Comentariile membrilor:

 =  Cârcoteală
neculai lunca
[17.Oct.11 21:12]
Infidelitas musae

Te cam trădează muza.Asta e;
Că Păstorel își cunoștea măsura.
Degustător distins și fin gourmet
Nu și-a spurcat cu vreo țigară gura!

P.S. O poezie foarte bine scrisă, cred că a luat și un premiu. Am uitat rezultatele, deși au fost comunicate. Știu doar că premiile întâi la poezie și epigramă le-au luat Diviza și Bâlici. La proză nu s-a acordat nici un premiu. Cu amiciție, V.V.

 =  Să-ți trăiască!
Gârda Petru Ioan
[17.Oct.11 21:34]
Și felicitări!
Ai o mică "greșeală de tipar" în versul 10.

Avem o situație confuză,
Pățesc la fel... Un metru șaptezeci?
Blondină, subțirică? Asta-i, deci
Eu cred că "șăruim" aceeași muză!

 =  Re: V.V., GPI
Dan Norea
[17.Oct.11 22:02]
Te cam trădează muza.Asta e;
Că Păstorel își cunoștea măsura.
Degustător distins și fin gourmet
Nu și-a spurcat cu vreo țigară gura!
(V.V)


Tu ai dreptate și greșeala-i mare,
E-o crasă lipsă de documentare.
Dacă-mi mai spui și că nu bea deloc
Renunț la poezie și-i dau foc!

Vili, eu am înțeles altfel de la domnul Haivas, la Galați: că s-au dat două rânduri de premii la epigramă, la impuse și la libere și că Diviza și Bâlici acolo au luat cele două premii. Dar cel mai bine ar fi să te înțelegi cu Tataia și unul din voi să posteze un anunț cu rezultatele. După câte știu, s-au dat 9 premii în total și, în mod sigur, lumea e curioasă. Iată, nu publică nimeni epigramele trimise la concurs tocmai pentru că nu s-au anunțat rezultatele.


Avem o situație confuză,
Pățesc la fel... Un metru șaptezeci?
Blondină, subțirică? Asta-i, deci
Eu cred că "șăruim" aceeași muză!
(GPI)


Mi-ai dat o veste extraordinară,
Aceeași muză "șăruim" în cramă,
Deci am speranțe ca, întâia oară,
Să iau un loc întâi la epigramă.

Nelu, am citit-o de zeci de ori și totuși n-am văzut acel "nicun". Am corectat, mulțumesc.


 =  îți admir"Muza"
milos petru
[10.Dec.18 14:27]
Ca Păstorel de-ajungi, să stai în cramă,
Și muzele nu te-or iubi în van,
Poți scrie și pe suflet epigramă,
Că forța ta e măsurată-n Dan.

P.S. Dacă Păstorel nu a fost fumător versul 3 din strofa 8 ar merge:
Țigara-mi aprindeam apoi cu ele.
Îmi place mult "Muza" ta și mai ales:

Să-ți lași nevasta, fiii și nepoții!
- Să fii o viață-ntreagă singur cuc!
- Să stai cu cerșetorii și cu hoții!
- Să fii urât!
- Să mori la balamuc!
aceste versuri parcă ar fi un blestem, mulți din marii poeți au acceptat acest preț!
Felicitări!
mitru

 =  Re: îți admir"Muza"
Dan Norea
[17.Oct.11 23:27]
Mitrule, ai dreptate, în strofa citată de tine stă toată forța poeziei.
În privința fumatului, nu pot s-o fac fumătoare pe muză în locul lui Păstorel, pentru că se pierde una din semnificațiile importante ale poeziei - autodistrugerea. Să nu uităm că Păstorel, fratele lui Ionel Teodoreanu, era și el un mare talent, cu o educație solidă și o cultură pe măsură, talent pe care, după părerea mea, l-a cam irosit.
Mulțam!

 =  Eu cred că ați "șăruit-o" în altă locație :)
Ica Ungureanu
[17.Oct.11 23:29]
Avem o situație confuză,
Pățesc la fel... Un metru șaptezeci?
Blondină, subțirică? Asta-i, deci
Eu cred că "șăruim" aceeași muză!
(Petrică)

Aceeași muză "șăruim" în cramă...
(Norică)

Cu Păstorel în cramă-au vrut să fie,
Dar nu a fost posibil -asta-i deci-
În schimb, s-au delectat în berărie
Cu-o blondă... de un litru șaptezeci.


K lumea poezia, Dane, fie-ți Muza mereu aproape!

 =  Re: Eu cred că ați "șăruit-o" în altă locație :)
Dan Norea
[18.Oct.11 08:14]
Cu Păstorel în cramă-au vrut să fie,
Dar nu a fost posibil -asta-i deci-
În schimb, s-au delectat în berărie
Cu-o blondă... de un litru șaptezeci.
(I_ka)


Epigramistu-adevărat
Bea numai vin - dar vin curat,
Cât despre "blondă", Ica dragă,
E bună numai să se dreagă.


Nicio aluzie la epigramistele blonde! :)
Merci de vizită și apreciere.



+ Excepțională ideea
Rodean Stefan-Cornel
[10.Dec.18 14:27]
Excepțională ideea!
În plus, remarc în mod deosebit, filozofarea despre "prețul" devenirii unui poet, apoi analogia cu șervețelul, versurile "Țigara și-aprindea apoi cu ele, Și astăzi epigramele sunt scrum." (deși eu aș fi scris "Țigara-și aprindea").
Mi-a plăcut, de asemenea structurarea foarte clară.
Cârcoteli:
1. Versurile "Și-am constatat că dacă n-ai talent, e
Neapărat nevoie de o muză" (discutabilă ideea).
2. Mici scăpări de ritm (încă, până) - acceptabile, totuși.
În concluzie, pentru idee, pentru structură, pentru claritatea și firescul expunerii, pentru prozodia foarte bună, o stea din partea mea.
Cornel


 =  Re: Excepțională ideea
Dan Norea
[18.Oct.11 22:32]
Cornel, aprecierile tale mă bucură în mod deosebit. De altfel, ele au fost confirmate în mod oficial. Tocmai m-a sunat Vasile Vajoga (mulțumesc) și m-a anunțat că am luat premiul I la poezie, "Muza" fiind piesa de rezistență. Lucru pe care îl știam, de altfel, de două zile. Colegul meu, Petru Brumă, în trecere prin Iași, s-a întâlnit cu d-l Bujeniță și a luat diplomele.

Cu "Țigara și-aprindea", țin minte că am oscilat între cele două variante și nu știu de ce am rămas la cea din poezie. Acum, că tot ai spus, mi se pare mai naturală a ta.

Cu cîrcoteala nr. 1, o fi ideea discutabilă, dar îmi trebuia neapărat, era argumentul principal pentru a pleca în târgul de muze.

Cârcoteala nr. 2... Of, ăsta e blestemul meu. "încă", "până", "despre", astea o să-mi mănânce zilele. Noroc că în poezii mai lungi, impresia nu e atât de dărâmătoare ca în epigrame. Gata, te anunț că trec la proză.

Mulțam pentru comentarii și pentru stea.
Dan


 =  Felicitari!
Chitul Grigore
[20.Oct.11 19:50]
Minunata aceasta poezie a ta! Strofa 4-a e definitorie pentru destinul marilor poeti, chiar daca umorul tau ne face sa radem cu gura pana la urechi! Premiul I pe deplin meritat. Felicitari!
Ai trecut prin Iasi pe la moaste sau ai ramas tot la clasicele lumanari, pentru ca uite, rezultatele incep sa apara ?!

 =  care muza e mai buna
florian abel
[20.Oct.11 23:18]
De vrei sa te atinga ne-ntinata
A nemuririi candida aripa,
E necesara-o muza delicata,
Cu sufletul si firea de Xantipa.

Da, un premiu meritat, felicitari!

 =  Re: Grigore, Florian
Dan Norea
[21.Oct.11 09:41]
Grigore, nu, n-am mers la moaște. Când văd puhoi de lume călcându-se în picioare la coadă, îmi vine să spun: Moaște-sa pe ghiață!


De vrei sa te atinga ne-ntinata
A nemuririi candida aripa,
E necesara-o muza delicata,
Cu sufletul si firea de Xantipa.
(Florian)


Te contrazic și îți cer scuze,
Nu-i necesar, amice, ca să
Mă duc la târgul cel de muze,
Căci o Xantipă am și-acasă.


Mulțumesc amândurora!


+ Aceasta este poezie odihnitoare și..."sățioasă"
nicolae bunduri
[03.Nov.11 11:01]
...având toate condimentele necesare.Nu am mai lecturat de multă vreme cu atâta plăcere și ușurință o poezie. Are logică, prozodie foarte bună, cursivitate și este pigmentată cu poate răzlețe. Merită steaua ca atare, iat-o și ia-o !

 =  Re: Nicolae Bunduri
Dan Norea
[03.Nov.11 14:15]
Nae, când am citit tilul comentariului, m-am cam înfiorat. "Odihnitoare" te duce cu gândul la somn, iar "sățioasă" cu gândul la o mâncare pe care nu reușești s-o termini. Abia citind comentariul mi-am dat seama ce ai vrut să spui: că poezia e în același timp plăcută și plină de substanță.
Mulțumesc pentru aprecieri și pentru stea. Știu că ești zgârcit cu laudele și cu atât mai onorat mă simt.



 =  felicitări!
Viorel Vrânceanu
[03.Nov.11 16:37]
Chiar că te iubește muza, dacă ai scos o astfel de bijuterie umoristică. Cele bune, ca și cele perfectibile s-au spus deja, aș mai remarca finalul reușit și strofa patru (mai ales că așa am înțeles de ce ai înființat CUC-ul în Constanța).

Și pentru că nenea N.Bun-u titrează: Aceasta este poezie odihnitoare și..."sățioasă", aș completa:

Bunduri spune cu temei
Că-i "sățios" poemul dat.
Așa e, pîn' la strofa trei,
De-atît citit, s-a săturat!

Semnează
Încă un V. V.

 =  alegere
Viorel Vrânceanu
[03.Nov.11 16:45]
"...
Cereau, încă din start, un preț imens:

- Să-ți lași nevasta, fiii și nepoții!
- Să fii o viață-ntreagă singur cuc!
- Să stai cu cerșetorii și cu hoții!
- Să fii urât!
- Să mori la balamuc!"
(Dan Norea)

Rămas-am mască, ca la teatru,
Că n-ai plătit "imensul" preț,
Doar vede orice om isteț
Că-ndeplineai criteriul patru!

:)

 =  Re: V.V.
Dan Norea
[03.Nov.11 21:24]

Rămas-am mască, ca la teatru,
Că n-ai plătit "imensul" preț,
Doar vede orice om isteț
Că-ndeplineai criteriul patru!
(V.V.)


Nu m-așteptam, să dau cu tunu'
La "că ca" de la versul unu.


- Să fii urât!
(D.N.)

Rămas-am mască, ca la teatru,
Că n-ai plătit "imensul" preț,
Doar vede orice om isteț
Că-ndeplineai criteriul patru!
(V.V.)


Am vrut, ce-i drept, să-mi fac un nume,
Dar nu să mă urască-o lume.


Viorel, mulțam pentru aprecieri. Încântat, cu atât mai mult cu cât te știu deosebit de exigent.




 =  Doar o ,,cârcoteală'' să-ți mai spun...
Prundoiu Dan
[05.Nov.11 22:46]
,,prozodie foarte bună,...'' N.Bun

În strofa a 9-a, (penultima), versul trei, nu a deranjat pe nimeni acea aritmie?!! "Și, vre-ù-nui amator de epigramă"... 12 silabe în loc de 11, iar accentul...

 =  -> Dan Prundoiu
Viorel Vrânceanu
[06.Nov.11 01:56]
Domnule Prundoiu, înainte de a face acuzații, ar fi fost de preferat să consultați un dicționar, de ex. DEX-ul. Ați fi aflat astfel că pentru cuvîntul "vreun" sunt acceptate ambele forme de pronunție, atît cu una, cît și cu două silabe.
Remarc cu plăcere că faceți progrese în recunoașterea unei prozodii corecte, dar sunt și dezamăgit de faptul că nu aplicați regulile proaspăt învățate propriilor dvs. producții. Abia cînd acestea vor fi fără pată, puteți căuta paiele și în ochii celorlalți.

 =  Re: -> Dan Prundoiu
Dan Norea
[06.Nov.11 11:48]
Viorel, mulțumesc, ai adus exact argumentele pe care mă pregăteam să le aduc eu.

Dan T, în unele situații e bine să fii mai puțin categoric. Ia gândește-te logic:
- poezia a luat premiul I, acordat de niște maeștri ai poeziei clasice; știai că o parte din ei figurează în ultima antologie a sonetului românesc?
- aici, pe site, poezia a fost apreciată de câțiva colegi recunoscuți pentru calitatea prozodiei, unii din ei având și contribuții teoretice: Nae Bunduri, Cornel Rodean, Viorel Vrânceanu, Nelu Gârda, Neculai Lunca, Grigore Chitul, Florian Abel, etc.
Oare toate astea n-ar fi trebuit să te pună un pic pe gânduri? Să-ți strecoare o mică îndoială în suflet, care să te facă să iei dicționarul în mână? Dacă nu, înseamnă că ai ajuns la o concluzie falsă: că cei enumerați formează o gașcă închisă de autoproclamați elitiști, care își tolerează greșelile între ei, în schimb le vânează pe cele ale tinerelor talente, pentru a le stopa promovarea.
Complet fals! Dovada o constituie, printre mulți alții, Nelu Gârda și Vali Slavu, care aici au debutat, au fost încurajați, s-au afirmat și astăzi figurează frecvent pe podiumurile marilor concursuri.
Dacă tu nu te simți încurajat, este din alte motive: încerci să-ți susții punctul de vedere până în pânzele albe, cu încăpățânare, fără a învăța din experiența celor din jur, cărora încerci să le dai lecții. Un pic de umilință este necesară la orice nivel, inclusiv în vârf.




 =  ma explic doar...
Prundoiu Dan
[06.Nov.11 12:27]
. [Pr.: vre-un. – Var.: dex-ul on line

Domnule vrancean, daca asa am citit in dex asa am zis si am zis pt. ca suna deranjant. daca e sa caut "paie" atunci va spun aici ca poanta "nu calcati pe iarba, fumati-o!" circula de mult printre avizati! deci specificati acolo ca nu e originala.

d-le Norea ati spus cam ce era de spus, multumesc, asa cred intr-adevar! cred ca daca ar intra DNA-ul si prin "jurizarile" concursurilor sau ale "iesirii din atelier" am avea multe alte cazuri similare cu cele din fotbal, si de ce spun asta? pt. simplul motiv ca pe pagina principala sunt foarte multe texte sub zero iar unele texte din atelier au cu mult mai multe afisaje decat cele iesite din atelier, nu mi se pare normal, ceva nu se leaga - mai mult, "Iubirea (mea) de violonist" de pe pagina de autor a avut mai multe afisaje decat textele mele de pe prima pagina, fiecare sa traga concluziile, de aceea am hotarat sa sterg tot de pe pagina mea ce nu iese din atelier, sperand sa ofer satisfactie unora, ca mie oricum mi-e indiferent, eu le stiu oricum chiar afisate sau nu pe site.

Cu sinceritate, Dan-T.

 =  scuzati...
Prundoiu Dan
[06.Nov.11 12:34]
la cele afirmate privitor la textele iesite din atelier, profit de ocazie sa dau si un exemplu, la intamplare, pentru ca mai sunt si altele dar acesta e mai recent, cu dl Garda, "Acuzatul recunoaste", recunoasteti ca sufera catrenul la exprimare si implicit la punctuatie dar totusi textul e in pagina principala, la mine unele catrene cu poante (recunoscute) bune si originale nu a iesit din atelier din aceste motive... multumesc!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0