant poet, și în plus, fiecare are câte ceva de comentat, dar așa, ca sfat, uită-te peste tot ce ți se zice și ce se repetă poate merită luat în seamă"
Ai gandit inainte sa scrii asta ? Sincer...

 =  !
Camelia Petre
[27.Jul.06 07:22]
Mda, mi-a luat o jumatate de ora sa iti las un comentariu. Si tu nici n-ai bagat de seama sfaturile...sau prezenta mea.

 =  ...
Ruse Andrei
[27.Jul.06 10:41]
nu intotdeauna fac modificari asupra textelor la primele impresii, chiar daca uneori imi par bune. nu inseamna ca n-am apreciat critica ta atat negativa cat si invers.

RA

 =  .
Costin Tănăsescu
[30.Jul.06 14:30]
Andrei,

ultima strofă e chiar penibilă. seamănă a scenariu de telenovelă. dacă ai început promițător, chiar în forță, ai terminat cu ritm de "fâsâitură". E un poem bunicel(fără a da verdicte...). Are totuși "proprietatea" de a "lua ochii". Dacă rămâi în picioare până la sfârșit începi să-ți pui întrebări în ceea ce privește valoarea textului.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !