= adevărat că | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 15:34] |
nefiimdu-mi familiar termenul a fost necesar să citesc, să recitesc, să mă duc iar la dex ca să prind sensul profund al cuvântului edulcorat, dar în final am reuşit (zic eu) aşa că spun: e-adevărat nu vreau să știu vreau doar să simt edulcorat aş reduce la e-adevărat nu vreau să știu şi finalul e-adevărat putreziciune nu e niciodată nu-i desprinsă de păcat nu vrem să știm oricum, interesant | |
= Tego, | Amanda Spulber [28.Aug.24 17:14] |
Mulțumesc mult pentru semn. Edulcorat e adjectiv, aici l-am lăsat să fie și adverb. Nu îmi dau seama cât de bine merge. M-am trezit pe la 5 dimineața cu primele versuri. Le-am scris și apoi m-am luptat să nu adorm și am scris și de cadavre pentru că asta vedeam. Pe urmă m-am trezit la 7 și am continuat pe același ton. Eram curioasă dacă are vreun sens și pentru altcineva. Cred că mă obsedează faptul că nu știu să scriu. :)) Ai dreptate că sunt cam multe repetiții, dacă de asta ai zis să scot acele versuri, dar nu îmi sună prea bine fără ele. Mă mai gândesc. | |
= nu pentru că se repetă, | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 17:34] |
pentru că în lipsă se accentuează ceea ce sugerezi eu așa simt îndulcim realitatea... PS- nu se susține logic obsesia ta, ai în bagaj suficient cât să pornești la drum dacă îmi este permis un sfat (chestiune pur subiectivă) scoate la suprafață (mai mult) emoția la cât de bine stăpânești tehnica... | |
= Amanda | Leonard Ancuta [28.Aug.24 18:38] |
dar te-ai gandit că edulcorat e un termen pretios, ultrautilizat, chiar tern in poezie? ca nu aduce avantaj, ba chiar prejudiciu? ca e prafuit si preferat de modernii de acum 100 de ani? scuze pentru tonul incisiv, dar anumite cuvinte ar trebui cumva interzise poeziei, asta daca nu le faci cumva un nou sens, uite, de ex, ingeri. cand vad ingeri mi se face rau. si totusi am scris despre ingeri, chiar curand, dar cu alt sens. si mai am ingeri in alta poema, 5.15 dimineata, ingerii coboara la metrou. no offence. | |
= Tego, Leonard | Amanda Spulber [28.Aug.24 19:08] |
Tego, am mai scos din repetiții. Am scos o parte și de unde ai zis tu. Tot nu îmi sună bine fără partea din final. Sunt recunoscătoare pentru comentariile constructive pe care le primesc de la tine. Și mă voi mai gândi. Mulțumesc! Leonard, nu mă simt deloc ofensată. Ai făcut un comentariu privitor la text. După cum se vede, nu m-am gândit la ce ai zis. De altfel, nu îmi vine în minte nicio poezie în care să fi citit cuvântul edulcorat. Nici nu știu de ce m-am trezit cu el în gând fiindcă nu îl folosesc decât extrem de rar. Acum, dacă vrei să mă ajuți, ce părere ai: arunc textul la gunoi sau mai sunt șanse de îmbunătățire dacă înlocuiesc cuvântul edulcorat? Și dacă vrei să îmi spui titlul poeziei în care dai alt sens cuvântului înger. Mulțumesc mult! | |
= ceea ce propune poezia ta | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 19:17] |
este evident încă din titlu cred că este suficientă introducerea sugestivă din primele versuri tot ceea ce urmează este o stare care nu mai are nevoie să fie susținută de cuvânt pentru că în această notă se primește dacă simți că trebuie accentuat, este amprenta ta poetică și nu trebuie să renunți la ea cu atât mai mult cu cât trăiești starea astfel | |
= eu nu sunt un guru al poeziei | Leonard Ancuta [28.Aug.24 19:42] |
dar cred ca daca ar fi sa cauti edulcorat numai aici pe site, sunt sute de poezii, sau asa zise poezii. gandeste-te cine foloseste termenul edulcorat in limbajul colocvial? dar nu asta ar fi problema, ca si eu mai folosesc termeni de-i cauta lumea in dictionar, insă intotdeauna nu cu sesnsul din dictionar, ci cautand sa fac o metafora. edulcorand o cafea parca suna putin mai bine, edulcorand o imbratisare, desi chiar si asa parca termenul in sine nu e menit poeziei. mentorul meu intr-ale poeziei imi spunea ca poezia e un limbaj viu si se adapteaza vremurilor. ca trebuie sa fim contemporani cu limbajul de azi. stii ce vreau sa spun. | |
= ... | Claudiu Tosa [28.Aug.24 19:47] |
Mie imi place de Leo. Chiar si cand ii comenteaza pe altii tot despre el e vorba. | |
= Părere... | Iulia Elize [28.Aug.24 19:57] |
Eu aș schimba titlul și aș lăsa edulocorat, a avea acest termen Titlu + început + sfârșit, e un semn de imaturitate stilistică, de neglijență compozițională, ce se poate rezolva prin scoaterea lui din titlu de exemplu și a pune în loc la titlu, ceva foarte inteligent... De exemplu... ”Sofismul psihologic... (Stare)” Sau cam așa ceva, păstrând conținutul poemului... | |
= și mie imi place de tine, Claudiule | Leonard Ancuta [28.Aug.24 20:06] |
că în loc să comentezi textul, mă comentezi pe mine. si uite asa incepe trollarea. | |
= Iulia | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 20:28] |
imaturitate stilistică, cred că este mult spus dacă este asumat pentru mine este redundant, căci în minte mă însoțește termenul încă de la prima strofă titlul, parcă l-aș schimba și eu, pentru o mai multă subtilitate și chiar aș folosi ceva mai mult contrast în text în raport cu termenul în jurul căruia s-a construit, dar s-ar înfunda ideea, probabil oricum, mie mi-a sugerat o imagine mai largă, ceea ce e de dorit pentru un text | |
= Ancuța | emilian valeriu pal [28.Aug.24 20:28] |
E nașpa că nu e sub textul tau nu? Că de fapt de asta ai comentat. Ai găsi ceva in text de care să te iei, doar ca să atragi atenția că ai scris și tu (încă) două texte. Și tot tu ești ăla care acuză pe alții de trolling? PS. Ca idee, in limba română niciodată sensul nu se face. Are sens ce zic? Bine, pentru tine nici nu are, nici nu face, că de la sânul tău drept izvorăște poezia și de la sânul stâng curge limba română. | |
= Completare... | Iulia Elize [28.Aug.24 20:43] |
Stănică, imaturitate pe poem, în rest Amanda scrie iresproșabil. Dar unele chestii nu le vedem, până nu corectăm. Sau dacă am scris mai mult decât colegii, nu că Amanda nu ar scrie foarte bine, am văzut mai repede, poate, o soluție... E prea mult cele trei cuvințele, ar merge scos din titlu, după părerea mea. E numai o foarte nevinovată de părere, textual... | |
= Emilian | Leonard Ancuta [28.Aug.24 20:51] |
alt simpatic si invidios, care ma acuza pe mine de ce sufera el. miau! | |
= Iulia | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 20:55] |
la modul general mă refeream, nu la Amanda | |
= … | Claudiu Tosa [28.Aug.24 21:01] |
Leonică, ia-te de mână cu Ionuț Caragea și Iulia Elize. Sunteți identici, doar alt modus operandi. | |
= au, ma doare | Leonard Ancuta [28.Aug.24 21:10] |
eu stiu cine sunt, si cred că nici părerea ta, ni a lui emi pal, dar nici a altuia nu are importanta. sa ma asociezi cu niste nume suna jignitor. cred ca e timpul pt leka nojd detza. | |
= Leo | emilian valeriu pal [28.Aug.24 21:11] |
Tu confunzi compătimirea cu invidia. Nimeni nu ar invidia o așa degradare literară ca a ta. Când cineva va fi invidios pe tine, atunci probabil va fi ziua în care va îngheța iadul. Ești prea rupt de realitate ca să vezi lucrurile evidente pe care ți le spun toți și orice polemică sau discuție e inutilă, atâta vreme cât numai tu te învârți in jurul tău și ai impresia că tu stai pe loc și lumea se învârte în jurul tău. E | |
= cred că | Ottilia Ardeleanu [28.Aug.24 21:20] |
orice cuvânt poate fi exploatat în fel și chip, de-a lungul vremii, și nu asta cauzează poeziei! fii tu! cuvintele dintr-o limbă (și din alte limbi) ne aparțin tuturor! le (a)mestecăm cum vrem. nimeni nu ne poate interzice. pot să nu placă! asta e! ar fi absurd să placă tuturor! dacă ai simțit edulcorat, asta ești tu și basta! te felicit pentru ceea ce scrii! | |
= Răspunsuri | Amanda Spulber [28.Aug.24 21:34] |
Cred că voi începe cu ce mă intrigă. Claudiu și Emilian, am postat un text, bun, slab cum o fi el. Poate mai degrabă slab. Dar de unde până unde scrie în titlu invitație la rezolvat probleme care nu au nicio legătură cu textul? Se pare că persoana care pune aici un text nu contează când vine vorba de astfel de situații. E ca și cum aș sta de vorbă cu cineva în public și apar două persoane care îi spun interlocutorului: noi nu suntem de acord cu dialogul pe care îl ai fiindcă te dai mare și nici nu vorbești corect. Leonard, exemplul cu cafeaua nu e relevant. Cafeaua se îndulcește în mod obișnuit. Nu e metaforă. Iar îmbrățișarea e implicit dulce sau, în fine, poate fi distantă. Nu mi-ai spus titlul. Voi căuta. Sunt curioasă ce sens nou ai dat cuvântului înger. Iulia, cred că ai dreptate. Voi schimba titlul în Imaturitate. Mi se pare potrivit. | |
= emi eu sunt sigur | Leonard Ancuta [28.Aug.24 21:34] |
ca stiu ce spun, si ca intre ultimele poezii, unele mai bune, altele nu, am doua, da, doua, care sunt efectiv colosale. e parerea mea, dar te las sa ma contrazici. | |
= Iulia, | Amanda Spulber [28.Aug.24 21:37] |
Îți mulțumesc mult pentru observații și pentru idee. Scuze, mi-am pierdut un pic calmul englezesc când am citit ce se întâmplă sub textul meu. :)) | |
= am căutat ceea ce | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 21:40] |
mi s-a părut că vrea să sugereze noul titlu cică este Sindromul Peter Pan nu știu cât de original ar fi, dar cred că se potrivește ca titlu | |
= Mulțumesc, Ottilia! | Amanda Spulber [28.Aug.24 21:44] |
Pentru generoasa încurajare! Contează foarte mult pentru mine. | |
+ eu sunt multumit acum | Leonard Ancuta [28.Aug.24 21:44] |
schimbarea e evidenta, in plus am prins intre gene cateva versuri mă uit în jur cadavre urcă-n plină vară prind contur doar carne câtă carne e în jur și canibalic ne mințim neîncetat cum spuneam, trolli apar, dar de, merge la o bere. | |
= zbârnâie :)) | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 22:00] |
https://m.youtube.com/watch?v=qweZ_Y7O9Mo&list=RDEMqCF6dm7te2BhSDI6gt9nzg&start_radio=1 | |
= Tego, Leonard | Amanda Spulber [28.Aug.24 23:04] |
Tego, da, se potrivește parțial sindromul Peter Pan. Nu are cum să fie original, sunt multe persoane care nu vor să se maturizeze și sigur s-a mai scris despre asta, deși în textul meu nu e vorba doar de maturizare în sensul de a accepta responsabilități. Iar ai lărgit pagina de mesaje cu link-ul. :) Leonard, îți respect părerea, dar nu mă convinge steluța. În general, un text place sau nu de la început. Rareori mi s-a întâmplat să îmi placă la recitire. Nu e ceva imposibil, dar e rar, din experienta mea. Îți mulțumesc totuși pentru interesul arătat textului meu. | |
= da, scuze | Stanica Ilie Viorel [28.Aug.24 23:18] |
dar se potrivește :)) vine nepotul cu ghicitoarea și se umple pagina imediat | |