Comentariile membrilor:

 =  sugestie
Ionuţ Caragea
[21.Aug.23 17:27]
aveti dublă rimă pe versurile 1 si 2. Ca poemul sa fie ciclic, puteti folosi dubla rima si pe ultimele 2 versuri. Prin urmare, versul care au disparut devine: care prin farmec au pierit.

Oricum, versul care au disparut era plat, ca o lovitura de tenis fara topspin.

 =  rimă în loc de dublă rimă
Ionuţ Caragea
[21.Aug.23 17:29]
voiam să zic de dubla rimă pe întreg poemul. Între 1 si 2 si 5 si 6 ar puta fi rima.

 =  si ca o concluzie
Ionuţ Caragea
[21.Aug.23 17:32]
Traiesc in lacrima unui univers, aflat in lacrima unui univers si mai mare. Ideea e buna. Transcendenta plansului, a marii interioare, metamorfozarea in lumina calauzitoare si protectoare. Interesant!

 =  Mai mult decât perfect
Papadopol Elena
[21.Aug.23 18:04]
Mulțumesc foarte mult pentru apreciere și pentru versul dăruit, care întregește rima.

Cu prețuire,
Elena Papadopol

 =  Textul
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 10:22]
pare o forma incognito a celebrelor versuri /Stau si ma intreb daca esti bine, atunci cand nu esti langa mine/ de Nicolae Guta.

 =  scurtă analiză pe text
Leonard Ancuta
[22.Aug.23 11:28]
mai înainte de toate, precizez ca nu am citit comentariile anterioare, ca sa nu fiu influențat.

așadar, avînd titlul Interatomic, titlu care cînd eram în generală m-ar fi făcut să cumpăr sau să împrumut o carte în care s-ar fi regăsit acest cuvînt, eu fiind pasionat de știință dar și de literatura SF la vremea aceea (mai citesc și acum, am autori favoriti, dar nu ma mai extaziez la orice best-seller care apare si după care se face un film prost), așadar avem acest titlu foarte puternic, care ne vorbeste despre spațiul dintre atomi.

După cum știm, lumea e formată din atomi, după cum am învățat la școală, primul care a vorbit despre ei fiind Democrit, după ce răspunsul la întrebarea ce e lumea, din ce e ea făcută fusese deschis de Anaximene și Anaximandru. Ei bine, ceea ce îi ține laolaltă pe atomii aceștia e o anumită lege a naturii, o forță electromagnetică generată de o nevoie de completare, care face pe anumite baze ale compatibilității să se așeze unul lîngă altul pentru a completa. me ducem puțin la chimie, unde aflam că oxigenul nu are trei valențe, acesta este apetitul de care vorbeam, astfel că atunci cînd are valența 2 atrage doi atomi de hidrogem cu valența 1 și uite așa rezultatul e H2O, adică apa, suportul vieții pe Pămînt, alături de legăturile carbonului. Ca să nu mă pierd în detalii, cu toate că aș putea să vă mai vorbesc pe subiect, Interatomic e un cuvînt foarte puternic, și comportă multe sensuri și interpretări.

Dar sub titlu avem acest textuleț:

același apetit
o să mă facă să-ți trimit
iar marea
după atâtea alte mări
care au dispărut
în fiecare sâmbure de răsărit


În ansamblu, textul vorbește despre perenitate, despre construcție-distrugere și reconstrucție, dar cred că spunînd asta am bam depășit limitele interpretării.

același apetit - primul vers mă duce cu gîndul la pofta aia pe care o ai atunci cînd mănînci un anumit fel de mîncare, stiu oameni care nu se pot abține, deși au depășit greutatea normală admisă care nu se pot abține la mirosul de mici și le vine brusc apetitul, omorînd orice dietă, în fine, așa simt eu, pentru că nu cred că se face vre-o altă referire.

confirmarea vine în versul doi unde ea simte acest lucru și ca o iubită gospodină perfectă îi trimite pachet pentru a sația apetitul, dar din versul trei aflam că-i trimite IAR marea, adică nu e prima oară. Și cei mai triști chetari din vama veche ar spune după primele trei versuri că o poezie care începe așa nu strînge nici bani de mers la toaletă, la mare WC-ul e scump, dar pe ei îi salvează cătălin crișan care zice cu hohot din genuni/vorbește marea, chiar mai poetic și mai reușit.

versurile următoare sunt legate, după atîtea alte mări/care au dispărut, versuri care evocă paradisul de altă dată, au o forță miltoniană cumva, au energia lui a fost și nu mai este, o scamatorie ieftină dar de efect, uite păsărica/ nu e păsărica. marea e un simbol al intîlnirilor clandestine, al agațamentelor ușoare, al concediilor reușite, cu toții iubim marea, induce nostalgii eminesciene, creează efect prin răsărit, prin forța valurilor care desenează faleze, prin puterea sa de a hotărî asupra vieții omului, fiind și dădătoare de viață, cît și capăt al ei, fiind ofertantă de speranță, ca o cale către scop, vezi Ulyses, dar cea care, în sensul marilor navigatori, cum e Magelan, sau căpitanul Cook, apanajul unor mari descoperiri. Doar că aici e terna mare, fără sensuri adiacente, e marea de altă dată, cu interferențele psihologice ale unui paradis pierdut, cum spuneam. Acest lucru este dovedit de ultimul vers - același sîmbure de răsărit - unde se forțează o metaforă, soarele apărînd din mare, roșiatic, se aude o muzică diafană, poate chiar bolero-ul lui ravel dirijat de celibidache, poate altceva, cert e că soarele răsare peste mare și fiind sîmbure sugerează și ideea de continuitate și de perenitate, un spermatos creator și aducător de serenitate la o distanță de un cearșaf de nostalgie.

Nu există o linie directă cu titlul, dar poezia e de o simplitate răpitoare, care în forma ei și fără comentariul meu nu creează nici măcar o emoție, ci mai degrabă o mirare de tip ce e asta? E de fapt o promisiune nesusținută, vezi titlul, te aștepți la ceva oau, și e doar un fîs.

Îmi pare rău pentru autoare, dar pe mine nu reușește să mă miște sub nicio formă, poate sunt eu mai puțin sensibil, dar am fost la mare, mă mai duc, știu ce trebuie să simt cînd vine vorba.

Pînă una alta, sper să-mi fie înțeles demersul, nu ca o răutate gratuită, ci un comentariu obiectiv pe un text care are adîncimea, genunea, uneimici băți pe trotuar.

 =  cu scuze
Leonard Ancuta
[22.Aug.23 11:32]
am scris textul direct în căsuta de comentarii așa că am vazut apoi că are mici scapari de ortografie, cer clemență pentru ele.

 =  Claudiu, prietene, nu văd în text semne acustice de Guță. Tu îl asculți?
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 11:33]
Pe ce te bazezi? Argumente?

"ți-" poate fi orice cititor, iubitul, soțul eului liric.

Nu este frumos să ne luăm de un "tu" fictiv. Dacă ar reacțona acum soțul poetei, ce ai mai zice atunci, Claudiu?

Nu ai intra în nisipul plăjii sau aquastarului tău de rușine?

Argumente cu "manelizarea" nu merg pe Agonia / Poeziei.ro. Aici nu-i nici Antold, nici Neversea. Aici sunt texte bune. Nu făcături. A face o manea este cu totul altceva. Doamnele poete nu sunt dispuse să să-și apere textele, dar provocările de alt gen, insinuările ce vin de la cei distrugători sunt deja deranjante. Te miri de ce ți se tine piept, Claudiu. Întrebarea ar fi: de ce să nu ți se țină piept, dacă asta vrei?

"Manelizarea" nu-i un termen adecvat în folosirea unui limbaj critic normal. E foarte ambiguu, e "nimicizare" a oricărei alte păreri, contrarii. Cel care folosește "manelizarea" vrea să plătească niște polițe. Acela care nu recunoaște nimic bun într-un text are deja ochelari de cal, nu fler de critic literar.

 =  corectie + raspuns
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 11:51]
Corectie: Versurile lui Nicolae Guta sunt /stau si ma intreb daca TI-E bine/ - am facut o greseala.

Dragos: interpretarea cu sotul Elenei e complet absurda. Povestioara cu felul in care mi s-ar tine mie piept este la fel. In privinta expresiei /manelizare/, a hotarat cumva Sinodul de la Niceea felul in care trebuie sa criticam un text si blestemele care se pot abate asupra noastra daca nu o facem asa cum doresc unii, sau apare in Declaratia Universala a Drepturilor Omului, sau e vreo intelegere secreta care dateaza de secole, semnata cu sange de toti stramosii nostri, despre ce cuvinte sa nu folosim? Cat priveste flerul de critic literar, nici macar nu intru in subiectul asta cu cineva care tranzactioneaza favorurile literare vadit, in vazul lumii.

 =  pe vremuri
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 12:07]
era unu care îl citea masiv pe Nichita şi îl folosea masiv în poeme. Când lumea a început să se prindă că zebrele verticale scuturate de bătaia vântului erau, de fapt, preluate din poemul Măreţia frigului, a lui Nichita (și va urca spre cer vărgată a vieții mele zebră gri), a renunţat. Exemplele sunt nenumărate la acest imitator al marelui poet Nichita. Orice critic cu bun simţ l-ar demonta dacă l-ar pinde publicat. Aşa că, a renunţat. Pentru că una este să practici intertextualitatea, alta e să practici imitarea. De atunci, trage de fiare în timp ce ascultă manele şi îşi afişează muşchii pe unde poate. Ce păcat că nu poate să îl imite pe Nichita în comentarii, acolo unde eleganţa şi ştiinţa marelui poet ar fi fost cu adevărat o binecuvântare pentru cititori. În schimb, avem un imitator umflat cu pompa literară a prietenilor, cu aere de manelist în comentarii de clasa a patra.

 =  Da, ești un Dumnezeu al cuvintelor tari, dragul și iubitul meu Claudiu!
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 12:09]
dexonline.ro
https://dexonline.ro › definitie › cor...
corecție - definiție MDA2 - Dexonline

De ce folosești neologismul "corecție" și nu
un cuvânt simplu, "corectare"?

Placa n-o mai poți schimba? Cine e / sunt pe coperta sa? Frații Petre...uș?

Comentariile ce nu-s la obiect nu au nicio valoare. Doar instigare și misoginism declarat. A desființa din vorbe un text de-o poetă ce nu-ți place e foarte ușor, Claudiu! Dacă ar veni pe acest site literar soțul poetei Elena Papadopol, ia spune-mi, Claudiu, cum ai putea reacționa și răspunde la vorbele tale constant jignitoare.

Nu ai chiar nicio reținere să faci oameni nevinovați cu ou și cu oțet.

Chiar mă satur să-ți tot "admir" aplecarea spre linșaj verbal. Ești foarte neclintit. Ești curat. Ești strong. Ești zeu. Ești Unu.

Ce mai discutăm cu tine... ce mai scriem, cu tine să nu se pună chiar nimeni!

Ești cel mai frumos și demn de admirat. Ai mereu dreptate. Ai adevărul în tine, Claudiu Dumnezeu al cuvintelor tari!

 =  Ionut Caragea
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 12:19]
Asta cu criticii care m-ar prinde pe mine publicat suna de zici ca daca ar da de mine prietenii tai prin zona autogarii m-ar lega de sinele de tren inainte sa vina trenul Bucuresti-Constanta.

Ionut, esti sigur, extrem extrem de sigur, ca nu am publicat, ca nu sunt pe hartie?
Ma cunosti, stii cine sunt? Poti garanta ca sunt exact cine pretind ca sunt si unde pretind ca ma aflu, plus restul, ca sa nu le mai enumar?
:)

Esti incredibil de naiv.


 =  Visan
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 12:24]
Esti intr-un delir continuu, abject si rusinos si bagatelizezi statutul de membru al siteului. Eu am intrat vorbind despre un text iar tu vii sa ma ameninti cu sotul autoareai. Iti dai seama ca esti scapat de sub control.

Du-te la popa sa iti citeasca molitfele.

 =  Dragoş, fii atent
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 12:33]
exista unu, care se pretindea a fi Rodica, apoi era din nou unu, imitându-l pe Nichita. Rimează un pic. Verifică-i, dacă ai timp, metaforele principale din poemele sale, le vei regăsi, aşa cum este aia cu zebra, în opera lui Nichita. Este atât de evident faptul că avem de-a face cu un imitator, iar exemplul dat de mine este elocvent. Probabil că acum, dupa dezvăluirea mea, va încerca să scape de unele metafore care imită metaforele lui Nichita, ca să nu bată atât de evident la ochi. Am vrut să păstrez surpriza pentru momentul în care ar fi apărut pe hârtie, dar e bine şi acuma, să afle lumea, cam ce fel de tehnici literare foloseşte acel imitator. Îi poţi spune Rodica, că tot aia e. Anonimi, fără biografie, care îşi schimbă numele şi sexul pe Agonia. O ruşine totală. O mizerie. O prefăcătorie. O imitare a marilor scriitori. Vai de capul nostru!

 =  Caragea
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 12:37]
https://lumiere-a.akamaihd.net/v1/images/Jabba-The-Hutt_b5a08a70.jpeg

 =  Dragoş
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 12:43]
tu măcar, în conturile tale, ai fost mereu un bărbat. Asta a folosit la început nume de muiere. Verifică-i primele texte. Este posibil să fie, şi acum, o muiere deghizată. Nu are biografie, nu are poze. Are doar texte în care îl imită pe Nichita şi comentarii manelistice. Deci, Dragoş, sub protecţia unei false identităţi, acestei muieri deghizate îi este foarte uşor să facă tot felul de prostioare. I se permite, pe acest site. În afara lui, după cum ziceam, îşi pierde puterile. Trebuie să arate cine este, iar opera i-ar fi luată la puricat de critici. Of, Rodicuţa mea...! Atâta vreme ai făcut pe bărbăţelul. Imitatoare ieftină literară ce eşti tu. Pângăreşti opera stăneciană, folosind, metaforele marelui poet.

 =  Mă întrebam eu cine e Rodica. M-am prins alaltăieri: era tot Claudiu 1.
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 12:44]
Știu că la multe poeme Rodica era centralista și centraliza orice era călcare pe bec.
Nici nu mai comentez.
El poate fi tot ce dorește, dacă așa vrea. Are și poza la care nu mă pot uita, că ar trece arzător prin sufletul meu. Are și muzică declanșată când i se deschide pagina. Are reacție!

 =  Bun, eu mă opresc
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 13:00]
am alte treburi mai importante de făcut decât să vorbesc despre fiica imaginară a lui Nichita. Tu, când ai timp, verifică ce ţi-am zis. Citeşte şi comentariile unor oameni care şi-au dat seama de anumite lucruri. Sau, depinde, poţi să nu faci nimic. Poţi uita de această Rodica definitiv şi să comentezi doar persoane reale şi texte autentice. Ceea ce voi face şi eu. Anonimul a murit, trăiască Rodica! Rodia a murit, a rămas anonimul.. Adios! Discuţie încheiată, ignore total travestiţilor literari şi imitatorilor!

 =  Apariția lui Rodica (că e băiat)
Ionuț Georgescu
[22.Aug.23 13:28]
salvează acest text (sau poezie după spusele autoarei)? E o crimă că te-ai semnat Pulică, dar erai de fapt Penis? Domnule Caragea mi se pare penibil gestul de a deturna discuția privind valoarea acestei creații (mă refer la text) printr-o fandare în anecdotică. Mie textul mi se pare slab.

 =  Are
mariuscraita
[22.Aug.23 14:06]
șase substantive și patru verbe și restul cuvinte de legătură, din câte am reușit să identific cu aparatul meu. E prea puțin pentru a spune ceva despre ce e în pagina aceasta.
Vreau să știu altceva: Mai verifică cineva textele trimise? Ale celor cu nivel 0 ca mine. E a treia oară când înscriu un text și stă aiurea în tramvaiul electronic fără vatman/vatmani.
Știe cineva ceva și să comunice aici pentru cei din lumea de jos a nivelelor de accesibilitate?
Mulțumesc!

 =  domnule Georgescu
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 13:41]
încercaţi să nu mă deranjaţi, am de lucru. Eu am zis că textul este interesant, am venit cu nişte comentarii constructive. Nu contest dreptu altora de a considera un text mai bun sau mai slab. În privinţa travestiţilor de pe site, mi se pare jenant să te dai puţulică, când tu, de fapt, eşti o păsărică. Să nu mai vorbesc de imitare, am dat exemple, şi limbaj manelistic. Acum să vă iau şi pe dv:

Dv cine sunteţi? Zero biografie, zero fotografie. Aveţi vreun text publicat în vreo revistă? Aveţi vreo biografie publicată pe undeva? Sunteţi bărbat sau femeie? Sunteţi cumva sora geamănă a Rodicăi? Sunteţi chiar Rodica? Cine sunteţi dv., ca să ştiu dacă merită să investesc în comentariile cu Dv. Vă mulţumesc pentru informaţii!

 =  Da, Rodica Raiului... din abis, ha-ha-ha. O Rodică de te scurtcircuitai!
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 14:02]
Anonimii se țin de șotii.

Este o veche toană douămiistă. Să aibă mulți poeți douămiiști clone hate feminine.

Mâine o să se spună poate că Rodica e-n toți, e femeia cea mai femeie. Că pe atunci când venea Rodica Vasilescu sau Bităneasca pe site, răi se chema Rai, lapte și miere curgeau.

 =  Omul e prost, fenomenal de prost, spunea pe undeva
Ionuț Georgescu
[22.Aug.23 14:02]
Dostoievski, un inginer ratat. Și am crezut că are o aromă de mizantropie chestia. Mai târziu m-am convins că e o constatare chirurgicală. O să te deranjez de câte ori vei spune tâmpenii. O fac decent. Nu am nimic publicat, acum am discutat cu un tip cu PFA să-mi facă o pagină pe wikipedia, mi-a cerut 300 de euro, ce zici, e un preț ok? O să trec acolo special și faptul că m-ai băgat în seamă. Nu-mi mulțumi, o să te coste enorm aroganța ta, îmi place să facturez tot, inclusiv cheltuielile de înmormântare ale personajului. Îi știi pe Bouvard și Pecuchet? cu cine semeni mai mult?

 =  nu pot trece anonimii la referiţe critice
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 14:22]
dacă nu îmi demonstraţi că sunteţi o persoană reală, eu o să vă consider clona lui unu şi o să vă suspectez de autoînsletare. Daă nu îmi demonstraţi că sunteţi persoană reală, consideraţi că acesta este ultimul meu comentariu care vi se adresează, iar de azi înainte, oricâte prostii aţi debita, pe pagina dv. sau sub textele mele, eu vă voi ignora total, aşa cum ignor încă doi indivizi, şi voi investi timp în textele unor autori autentici şi cu potenţial. Punct.

 =  Fii tu ireal sau mai mult decât real, Ionuț Georgescu!
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 14:26]
Presimt facturarea Unului în mai mulți. Varianta de a face un cont cu nume fictiv este totuși un drept câștigat de români după data de 1 ianuarie 1990, când s-a făcut și înnoirea, preschimbarea individuală. N-am mai fost unici, numere întregi, am dat de atunci cu zecimale, sutimi, miimi.

Totuși mă simt foarte bine, Ionuț Georgescu, să recunosc dintr-o zi pascală a acestui an să recunosc cine sunt.
Tu brusc îți dezvălui acum chipul. Pune-ți masca la loc, te rog, nu renunța și tu să fii cine zici că ai fi, un mare anonim blagian. Te simpatizez prea mult, textele tale îmi stau deseori în memoria afectivă. Fii tu fictiv ori real! Nu spune că ai fi altcineva decât Ionuț Georgescu. Pentru mine nu contează că în afara acestui site nu ești nici pe Facebook, nicăieri.

Ești în inima mea cucerită de scrisul tău, de scurtele comentarii până astăzi. Nu te transforma, nu ieși din tine, nu deveni altul!
Nu te înfierbânta!

Dacă ești poet-filosof, rămâi, te rog, un artist tăcut!

 =  Caragea si Visan, atentie, ati dat-o in homofobie si atacuri la persoana
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 14:32]
Cand ma gandesc ca acum doua saptamani va laudati ca l-ati sunat pe Radu si i-ati scris pe WhatsApp ca sunteti voi atacati pe site si ca va e lezata... demnitatea.

Minciuna si impostura vi se potrivesc de minune.

 =  Hypotheses non fingo
Ionuț Georgescu
[22.Aug.23 14:42]
domnule Caragea, și dacă dumneavoastră mă veți ignora când eu voi spune prostii, eu nu vă voi ignora când dvs veți spune prostii. E din legea conservării tâmpeniilor

 =  Dragoș
Ionuț Georgescu
[22.Aug.23 14:44]
aș mai fi tăcut blagian câțiva ani, dar când citesc vrăjeala aia de doi bani...

 =  vezi, Dragoş
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 14:47]
de asta prefer cărţile, fiindcă sunt scrise de persoane adevărate şi nu de clonele uneia sau mai multor persoane, persoane incapabile să îmi asume identitatea, trăind sub protecţia unui scut virtual şi a unor programe de mascat IP-uri. Cineva care pretinde ba că este femeie, ba că este bărbat, fără identitate, fără biografie, fără fotografie, nu este o persoană credibilă, nu merită încrederea cititorilor, nu merită timp investit. Mai ales când foloseşte tehnici de plagiat ideatic sau metaforic. Tocmai din acest motiv, Dragoş, eu nu voi mai dialoga cu aceste personaje. Este alegerea mea, tu faci ce vrei. Mă opresc din toate discuţiile astea. te salut!

 =  Elena, ai reușit un piemișo
Stanica Ilie Viorel
[22.Aug.23 15:02]
același potențial
o să mă facă să-ți trimit
iar marea
după atâtea alte mări
care au dispărut
în fiecare sâmbure de răsărit

 =  mă întreb cu se simte elena Papadopol
Leonard Ancuta
[22.Aug.23 15:03]
cînd prietenii ei se ceartă sub creația ei, fara sa aiba vreo legatura cu textul în sine, nu ca ar merita prea multa atenție, dardiscuțiile sunt ca în prispa lor. Halal!

 =  Ionut Caragea
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 15:04]
Preferi atat de mult cartile incat de doua luni o faci pe circarul pe un site virtual fara de care se pare ca ai spasme si cosmaruri noaptea.
Crapa pulsul in tine cand te contrazice cineva iar atunci cand esti pus la punct ameninti ca iti strangi jucariile si pleci, apoi a doua zi o iei de la capat. In paralel tii in lesa un individ care te urmareste peste tot si te lauda, si esti atat de prins de tine insuti incat nu vezi golul imens din jurul tau, care te separa de lume si pe care nimeni nu e interesat in realitate sa-l traverseze.
Finalmente, in melanjul obscuritatii care iti margineste limitele intelegerii unor concepte de baza precum dialog si polemica ti-ai creat un edificiu in cinstea propriei personalitati la care te inchini singur, in jurul caruia ai asezat o sumedenie de oglinzi care sa creeze iluzia optica potrivit careia o data cu tine mai sunt si altii care fac matanii.


 =  un poemișor bun
Stanica Ilie Viorel
[22.Aug.23 15:09]
dar s-a pus în cale tasta “send”

căutând să aflu și eu ce e cu interatomicul
că vine de la facerea lumii
aș folosi “potențial”
asta ca să intru și mai adânc în filozofia lui X și Y

și mai ales NU aș folosi vreo rimă
cu rimă duce ideea într-un decor puțin banal


și când te gândești că voiai să pleci
ia uite! ești centru atenției
decât un anonimat subtil, mai bine subiect de dezbatere pe prima pagină

acu’ rămâi datoare cu vizite pe paginile domnilor poeți

spor!

 =  doamna Elena Papadopol
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 15:16]
eu îmi cer scuze pentru toate comentariile mele care nu au avut legătură cu textul Dv.! Sper să fie de folos lucurile din primele mele comentarii. O zi excelentă!

 =  Leo
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 15:21]
Elena nu e la primul moment in care prietenii ei ii folosesc textele pentru rafuieli personale. Personal sunt sigur ca in spatele rugamintilor lor ca ea sa ramana se ascunde frica fata de disparitia carnatului din fasole. Pai sub care texte se vor mai duce ei, sub pretextul barbatiei, a onoarei si respectului fata de sexul opus, trasaturi de caracter pe care ei sustin ca le apara, sa deverseze oceane nesfarsite de mizerie si de frustrari?

Un interes similar sau un bias daca vrei e si pe ruta Caragea - Visan. Nu pot exista unul fara celalalt. Caragea are nevoie de cineva care sa il laude nonstop si sa il insoteasca atat in cer cat si in infern, iar Visan are nevoie sa simta ca el e inca acel critic de altadata care poate face si desface, urca sau cobora, elucida sau blura calitatile literare ale unui om.

E o simpla nevoie de confirmare si validare.

Singuratatea e intr-adevar crunta cateodata pentru unii si te poate impinge sa faci si sa accepti orice.


 =  Claudiu Toșa, Leonard Ancuța, Ionuț Georgescu
Papadopol Elena
[22.Aug.23 16:34]
Vă rog, fiți un pic mai liniștiți, pe site, în viața aceasta literară!

Domnule Toșa,
mă deranjează asocierea textului meu cu o manea, fiindcă am pretenții mai mari de la limbajul dumneavoastră critic, decât comentariile care au degenerat sub text și despre care credeți că sunt echivalente structurii unei critici literare.

 =  Mulțumesc mult ,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 16:48]
Domnilor Dragoș Vișan, Ionuț Caragea și Ilie Stănică Viorel pentru modul în care ați receptat textul meu!

Cu deosebit respect,
Elena Papadopol

 =  mai bine iîți linistesti mata prietenii
Leonard Ancuta
[22.Aug.23 16:57]
că noi de fel suntem liniștiți. ne neliniștim doar cand vedem comicarii sau ca in cazul de fața, cei doi pensista in comentarii, de zici ca-s genul ala de patroni de terasa care spun turistilor ca e închis, ca vor sa chefuiasca ei cu prietenii.

 =  Domnule Ionuț Carsgea,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 17:04]
Îmi sunt de folos întotdeauna îndrumările dumneavoastră literare, mai pozitive sau mai puțin pozitive; pentru mine au valoare, sunt comentarii obiective și le apreciez foarte mult. Vă mulțumesc nespus pentru faptul că investiți și timp, și energie pentru aceste interpretari și recomandări, de care beneficiază cam fiecare utilizator al siteului, nu doar eu. Deci, nu vă mulțumesc doar pentru cazul meu personal. Am remarcat, de asemenea, aceeași muncă titanică, în acest proces de receptare a poeziei, și la domnul Dragoș Vișan. Nu am observat să fiți selectivi, v-ati îndreptat atenția către majoritatea autorilor. Sunt onorată de trecerea dumneavoastră pe pagina mea!

 =  Elena
Stanica Ilie Viorel
[22.Aug.23 17:30]
aș dori să aflu ce îi reproșezi lui Leonard Ancuța?
pe acest text a oferit un comentariu amplu, argumentat conform cu viziunea proprie
nu am observat să între în vreo polemică (cum au făcut ceilalți)
lui de ce nu i-ai mulțumit?

chiar încerc să înțeleg

mulțumesc

 =  Impresie...
Iulia Elize
[22.Aug.23 17:32]
D-na Papadopol, calitatea poeziei vs nivelul comentariilor dvs. e la mintea cocoșului, dar sunteți totuși o clonă cu chef de glume, pe site...

”Îmi sunt de folos întotdeauna îndrumările dumneavoastră literare, mai pozitive sau mai puțin pozitive; pentru mine au valoare, sunt comentarii obiective și le apreciez foarte mult. Vă mulțumesc nespus pentru faptul că investiți și timp, și energie pentru aceste interpretari și recomandări, de care beneficiază cam fiecare utilizator al siteului, nu doar eu. Deci, nu vă mulțumesc doar pentru cazul meu personal. Am remarcat, de asemenea, aceeași muncă titanică, în acest proces de receptare a poeziei, și la domnul Dragoș Vișan. Nu am observat să fiți selectivi, v-ati îndreptat atenția către majoritatea autorilor. Sunt onorată de trecerea dumneavoastră pe pagina mea!”

Măcar scrieți după puterile dvs. reale, fie că sunteți bărbat sau femeie. Aveți un stil masculin de a scrie comentarii, matur, spre deosebire de texte, dar ce să zicem, și noi. Restul. Multă distracție, aduceți, în orice caz, în pagină. Lumea se amuză, privind la dvs., numai nu se vede poezie proprie, sau ceva amprentat, numai improvizație... Tone de bălăcăreli, sub masca unei prezențe feminine fără rost, numai întru have fun. Părerea mea...

Culmea că ceilalți o iau de bună, dar e numai un have fun general, ba chiar am văzut că se fac și unele răspunsuri independente, în site. La ce, nu știu... La trei cuvinte cum vă vine dvs, când vă scărpinați, dacă vă gândiți ce să mai scrieți, în chip de femeie, ca să amuzați lumea (pe mine copios).

Mi-am permis să folosesc un limbaj mai dur pentru că vă bateți joc de seriozitatea site-ului, sunteți doar un măscărici cu chef de glumă, pe site... Măcar scrieți după putere, nu vă ascundeți.... prin clone. Care sunt ilegale pe site, după câte știu eu, e numai o butaforie...

Claudiu de exemplu când a avut și el o clonă, era inactiv pe contul principal, de foarte de mult, la fel de bine și Dragoș, dar dvs. vă întindeți pe-aici, aiurea, fără sens și mai ales fără seriozitate, sub adăposul unei hlizibile apariții, în mod evident.

Mai oprește-te clonă Papadopol! Amuzament, pentru Leonard Ancuța, care îți ia joaca și hărjoneala pe site foarte în serios, toată lumea se amuză, DE TINE, cu două fețe, una prin texte, alta commenturi.

 =  Corectare
Papadopol Elena
[22.Aug.23 17:35]
Caragea

 =  Se hlizește că lumea e atentă la ”ea”...
Iulia Elize
[22.Aug.23 17:37]
Zic și eu, colegilor, dragi colegi, dialogați tot cu un bărbat, doar că tipul vă ia drept, ne ia pe toți drept fraieri.

Dar fetele se mai și prind, restul vă lăsați antrenați de ”bărbatul Papadopol”, care râde în barbă, de voi, de toată lumea, de altfel, că, cică, e băgat mult în seamă...

 =  Citez?
Iulia Elize
[22.Aug.23 17:39]
”Am remarcat, de asemenea, aceeași muncă titanică, în acest proces de receptare a poeziei, și la domnul Dragoș Vișan. Nu am observat să fiți selectivi, v-ati îndreptat atenția către majoritatea autorilor. Sunt onorată de trecerea dumneavoastră pe pagina mea!”

 =  doamna Elena Papadopol
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 17:43]
apreciez cuvintele dv si va multumesc pentru recunoasterea activitatii mele de pe Agonia. Exista cativa Oameni care vor sa beneficieze de comentarii constructive, iar mie imi place sa ajut. Sub textul dv a fost intinsa o capcana (sunt 3 indivizi care se ocupa cu astfel de lucuri) si sunt de acord cu dv ca in limbajul critic, nu au ce sa caute asocieri manelistice. E un limbaj specfic baietasilor de cartier. As vrea sa semnalez comentariul interesant al unui alt autor, care se afla pe lista mea de ignore. A spus si cateva lucuri bune, chiar daca intentia sa a fost evidenta. A investit timp, s-a documentat, ceea ce este un lucru bun. Va rog sa luati in calcul si ideea lui Ilie de a renunta complet la rima. Ilie este unul dintre putinii autori care comnenteaza constructiv, fara rautate, chiar daca si el are orgoliul lui. Le da clasa altora care cauta doar sa distruga si, culmea, are si texte mult mai bune decat ei. Pe Ilie il vad capabil la ora acuala sa faca un pas spre o editura serioasa si sa nebeficieze de o receptare ciritca pe masura.

 =  erate
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 17:44]
beneficieze, critică, sper să nu mai fie și altele, nu am ochelarii cu mine, aici de unde va scriu.

 =  foarte haois comentariul Iuliei Elize
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 17:52]
va propun, doamna Papadopol, sa ii acordati prietenia pe Facebook si sa vorbiti cu ea la telefon. Ca sa nu va mai confunde cu un mascul. Sau puteti sa ii dati niste filme de la lansarea dv de carte, ca sa va vada si sa va asculte in deplinatatea acului narator. Apoi puteti sa-i faceti cadou niste carti de poeme, dar si cartea de studiu critic pe care ati scris-o despre mine. Amuzant, foarte amuzant...

 =  Doamna Iulia Elize,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 17:53]
Vă rog să faceți comentarii cu privire la poezia postată. Și vă recomand, în mod deosebit, dacă nu aveți capacitatea, inspirația, timpul, posibilitatea etc. de a interpreta poezie și nu comentarii, să vă întoarceți la sonetele dumneavoastră.

 =  Să îmi fie cu iertare
Stanica Ilie Viorel
[22.Aug.23 18:00]
am citit ultimele comentarii
Iulia, m-ai parazitat:)

sunt curios să înțeleg

Ionuț, chiar te înșeli referitor la orgoliu. În materie de literatură și critică literară chiar nu am nici un fel de orgoliu. Mă bucur să învăț câte ceva. Scriu din nevoie. Caut să evadez pe acest site. Uneori mă joc.
Orgoliu- zero!

Am spus deja: tot ce nu pot trece ce vederea este disprețul. Și este plin locul, din păcate.

 =  paralizat*
Stanica Ilie Viorel
[22.Aug.23 18:01]
ce tare a ieșit: parazitat:))
ne clonarăm
poate de la Ampoi:)))

 =  Domnule Ionuț Caragea,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 18:05]
Așa este... amuzantă intervenția doamnei Iulia Elize, dar este și un lucru trist pentru că unele persoane încearcă să se remarce astfel.

 =  eu stiu care e problema
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 18:13]
Dv sunteti foarte calda si sensibila in poeme, dar in actul critic aveti instrumentele, studiile si priceperea de a scrie ca un critic meserias. Cred ca multi ar vrea sa beneficieze de analizele dv competente. Daca merita, le puteti oferi o mana de ajutor. Pe mine m-ati comentat suficient, chiar v-am rugat de atatea ori sa va indreptati atentia si asupra altora.

 =  Caragea
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 18:21]
Elena comenteaza textele de zici ca-s telenovele. Iar tu de parca ai avea habar despre ce vorbesti.

+ Opinia mea despre "Interatomic".
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 18:23]
N-are niciun motiv autoarea Elena Papadopol, a acestui poem, intitulat atât de fain, "Interatomic", să fie foarte întristată, decât prin venirea neașteptată a domnului "critic" Claudiu Toșa în această dimineață, de 22 august 2023 să considere textul său "manea". O s-o dez-întristez și o să acord micropoemului "Interatomic" o stea. Are un discurs poetic de tip reverie în versuri, "sâmburele" răsăritului făcând marea să-și revină din pământul nopții "interatomic", pentru a fi dăruită tuturor oamenilor iar și iar. Marea este un simbol poetic pentru viața ce se reia în zori, odată cu revenirea soarelui pe boltă.

***

O manea continuă, sordidă este incursiunea lui Claudiu Toșa printre textele și oamenii care nu-i plac..., el insinuând în primele sale comentarii că "darul" despre care se face referire în text ar viza pe cei care l-au comentat foarte frumos ieri. Nu este adevărat. Iar am asistat la acoperirea cu noroi de către Claudiu Toșa a unui text literar ce primise deja o receptare favorabilă, de se puteau închide ușor reacțiile și citi alte texte.



 =  ...
Claudiu Tosa
[22.Aug.23 18:24]
gata, a scapat Visan de sub control :)))

 =  Fabulos
Ionuţ Caragea
[22.Aug.23 19:20]
Un poem de 6 versuri, face valuri pe Agonia, provocând zeci de comentarii kilometrice. Eu zic că e de bine. Un text, dacă e prost, dacă nu transmite nimic sau dacă e scris mult prea bine, rămâne necomentat. Deci, textul de față are acel Ceva care îl face interesant, iar șefii Agoniei nu pot fi decât fericiți. E trafic pe site. Iată, de fapt, care e rolul comentatorilor maneliști. Să provoace discuții. Culmea e că pe aici unii fac și critică. Iar alții, sau altele, văd autoarea ca fiind un mascul. Show total. Trăiască Agonia! Beau o fericire și mă berez la maxim pe aleea pietonală din centru.

 =  Mvai
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 19:23]
Mvai, tinere Claudiu, nu te prinde să fii și teribilist!
Vișani sunt mulți. Vorbești cu maestrul Dorel Vișan? El e mereu cu autocontrolul, un om minunat.

 =  Domnule Dragoș Vișan,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 19:47]
Vă mulțumesc din toată inima pentru interpretarea minipoemului meu. Discursul dumneavoastră întotdeauna este învăluit de magia poeziei. Răspundeți cu inima colegilor de condei. Vă mulțumesc și pentru simbolica steluță, cu conotație pozitivă, care mi-a adus lumină poetică si încurajare. Am privit admirativ, de multe ori, pe site, această susținere din partea dumneavoastră față de colegii de breaslă, ajutându-i să performeze, chiar și cu reajustări, pe alocuri, ale textelor.
Cu prețuire,
Elena Papadopol

 =  Da, domnule Ionuț Caragea,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 20:17]
se potrivește acest cuvânt exclamativ: Fabulos!

 =  Ilie,
Papadopol Elena
[22.Aug.23 20:20]
Mulțumesc mult pentru intervenția pe text și recomandare. Le-am primit cu plăcere.

 =  Ancuța???
Sorin Stoica
[28.Aug.23 21:37]
Doamne, când citesc (fără voie, fără să îl caut, apare moț printre rândurile unor oameni interesanți și umili) ce scrie domnul (?) Ancuța Leonard, mă doare burta. Nu dau detalii. Cât de proști suntem noi în fața culturii dumisale stratosferice! Cât de amatori suntem în ale scrisului și ce gigant este A L.! Cât de importantă este părerea sa, critica, îndrumarea către îndreptare sigură a noastră, cei ratați! Cum ne scrie A.L. cu grijă părintească despre preferințele dumnealui uluitoare și nobile și cum suntem noi trimiși înapoi în mocirla neinteresantă din care am încercat să ieșim!... Cine naiba îl lasă pe acest individ să scrie ce scrie??? Și până când???

 =  Leo, te rog
Stanica Ilie Viorel
[28.Aug.23 22:01]
nu da replică.
te rog!

 =  Domnule Sorin Stoica
Ionuţ Caragea
[28.Aug.23 22:09]
abia ce s-a stins un conflict pe site, iar singurul vinovat am fost eu. Am recunoscut. Doamna Papadopol a venit aici datorită mie, iar eu am un trecut plin de conflicte, în care, în loc să fiu umil, am ripostat și am atras antipatii. Acestea s-au răsfrânt și asupra prietenilor care mi-au apreciat textele. Deci, vă rog frumos să-l lăsați pe Leo Ancuța în pace, iar eu îmi cer scuze dv. pentru comportamentul meu care a provocat toate aceste discuții. Haideți să ne dorim pacea și liniștea aici, să comentăm poezii. Uite, eu am cerut să nu mai fiu comentat deloc de Dragoș Vișan și Elena Papadopol, ca să nu se mai lege nimeni de ei. Soluția a funcționat, nu mai poate nimeni să zică că există găști. Cu toate că eu acuma am foarte puțini comentatori, e liniște și pace. Haideți să nu mai judecăm pe nimeni și să analizăm texte literare. Vă mulțumesc!

 =  este
Stanica Ilie Viorel
[28.Aug.23 23:04]
unica persoană căreia nu îi citesc textele

unica

nu am eu mulți pătrunjei,
dar acestui ins i-am dat “out”
nu mai explic de ce
d’aia

 =  Ilie, comentariul tău
Ionuţ Caragea
[28.Aug.23 23:19]
Nu se ridică la nivelul cu care m-ai obișnuit. Era o chestie pe care trebuia s-o ții pentru tine. Îi poți influența și pe alții să nu-l mai citească, ori mie, textele dânsului mi s-au părut interesante. Eu zic să lăsăm toate chestiile din trecut deoparte și să privim textele detașat. Spor!

 =  Am rămas c-un volum de versuri, dar fără autorul său!
Dragoș Vișan
[28.Aug.23 23:27]
Îmi pare foarte rău. I-am cumpărat volumul "Mega Sutra" încă de la începutul verii. O să rămân mofluz. N-o să mai capăt pe el niciun autograf. M-am lins pe bot. Sunt trecut dintr-un foc printre persoane nedemne de încredere, de mă ocolește deja. O să rămân cu volumul scos la Paralela 45 de către Călin Vlasie, de L.A.. Acesta este marele meu câștig! Singurul.

 =  Am luat liber, la greu...
Dragoș Vișan
[28.Aug.23 23:32]
Să țin minte.
Nu m-am purtat frumos.
În legătură cu L.A.? Nu.
Așa, în general.
Dar nici n-o să mă mai port nicicum.
La revedere citit. La revedere, texte.
Am căpătat liber de la autor: nu le mai remarc prin comentarii, nu le mai citesc.

 =  Ionuț
Stanica Ilie Viorel
[28.Aug.23 23:51]
cred că ai scăpat din vedere două lucruri:
- eu spun ce am de spus;
- acest ins și-a permis să spună…
***
nu am un conflict cu acest autor
***
de ce nu îi citesc textele: d’aia!
am spus de multe ori: trec cu vederea orice, dar nu disprețul

nu caut să influențez pe cineva

dar și-a permis ceva ce eu nu accept:
ceea ce a spus la adresa lui Leo!
***




 =  și cred că
Stanica Ilie Viorel
[29.Aug.23 00:01]
aș fi tăcut mereu
dacă se abținea
nu acum a dovedit disprețul
acum doar m-a făcut să spun

am această “boală”
nu suport disprețul!!!

 =  Dragoș
Stanica Ilie Viorel
[29.Aug.23 00:21]
aici, Leo, este un utilizator

cartea este scrisă de scriitorul Leonard Ancuța

nu cred că un scriitor nu ar oferi un autograf, ar fi ca și când și-ar renega creația

 =  Ilie
Ionuţ Caragea
[29.Aug.23 06:25]
Ilie, credeam că eu sunt sursa tuturor problemelor de pe acest site, dar observ că există și alte chestii pe aici, pe care nu le cunosc, și peste care, unii oameni, printre care și tu, nu reușesc să treacă. Permite-mi să mă retrag din această discuție și să-mi cer scuze doamnei Elena Papadopol pentru comentariile mele care nu au legătură cu textul ei.

 =  Domnule Ionuț Caragea,
Papadopol Elena
[29.Aug.23 15:20]
Am înțeles situația. E bine că totul s-a rezolvat. Și eu îmi cer scuze dacă am supărat pe cineva, cu ceva. Trimit toate gândurile mele bune tuturor, cu respect și prețuire.

 =  nota 10
Ionuţ Caragea
[29.Aug.23 15:43]
pt Dv! Folositi Agonia in continuare, bucurati-va de lucrurile frumoase de aici. Eu ma voi multumi stiind ca sunteti prezenta si ma cititi in continuare, chiar daca v-am cerut sa nu ma mai comentati deloc. Valabil si pentru Dragos.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !