Comentariile membrilor:

 =  s-au așa credeam că mă uit la fața ta ...
BogdanGeana
[13.Mar.23 15:52]
Dacă îmi explici cum poți scrie un poem atât de autentic și să nu știi diferența între conjuncția coordonatoare disjunctivă ”sau” și reflexivul ”s-au” poate o sa fiu și eu în boii mei astăzi.

Corectează, te rog!

 =  nu mai
Maria Mitea
[13.Mar.23 16:01]
știu
pentru că mi-am uitat, și
pentru că nu vorbesc limba ca tine în fiecare zi ...


 =  am
Maria Mitea
[13.Mar.23 16:05]
corectat,

My apologies! and,
but
simply, get used to this, Bogdan, :)

Don”t Worry Be Happy!

 =  Da măi, dar e păcat
BogdanGeana
[13.Mar.23 16:08]
pe bune e păcat. Pune și tu niște cerberi de verificare și la a doua lectură, unde simți că ceva nu e sigur (pentru că sigur simți), pune niște întrebări-test: s-au sau sau, ori, fie? :)

 =  Întreb, și eu...
Iulia Elize
[13.Mar.23 20:09]
Maria, e replay sau reply? Doar o curiozitate, de-a mea. Oricum, versurile sunt bune, fie că apare sau nu reapare.

 =  Remarcă...
Iulia Elize
[13.Mar.23 20:10]
Sunt vardză commenturile, nu știu ce s-a pățit.

 =  Iulia, este
Maria Mitea
[13.Mar.23 20:25]
Mr. Riplay,
titlul la unul din filmele lui Matt Damon,

 =  Multumesc redactiei pentru recomandare
Maria Mitea
[13.Mar.23 20:28]
Rog Editorul daca ma poate ajuta , corect este Mr. Riplay,
Multumiri!
M,

 =  Părere, de-ajutor...
Iulia Elize
[13.Mar.23 20:56]
Maria, poți edita singură, din document, la modificare poem (poezie). Steluța nu pățește nimic, și eu am mai modificat (cu niște steluțe, pe documente).

Te pup și felicitări pentru poezii! Drag!

 =  Notă...
Iulia Elize
[13.Mar.23 21:00]
Am mai modificat și eu azi un text, commenturile sunt cam în deranjamente tehnice, dar modificările merg, bine.

 =  Suspens! Emotie!
Dolcu Emilia
[13.Mar.23 21:10]
Ce text natural, puternic! Care creează suspens! Emoţie!
Ce spui şi cum spui nu se pierd nicio clipă unul de altul. O reuşită !

 =  hey
aquamarine
[13.Mar.23 21:35]
deci e mister ripley. sincer credeam ca ai facut o conjuctie . filmul plus acest replay.
sincer, ar fi fost interesant. doamne, ce film fain...

 =  - odios -
Adrian A. Agheorghesei
[13.Mar.23 21:51]
"Rog editorul dacă mă poate ajuta/ titlul la unul din/ nu ştiu ce s-a păţit/ commenturile sunt cam în deranjamente/ ce spui şi cum spui nu se pierd unul de altul" plus punctuaţia absolut arbitrară = o română nai stricată nu găseşti nici măcar în ultimul birt, în ultimul om care n-a căzut sub masă. Şi asta, în maximum o sută de cuvinte scrise de trei useri! Suntem, totuşi, pe un site literar! Chiar am luat-o cu toţii razna? Nu mai există minimul rigorii? Promovăm limba păsărească? Îmi crapă obrazul! Dacă-n textele publicate toate chiflele lingvistice pot trece ca licenţe, în comentarii nu mai există scuze! Trebuie dezinfectant!

 =  Adrian,
Iulia Elize
[13.Mar.23 22:10]
Adrian, liniștește-te, suntem mai cordiali și mai informali pe aici... Eu, de exemplu, pe Maria o știu de mai demult timp, i-am trimis mai demult niște cărți scrise de mine, cu dedicație caldă, pentru ea, și o apreciez mult, suntem și mai cordiali, pe site, câteodată...

PS:

Eu una o să fiu mai atentă, numai să nu supăr pe cei care nu pricep.

 =  Și...
Iulia Elize
[13.Mar.23 22:13]
* mai de mult timp, scuze...

 =  Of, am fost convins
BogdanGeana
[13.Mar.23 22:13]
ca Replay e licenta lui Ripley. Nu syiu dsca stiai, Daniela dar Ripley este chiar un sindrom de impostura. Poate maria ar trrebui sa ne ceara copyright pe titlu, si noi sa i-l dam :)

 =  Maria, sfatul meu
BogdanGeana
[13.Mar.23 22:20]
E sa nu modifici titlul. Sa stii ca la un moment dat si hazardul isi spune cuvantul cand e sa scrii ceva nenaipomenit.

 =  Adrian
BogdanGeana
[13.Mar.23 22:29]
Nu ai decat doua variante: fie te resemnezi, fie cauti Parnasul in alta parte. Iti garantez ca nu te tine nimeni aici contrar vointei tale. Ti-as vorbi despre grup sudat si despre cat de straniu e sa te lansezi in critici fara ca macar sa fi avut curiozitatea sa afli ca printre cei care te-au deranjat sunt romani care au uitat limba si care, de placere, se intorc la matca, sau altii care scriu romaneste desi nu sunt romani. Dar intuitia imi spune ca stric orzul pe gaste. Salutare!

 =  Titlul
Dolcu Emilia
[13.Mar.23 22:42]
Titlul e fără reproş; anticipă în mod inspirat textul.

 =  - geana tristă -
Adrian A. Agheorghesei
[13.Mar.23 23:04]
D-le geană, sau mai bine spus, bă, bogdane: adică tu îmi oferi două variante - fie mă complac între alnalfabeţi, fie plec. Este? Păi e frumos aşa?
Ai o gargară de n-ai pomenit! Şi toleranţă la gunoi de invidiat Când te-aouci să te dai pe site împreună cu doi-trei amici, zici că eşti barman de speluncă! Dar, totuşi, ţii predici sanitare! Jenantule! Extraordinar cum mai încerci tu să pari elitist, doct şi literat! Pune, bă, mâna pe adevăr şi fă ceva cu el, mincinosule! Crezi că împleteşti vorbele mai bine şi mai regulamentar decât măcar ăia 10 la sută care au plecat de pe site din cauza băşinilor tale? Du-te, mă, şi dă-te rotund alor tăi, că n-ai tu în dicţionar cât am eu în verb! Tu cu mine te iei la trântă, zmeule? De când te joci cu butonu' editorialist, au plecat destui. Ai ajuns să recomanzi câte 5 texte pe zi ale aceluiaşi autor - Rudy, iar când nu te-a mai aplaudat, l-ai dat afară. Apoi, l-ai reprimit şi l-ai dresat. L-ai băgat pe Anucţa la atelier (ruşinică!) doar ca să-i demonstrezi că poţi, nesimţitule! L-ai scos pe uşa din dos pe Valeriu Emilian Pal, acum mă dai pe geam şi pe mine pentru că am îNDRĂZNIT să spun că accepţi analfabeţii. Ba te şi mai întreţii cu ei! Editoru' lui peşte conservă - laşi analfabeţi pe prima pagină, te dai cu ei în bărci, iar pe mine şi pe alţii ca mine ne dai afară de pe site. Ce mai ameniţi tu, zici că ţi-ai luat domeniu... parcă eşti baba de pe banca din faţa blocului... Pupi ms-dosul unuia ca să-ţi oglindeşti funcţia, apoi îl pui şi pe el să te pupe. Dacă n-o face, îl dai afară! Tu crezi că eu stau în site-ul ăşta? Crezi că eu scriu precum gaiţele alea anlfabete, din narcisism? Sau că mor de dragul de-a mă vedea pe agonia? Crezi că ai vreo forţă asupra mea în afara unui buton în plus? Zici ca n-a mai întâlnit site-ul vorbe meşteşugăreşti ca ale tale. Păi nu eşti tu un mic nemernic bolşevic, băi geană? Nu ţi-ar fi ruşine de prefăcut semidoct ce eşti! Iaca an plecat! Când o să pleci şi tu, că nu rezişti mult (tu fiind cancerul acestui site şi toată lumea o ştie, dar tace de frică), când o să pleci tu, spuneam, o să mă-ntorc. Nici măcar nu te salut!
Salut! :)

 =  Vorbe mestesugaresti
BogdanGeana
[13.Mar.23 23:38]
e tare de tot, probabil ai vrut sa spui mestesugite... :) Mai ai si alte greseli, insa, cine sunt eu sa ti le corectez? Asa ca mai bine pastreaza-le.

Si uite asa, iti bag eu in gura, chestii care nu iti apartin. ADICA ITI ATRIBUI, NU TE GANDI LA ALTCEVA!

 =  - au uitat limba... -
Adrian A. Agheorghesei
[14.Mar.23 00:00]
Normal că am greşeli! Cea mai mare greşeală e că m-am apucat de scris, întâlnind oameni ca tine. Am scris repede, la nervi. Bine că măcar ştiu natura greşelilor. Şi normal că nu mi le corectezi, pentru că dacă ai fi corectat alte greşeli, la timpul lor, în texte pe care nu ar fi trebuit să le primeşti în prima pagină, nu s-ar fi ajuns aici. Altfel spus, dacă ţi-ai fi făcut corect treaba, ai fi fost editor. Aşa, eşti doar un ins cu un buton în plus:).
Am scris la nervi pentru că, aşa cum merge treaba-n ţara noastră, aşa merge şi aici: în loc să ţii cu adevărul, să protejezi şi să promovezi talentul, tu, ca editor, ce faci? Ce faci? Alegi mediocritatea şi populismul. Fix ca un politician pe care tu însuţi îl înjuri. Să-ţi fie de bine!
Mai şi argumentezi că unii au uitat limba de atâţia ani de când sunt plecaţi... Bă, mă laşi? Dar ce e aici? Azil de binefacere, reţea de socializare? Aici e site literar: ori şţii cu vorba, ori nu şţii. Scurt!
Iaca rămâi cu ăştia de-au uitat limba. Curând, numai alături de ei îţi vei încălzi puterea.

 =  părere
Claudiu Tosa
[14.Mar.23 00:41]
Textul, pentru mine personal, e și nu e. În sensul că ar putea fi redus cam la jumătate din actuala dimensiune, fiind momentan populat de anumite repetiții sau inserții fără de care s-ar putea trăi. De 9 ori am citit „fața ta” de exemplu, în strofa 5 verbul a spune apare în fiecare vers iar în întreg textul „el” când pare căutat, când pare că e de fapt găsit (poate chiar așa a fost intenția dar maniera scrierii generează confuzie, lăsând impresia unei mâini nesigure și nehotărâte). Penultima strofă exprimă, pentru gusturile mele desigur, prea mult balast, detalii inutile în raport cu mesajul pe care mi-l transmite lectura. Cu toate astea mi-a plăcut ultima strofă, cred că acolo chiar ți-a reușit. E și acolo „vorbăraie”, însă are un sens și contribuie foarte mult la imaginea din final. Altfel spus, de dragul ultimei strofe aș rescrie totul.

Cât despre polemica de mai sus, mă depășește. În mod evident că dezacordurile, greșelile gramaticale și restul reprezintă motive pentru a respinge sau trimite un text la atelier. Acum însă depinde, e textul atât de rău încât problemele anterior menționate să reprezinte ultimele cuie bătute în capacul său, sau din contră, textul transmite ceva și atunci autorul e atenționat legat de primele. Ținând cont și de numeroasele atenționări ale lui Bogdan din ultimele luni față de Maria pe tema greșelilor gramaticale, nu m-aș grăbi să spun că nu le vede sau că îi sunt indiferente (mărturie stau destule comentarii, inclusiv contre destul de extreme între cei doi). Motiv pentru care cred că textul ăsta e în realitate folosit ca pretext pentru a regla în realitate alte conturi.


 =  errata
Claudiu Tosa
[14.Mar.23 01:56]
* mâini nesigure (fără nehotărâte, că înseamnă același lucru)
* minus un „în realitate” din ultima propoziție

 =  O părere sper optimă...
Iulia Elize
[14.Mar.23 02:10]
Claudiu, mai bine subliniai derapajele de limbaj de mai sus, eu sunt o femeie, numai. Maria scrie binișor, mult mai bine decât media de pe site, așadar steluța poate fi un mod de încurajare, nu e un text prost. Are premise bune, de aici, ca autoare, cred eu... Are stil, în mâna ei de scris, nu e un text ultra stilat, la maximum, dar are un fel de amprentă bine conturată, în ciuda unor balasturi care la ea capătă un farmec parcă aranjat, însă, și nu zgârie la ureche. A promis că își mai corectează, din cuvintele în plus, asta aștept și eu... Dar per ansablu, stilistic, are peniță ok. și pare cu o voce proprie. Autoarea are lățimi stilistice bune, cu unele accente de supliment care se pot corecta total în timp. Eu o citesc mereu cu surprindere, are ”voce stilistică” bună și surprinzătoare.

 =  Emilia,
Maria Mitea
[14.Mar.23 02:28]
Mulțumesc de trecere și semn! Mă bucură cuvântul tău de bine ”nu se pierd nicio clipă unul de altul.” Așa este,am lăsat totul așa cum a venit din prima, nu am modificat nimic, ...

 =  Daniela, da
Maria Mitea
[14.Mar.23 02:44]
este filmul plus acest replay,
inițial am intenționat să las Ripley, apoi am schimbat, Replay, și tăt așa ...

după cum a menționat Bognad, riplay este ”impostor syndrome”, nu am vurut să divulg acest aspect prin titlul, apoi m-am gândit cât de bine se cunoaște filmul ...
întradevăr un film reușit, care scoate la iveală multe realități, este unul dintre cele mai bune filme în care a jucat Matt D.
Mulțumesc de trecere! Ne cititm!
M,

 =  Adrian,
Maria Mitea
[14.Mar.23 02:54]
referitor la nervii care ți-ai lăsat pe aici nu vreau să zic nimic, crede tot ce-ți dorești, ...
sănătate!
M,


 =  Bogdan,
Maria Mitea
[14.Mar.23 02:58]
zici bine , hazardul toto contează,
da, las așa titlul,
M,

 =  Claudiu,
Maria Mitea
[14.Mar.23 03:47]
Mulțumesc de trecere și semn!
Apreciez!
Pe moment las așa cum a venit. O să văd m târziu.


Referitor la greșelile comise...

nu mi-i rușine nici pentru o singură greșeală comisă aici pe site, știu, au fost multe, și da mi-am uitat gramatica,

gramatica am uitat-o, Nu Limba.

sunt două lucruri diferite.
Bunica mea vorbea foarte bine, și chiar mai bine fără să fi știut ce e gramatica.



Este total aiurea să credem că gramatica face limba, gramatica crează o limbă literară.
Orice limbă e creată de popor și schimbată tot de popor, nu de academicieni, dar nici de poeți.

Limba mea este prezentă, și încă cum este, exact așa ca la mama acasă.

Noi în Basarabia am luptat pentru cuvinte, pentru limbă nu pentru virgule.

Când lupți să-ți salvez limba, de când te-ai născut, nu te mai interesează virgulile, nici dacă sunt dar nici unde stau. Aceste obsesii gramaticale nu există în instinctul tău primar.

Așa că,
când luptam pentru limba română unii de pe aici nici nu erau născuți, sau făceau în pampers.

Cine s-a născut și a crescut în Țara Mamă, România, nu v-a cunoaște niciodată cu adevărat sentimentul, trăirile, frica, mânia și ce înseamnă de mic să fii născut la o margine de lume și să te lupți de dimineață până sara, și în somn, pentru limba care o vorbești. Nu zic,
Se poate de empatizat, dar înafară de românii de prin Iugoslavie, Bucovina, Ukraina, Macedonia și alte împrejurări nu cred că cineva poate înțelege m mult de cât înțelege, și e ok, nu cerem m mult. Așa și voi, cei literari nu ne cereți să ne curățăm hainele de scame c
ă nu scamele îl fac pe om ...


Nu consider că vreodată la vre-un copil trebuie să-i fie rușine de greșelile comise, indiferent care sunt ele, gramaticale de limbă sau altă natură.

Omul nu învață prin a-i fi rușine și teamă de greșeli ci învață prin recunoașterea și acceptarea greșelilor.

Iar obsesia virgulilor anume vine din frica și bătaia prin școli peste mâini, cap, flocăială, pentru aceste virgule nenorocite, pentru această superficialitate. Conta virgula domnule, nu copilul.
Toate aceste exigențe mici, aspecte gramaticale, au creat o iluzie valsă, superficială în educația omului, în scopul școlii , am fost învățați să ne pese de virgulițe, dar să dăm la bot la prima ocazie, să umplem de sâmge la prima ocazie, să lovești cu pițiorul, cu pumnul în cine îți cade în cale ... pentru că ai Dreptul, ți l-ai obținut prin respectarea virguliței, ...

Degeaba mă spânzur de o virgulă si-mi scot ochii pentru o cratimă dacă în final totul rămâne în educația omului la această superficialitate deghizată în ”exigență literară”.

În 10-20 de ani nu o să mai existe virgule nici într-o limbă,
nu vor mai exista nici mărețele cratime din limba română, s-au altă limbă
Se v-a pierde lumea? nu. limbi noi, reduse la esențial se vor naște, după voia noilor generații , iar bătrânizmul o să se zgârâie pi față cu virgulele. Lumea și limbile mereu se schimbă ... considerați că eu sunt acea schimbare )
sîc,

:)







 =  da
aquamarine
[14.Mar.23 05:36]
da, si eu la fel , bogdan : ) de aceea am intrat pe text : ))

 =  da
aquamarine
[14.Mar.23 05:40]
da, si eu la fel , bogdan : ) de aceea am intrat pe text : ))

 =  Stimate domnule Agheorghesei
BogdanGeana
[14.Mar.23 07:21]
Dupa cum se poate observa (folosesc reflexivul pentru a nu limita acest drept la replica doar la persoana dumneavoastra) nu ma adresez nici cu "ba adrian", nici nu va folosesc numele de familie in semn de batjocura. Evident, dupa cum insuti dumneavoastra spuneti, avand de partea mea butonul acela as putea sa ma comport ca ultimul animal, ma rog, penultimul, si sa calc in picioare tot ce presupun ca v-ar fi drag. Niciodata nu voi face abuz de micile mele avantaje care altora le nasc frustrari. De pilda, eu nu cred in Parisul mic! In schimb, sunt foarte sensibil la terfelirea numelui de familie. E o mostenire aparata de secole de strabunii mei, in instanta unor tortionari sau despoti mult peste persona dumneavoastra umoral-logoreica, pretinsa justitiara.
M-ati acuzat ca m-as fi jucat cu destinul pe acest site al mai multor membri. Retragerea nivelului unora dintre acestia, ceea ce a dus de fapt la dublarea cantitatii mele de munca prin lecturarea spre aprobare a tuturor textelor acestora se datoreaza strict comportamentului social al lor pe acest site si nicidecum talentului sau scriiturii prestate. De fiecare data, mai ales in cazul lui Rudy, am facut tot posibilul sa indemn la calmarea spiritelor si la canalizarea energiilor pe creatie. Am tolerat injuriile si umorile unora, doar cu speranta ca isi vor consuma naduful.

Probabil ca am gresit promovand unele texte, nici nu as avea cum sa nu gresesc la ce cantitate de informatie filtrez zilnic. Cine nu greseste? Dumneavoastra, de pilda, gresiti numai cand va arat eu, iar greseala asta este intotdeauna motivata de nervi. Eu unul gresesc mai ales cand nu sunt nervos. Cu alte cuvinte, in comparatie cu dumneavoastra eu nu ma pierd cu firea. Pentru greseala asta sunt gata sa va virez dumneavoastra salariul meu de pe ultimele 2 luni de Agonia. Dati-mi un cont valabil, pe cat posibil nu la nervi, ca sa nu gresiti din nou si sa ma acuzati ca ma laud si nu fac ce promit.

E bine insa sa tineti cont ca acesta nu este site-ul nici al Academiei, nici al Uniunii Scriitorilor, nici macar al vreunei entitati de creatie omologata. Este un Atelier. Cand va fi altceva, dumneavoastra veti fi propus membru onorific. Aici lumea care vrea sa scrie, scrie. Pe urma mai vedem noi.

Si inca ceva: va rog sa nu repetati greseala de a insera politicul in sfera mea de activitate si de a imi atribui reactii personale la adresa politicului, pentru ca asa ceva nu exista. Aici mergeti prea departe si sper sa va opriti la timp.

 =  Păreri matinale
Irinel Georgescu
[14.Mar.23 08:38]
Mie-mi par la fel de bune atât poemul Mariei Mițea (scrie savuros ironic, despre un bărbat, cu mai multe fețe, inspirându-se dintr-un film, asta nici nu mai contează, pentru că nu l-am văzut încă, căci textul se ține singur în echilibru), cât și replicile schimbate pe o temă a fair-play-ului unui site, cenaclu poetic. Respect orice atitudine. Îmi place permisivitatea. Am putea fi mai îngăduitori pe site. Ce atâtea sancțiuni dacă cineva e mai dur în polemică? Nu s-a dat o constituție a comentariilor. Mie îmi place mult felul pacifist de abordare a membrilor, după ce vigilența a fost deja dovedită. Domnul Geană este un om înțelegător. Și autoritar. A devenit și iertător. Este bine așa. Aș vrea să-i revăd reîntorși pe cei momentan plecați. Dacă rezistăm noi, cu toții, cred că se vor întoarce ei.

 =  Irinel, domnul Geana
BogdanGeana
[14.Mar.23 09:01]
Draga Irinel, nu am pretentii sa fiu apelat "domnul Geana". Cei care ma cunosc, stiu foarte bine ca domnul Geana era tata, care din nefericire, nu mai este. Eu sunt Bogdan. Daca insa intalnim cazuri impulsiv-compulsive in care Bogdan trebuie insotit de "ba", sau terfelim Geana pentru ca putem, de ce nu, atunci prefer, in ultima instanta, Domnule Geana. Am facut la viata mea compromisuri mai mari :)

In rest, da, ai dreptate, incurajez polemica, facuta cu cap si cu umor. Altfel este doar un mod las de manifestare a umorilor.

Cat despre cei care pleaca, i-am propus lui Radu sa imi taie prima de antena si de stres si sa o directioneze catre angajarea unor "recuperatori". Mi-e doar teama sa nu se ajunga prea usor la abuzuri. In ce sens? Il luam pe x inapoi, dar mai vine si cu altii dupa chipul si asemanarea sa. Astept decizia Senatului Agonia.

 =  părere
Liviu Nanu
[14.Mar.23 09:47]
Un text prea stufos, în opinia mea. Mult balast, foarte mult verb, acțiune. La al 10-lea verb din primele nouă versuri m-am oprit din numărat. Claudiu a sesizat bine. Poate ieși o poezie de aici, există substanță, dar mai trebuie lucrat.

 =  Claudiu
BogdanGeana
[14.Mar.23 10:24]
Ai surprins exact ce trebuie din textul de mai sus. Profit de răspunsul meu către tine pentru a spune mai multe, celor care vor informație.
- textul Mariei este perfectibil și, într-adevăr, ca să ajungă un poem de clasă ar trebui sublimat, așadar din start redus cantitativ;
- Maria scrie românește doar aici, limba ei de bază fiind engleza. Dacă nu aș fi lucrat peste 20 de ani cu minoritari români, dar și maghiari, poate aș fi la fel de nepăsător la această situație semnalată de domnul Adrian. Această deformație a mea mă face să apreciez și să încurajez pe toți cei care fac eforturi să nu uite legătura de suflet și de sânge cu limba maternă. În cazul Mariei, consider că acest efort al ei merită încurajat și tratat cu grijă nu doar de mine, cu atât mai mult cu cât de câteva luni o văd făcând eforturi, corectând și chiar făcând progrese;
- așa cum spui tu, eu și Maria ne-am certat destul de vehement. Culmea, ea nu a amenințat o clipă că pleacă, suportând mișto-ul și răspunzând cât a putut tot prin mișto. Am apreciat enorm acest lucru, iar faptul că nu s-a lăsat cred că reprezintă mare lucru în comparație cu alți membri, bărbați în acte, care una-două scot la înaintare dezertarea. De altfel, cei mai celebri dezertori sunt, până în ziua de astăzi tot bărbații :)) Consider așadar că am o datorie morală să o ajut pe Maria să demonstreze ceea ce poate. Fiindcă poate!;
- așadar nu folosesc textul ca pretext, ci am pus o bornă pentru a se vedea unde a ajuns Maria, acum. Voi pune și alte borne, pe măsură ce voi considera că este cazul;
- îți mulțumesc pentru votul de încredere (așa îl percep eu),
- recitește textul scris de Adrian Agheorghesei ”geană tristă” din perspectiva vocativelor (ablative) și a epitetelor: bă bogdane, barman de speluncă, jenantule, mincinosule, zmeule, nesimțitule, nemernic bolșevic, băi geană, prefăcut semidoct, cancerul acestui site... Acum, din pespectiva aceasta te rog să îmi spui dacă încă ți se pare că ne încadrăm în sfera polemicii, sau domnul Adrian Agheorghesei a cam escaladat-o.


 =  Altă părere
Alina Maria Ivan
[14.Mar.23 11:15]
Maria,

ideea e bună, faptul că nu găsești pe cineva nici măcar îl el însuși e o idee foarte ok pentru un text reușit. La tine execuția e problema, ai lungit mult textul care ar trebui condensat, nu ești atentă la regulile gramaticale și asta e mare păcat. Te rog revizuiește textul și poate ieși ceva bun...Dacă îți place să scrii, fă-o cu atenție și migală, exploatează ceea ce simți că trebuie scris și verifică textele. Te asigur că merită.

 =  Liviu,
Maria Mitea
[14.Mar.23 12:26]
Mulțumesc pentru vizită și opinie! La îndemnul tău (și a lui Claudiu) o să scot un ”parcă” ” o față” în rest o să mai văd ...
:)


 =  Alina,
Maria Mitea
[14.Mar.23 12:40]
Mulțumesc mult de popas și semn! Mă bucură!

Da, am să mă opresc mai mult asupra execuției și desigur gramatica,
la fel ai menționat bine, ”migală” si ”verifică textele” :)
Nu prea e timp,
da, am nevoie de o strategie, recunosc de multe ori mă grăbesc ... și așa este se merită, iar eu nu renunț,
nu renunț pentru nimic în lume,
mi-a venit așa o poftă de viață, de scris,
de zbor,
mi-a venit așa o motivație, și așa este se merită, și nu renunț,
M,

 =  Bogdan
Claudiu Tosa
[14.Mar.23 13:53]
Voi nuanța un pic. Postarea de față e folosită de Adrian ca pretext, nu de tine. Înțeleg că e nemulțumit și că vocea lui reprezintă un cumul de frustrări și supărări împărtășite mai mult ca sigur cu alte persoane, motiv pentru care probabil se simte îndreptățit să se exprime și în felul de mai sus. Dar exprimarea respectivă nu acreditează neapărat dreptatea și nici spiritul justițiar. Aș spune că din contră, tot un punct de vedere unilateral reprezintă. În 20 de ani de poezie.ro am văzut mai multe stiluri de management al editorilor și dacă e ceva ce pot să spun este că fiecare a avut atât contribuții pozitive cât și negative (prietenii/certuri, înregistrări de conturi/plecări, căsătorii și cuplări/divorțuri și despărțiri, maturizarea unora/„imaturizarea” altora, creșterea calității textelor unora sau invers, crearea de gășculițe/spargerea de gășculițe, colaborări grozave/scandaluri de plagiat, ș.a.m.d). Altfel spus, prin natuara ideii de management a unei activități de comunicare pe internet între persoane de multe ori extrem de diferite e imposibil să reușești să împaci și capra și varza. Așadar, având lucrul ăsta în minte părerea lui Adrian nu mi se pare deloc surprinzătoare, cu atât mai mult cu cât și eu într-un trecut îndepărtat credeam la un moment dat că un anumit editor nu își făcea treaba așa cum mi-aș fi dorit eu. Recunosc că nici limbajul lui Adrian nu mă surprinde pentru că se simte o tulburare în forță de ceva vreme (ca să-i citez pe cavalerii Jedi din Star Wars) și eram aproape sigur că la un moment dat cineva o să își dea frâu liber pe site. Cu toate astea, smochinii nu vor înverzi nici mai repede și nici mai târziu, ziua tot 24 de ore va avea și iarna va lua mereu prin surprindere primăriile.

Părerea potrivit căreia cei care nu stăpânesc perfect limba română trebuie excluși mi se pare extremism. Sunt însă perfect de acord cu excluderea celor care iau în batjocură rolul gramaticii și deși au posibilitatea să învețe și să se corecteze nu o fac, sub diferite pretexte, persistând astfel într-o stare de indiferență.
Dar simpla generalizare că trebuie să excludem tot ce nu se ridică la standardul normalității e greșită. Întotdeauna o să fac diferența între cineva care nu a dat o ceapă degerată pe limbă și cultură și altcineva care nu a avut circumstanțele necesare să o facă.

Despre Rudy nu voi spune nimic, doar că lucrurile mai devreme sau mai târziu se așează singure acolo unde trebuie și e suficient să arunci o privire în pagina lui de autor și vei înțelege ce este de înțeles.

Bineînțeles că invectivele lui Adrian scot dialogul din sfera polemicii și îl plasează în zona Pantelimonului, unde „se sparg maxilare”, vorba (tot) lui Rudy. O fi poezie.ro atelier literar, dar atelier literar nu e totuna cu Ghencea, Giulești sau Ștefan cel Mare.

Clinciurile dintre tine și Maria pe tema gramaticii sunt cunoscute, așadar Adrian fie nu le cunoaște fie le ignoră cu bună știință și trece la adevărata misiune: „caracterizarea personajului”.

În încheiere, atrag atenția că dincolo de apetența lui Adrian față de slalomul printre bădărănii, ghiolbănisme, atacuri la persoană gratuite, vâslit cu voioșie prin mizerie și înnotat cu duioșie prin resturi menajere, am rămas cu impresia că are o problemă cu românii plecați afară și că cireașa de pe tort e dacă aude că plecatul afară e tocmai motivul pentru care unii nu mai stăpânesc limba.
Lucru cu atât mai surprinzător cu cât el însuși pare a fi din Iași, adică din Moldova, la fel ca și Maria (pentru că două Moldove există numai în capul bolșevicilor), dar pare să o judece de parcă ea ar fi din altă parte, contrar evidenței istorice (istoria e iarași un subiect deosebit pentru bolșevici) făcând parcă totală abstracție de tot ceea ce Rusia a făcut părții smulse din trupul țării și de consecințele care au urmat. Motiv pentru care mă întreb cine e de fapt bolșevicul.

Mai e o fată pe site, româncă având și rădăcini irlandeze dacă nu mă înșel, care nici ea nu scrie perfect. Probabil ar trebui să chemăm plutonul de execuție și pentru ea.

P.S: Am lucrat cu peste 20 de naționalități iar numărul tot crește, dar apucături din astea între oameni care împărtășesc o origine comună nu am văzut, recunosc. Tendința asta pretins justițiară dar rudă de sânge cu discriminarea e pentru mine profund respingătoare.

 =  Claudiu
BogdanGeana
[14.Mar.23 14:16]
știu, te referi la Theea, care învață în România, ea fiind din Irlanda, și care își dorește să scrie cât mai bine, care primește sfaturi și care progresează de la o zi la alta. Și care, în curând, bag mâna în foc, va surprinde foarte plăcut. Cum bag mâna în foc și pentru Maria, care poate are stângăcii de limba română, dar are suflet (acel soul din engleză) și imaginație, și umor. Ceva va exploda fix în fața celor care practică zeflemeaua.
În ceea ce îl privește pe acest domn, nici eu nu pricep această atitudine; fundamentalismul ăsta, coroborat cu ploaia de apelative mă îngrozesc. Poate a venit vremea să îi spun acestui domn că în ciuda numelui meu românesc lăsat spre păstrare și a apartenenței muscelene pe linie paternă, am stat aproape, pe ambele linii, ca să spun așa, de niște moldoveni (de la Bălți), de niște vrânceni, evrei, secui, italieni și... nu în ultimul rând, de romi. Prin urmare, eu aș fi primul care ar trebui să fac implozie, ceea ce am și sugerat în poemul de azi. Ca să se simtă domnia sa bine.

Sunt conștient că nu îi pot mulțumi pe toți, însă, după comportamentul domniei sale, Domnul Adrian este ultima persoană pe care mi-aș dori să o mulțumesc.

 =  Maria,
Ottilia Ardeleanu
[14.Mar.23 22:33]
despre surplusuri îți spuneam cândva. Dau dreptate autorilor care ți-au lăsat comentarii.
Sunt de acord cu Adrian în privința gramaticii, nu avem voie să stâlcim, și literatură nu va fi fără o disciplină - cum spui tu, haosul nu aduce nimic bun, în niciun plan.
Sunt de acord cu Alina privind lăbărțatea textului. Concizia ideii face mult mai bine cititorului. Și textului în sine!
Sunt de acord cu Claudiu, balastul nu-și are rost.
Sunt de acord cu Bogdan, tu trebuie să fii încurajată. Ai talent, doar că trebuie să fii mai riguroasă.
Maria, eu văd în tine o viitoare poetă care are ceva de spus!
Așa că, îți doresc mult succes!

 =  treaba asta e un mare fis supralicitat
Florin Rădulescu-Rudy
[14.Mar.23 22:38]
cam atat, respect pentru cei care dau like unor asemenea basini literare, dar sunt incapabili sa adore soneatele mele absolut dementiale.:)

Rudy

 =  Rudy
Maria Mitea
[17.Mar.23 19:09]
sîc,
sîc,
soneatizdule
:)

 =  Mulțumesc
Maria Mitea
[17.Mar.23 19:11]
de trecre Ottilia (sub acest tăvăluc de comentarii:)

Tot timpul este loc de mai bine, și înbunătățiri și desigur spre acolo o să-mi îndrept atenția.
:)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !