Comentariile membrilor:

 =  O simplă părere
Vali Slavu
[08.May.10 21:08]
Eram curioasă dacă epigrama care în urmă cu cinci luni a stârnit atâtea discuții e schimbată. Nu e. Deși trebuiau inversate doar două cuvinte.
Nici în „Legea atracției venale” nu e schimbat nimic, chiar dacă i-ai spus domnului Rodean că vei ține seamă de sfaturile dumnealui. „Iată” din primul vers se citește tot „ia - ”, iar „legea” din al doilea vers tot „le - gea”. Desigur, nu e treaba mea.
Dacă aș ști că ții seamă de sfaturi, ți-aș spune că la epigrama de față în primul vers este un „că c”, că în cazul expresiilor impersonale accentul nu trebuie să cadă pe verbul copulativ, (deci, nu „ce-i mult”, ci „ce-i mult”. Aș mai preciza că versul al treilea, așa cum e scris acum („Fiindcă în preajma mea accept”), are o problemă de ritm care s-ar rezolva simplu, prin folosirea unei cratime: Fiindcă-n preajma mea accept.

Îmi cer scuze pentru intervenție. Poate îți va părea o răutate, dar chiar mă miră îndârjirea cu care ții la greșeli.

 =  Re - Vali Slavu
Goea Maria Daniela
[08.May.10 23:18]
Vali,

Nu cred că există pe sait autor care să revină pe texte, ulterior postării, mai mult decât mine - chiar am fost atenționată, la un moment dat, în acest sens.

Îți dau două exemple: "Oftalmologică" și "Dezamăgirea unei gospodine" au fost încadrate inițial la Atelier. Fără să îmi atragă nimeni atenția, din proprie inițiativă, le-am corectat de "n" ori (pe fiecare dintre ele), reușind să le aduc pe Prima pagină. Cred că toate epigramele mele care sunt în Atelier au suportat corecturi, din partea mea, pentru îmbunătățiri. Dar pe acelea nu le observă nimeni, din păcate.

Mai există un aspect: când se corectează o epigramă de pe Pagina principală, există riscul (pentru cei fără un nivel de acces corespunzător) de a ajunge în Atelier (mi s-a întâmplat și așa ceva). Nu știu care este procedura pentru a fi adusă înapoi, dacă mai este posibil. Una este să corectezi o proză, și chiar o poezie, unde câteva cuvinte modificate nici nu sunt sesizabile, și alta - o epigramă, unde riscul de a se răsturna situația (defavorabil) este mult mai mare. Având această experiență, reținerile mele sunt, cred eu, îndreptățite. Chiar am o variantă pentru "Operații de mărire", care mi se pare mai expresivă, dar, fiind și o epigramă cu steluță, modificarea ei este problematică. Dacă aș avea un nivel de acces care să nu îmi dea emoții când operez modificări, desigur, ar fi altceva. Sincer, tu ai văzut multe epigrame de pe Pagina principală modificate?
Cu toate acestea, eu am corectat, totuși, și epigrame de pe Prima pagină.

Toate aceste corecturi-îmbunătățiri au fost făcute tocmai ținând cont de discuțiile colocviale de pe sait - eu asta înțeleg prin "a ține cont de sfaturi": a le aplica și asupra creațiile viitoare sau colaterale, nu exclusiv asupra textului în discuție.

Acum, să mă explic:

Cred că te referi la "Pretinșilor misogini", v2, "Dânșii afirmă". L-am lăsat pe "dânșii" în față tocmai pentru a-i incrimina mai tare, pentru a-i evidenția pe misogini, reprezentați prin cuvântul "dânșii". Totodată, mi s-a părut că se păstrează, în acest fel, și ritmul sacadat pe care îl impune v1 (cu care v2 rimează).

La "Legea..." mărturisesc că nu am găsit o altă soluție. Dacă aș spune "Așa sună..." se modifică numărul de silabe. V2 - Legea atracției venale - nu are cum să fie înlocuit, fiind cheia de boltă a epigramei. Sunt sincer interesată dacă există vreo formulă de rezolvare.

Dintre zecile, poate sutele, de corecții pe care le-am operat pe textele mele (un editor care citește comul ar putea confirma), tu mă atenționezi asupra unei inversiuni de cuvinte și asupra a două versuri. Mi se pare destul de onorabil.

Repet, dacă nivelul de acces mi-ar asigura un confort emoțional, la adăpostul căruia să pot corecta în voie, aș fi mai "curajoasă" cu epigramele de pe Prima pagină. Până atunci...

Vali, nu ai de ce să îți ceri scuze pentru intervenție, mă bucură atenția ta. Nădăjduiesc că m-ai înțeles, nu e vorba de o "îndârjire" a mea, ci de un risc - pe care nu am mereu disponibilitatea să mi-l asum - sau de o lipsă de soluții.

Îți mulțumesc mult pentru bunele intenții, pentru timpul acordat și te mai aștept, oricând, cu plăcere și interes.

Nu mai adaug că voi ține cont de sfaturile tale, pentru a nu te mai revolta :)
(deși o voi face)

 =  Am înțeles!
Vali Slavu
[09.May.10 08:58]
Scopul nu e ca epigrama să fie reușită. Decât să riști ca după corectare să fie reîncadrată la atelier, preferi să rămână cu greșeli, dar pe prima pagină. Dă mai bine la imagine.
Ba mai vii și cu un argument „beton”, referitor la epigrama la care te-au sfătuit atâtea persoane să schimbi: „L-am lăsat pe "dânșii" în față tocmai pentru a-i incrimina mai tare, pentru a-i evidenția pe misogini, reprezentați prin cuvântul "dânșii". Totodată, mi s-a părut că se păstrează, în acest fel, și ritmul sacadat pe care îl impune v1 (cu care v2 rimează.” Chiar am revăzut acum comentariile de la catrenul respectiv și m-a întristat că la toate argumentele atâtor persoane vii acum cu acest contraargument. Toți ți-am spus că e o aritmie și tu susții că așa e ritmul mai sacadat.
Revenind la epigrama de față, cacofonia nu a dispărut, aritmiile sunt bine-mersi, la locul lor (în ciuda afirmației de la finalul răspunsului, cum că vei ține seamă de sfaturi), dar ce contează aceste amănunte?
M-am convins că nu ai nevoie să ți se spună când greșești, așadar este ultima intervenție pe care o mai fac vreodată pe pagina ta.

 =  Chiar dacă nu e treaba mea...
Nu pot să nu remarc, doamna învățătoare, Vali Slavu, că nu te poți desprinde de tonul superior de dincolo de catedră, uitând că aici te afli pe un site literar, unde se schimbă opinii, se dau sfaturi, dar NU se IMPUN. De unde atâta înverșunare, în ciuda faptului că Daniela ți-a răspuns amabil și chiar ți-a mulțumit? Este opțiunea fiecărui autor dacă ține sau nu seama de sfaturi și de ce (nu) o face.
Nu-mi răspunde, că nu mă interesează ce ai de zis. Am intervenit doar pentru că mă intrigă superioritatea (neîndreptățită) cu care îndrăznești să te adresezi colegilor (și nu e prima dată!). Și ca tacâmul să fie complet, mai vii și cu amenințarea din final, de parcă „intervenția” ta ar fi vreo mană cerească pe care numaidecât o așteaptă toți autorii. Jenant!

 =  Re - Vali Slavu
Goea Maria Daniela
[09.May.10 13:30]
Vali,

Nu risc să îmi fie reîncadrată la atelier, ci încadrată, adică din Prima pagină, unde inițial a apărut, să meargă la Atelier, în urma corecției.
Scopul este, desigur, să scriem epigrame bune. Nu sunt persoana care să scrie pentru imagine, nicidecum. Dacă era așa, ce m-ar fi împiedicat să îmi șterg, până acum, toate Atelierele (așa cum se practică) și să rămân cu o pagină "curată"? Din contră, eu am lucrat pe fiecare text de la Atelier, îmbunătățindu-l.
Oricum, tu vorbești de pe pozițiile persoanei care nu este în situația respectivă și care se "vitejește" cu o plasă de siguranță sub picioare (nivelul de acces). Nu poți interpreta obiectiv o situație, dacă nu ai trecut prin ea.
Nu te supăra, dar manifești o îndârjire nefirească în a mă acuza.
De ce nu amintești și de epigramele pe care le-am corectat, unele chiar la intervenția ta?
Repet, dintre sutele de corecții pe care le-am făcut, te cramponezi de o inversiune și de "Legea...". Lăsând la o parte inversiunea, despre care este absurd să discutăm la nesfârșit, de ce nu propui o soluție concretă pentru "Legea..."? Eu așa am procedat, când am comentat epigramele unor colegi.
Despre epigrama de față. Am mai văzut, chiar pe sait, discuții despre cacofonii. Și acestea sunt de două categorii - inacceptabile și acceptabile. De câte ori nu ai spus cuiva "Nu știi că ce-i mult nu-i bun?"? Cred că această alăturare "că + proverb care începe cu ce, cum, etc" trebuie să fie acceptată", neputând fi ocolită, în limbajul obișnuit. Mă voi mai gândi, te asigur. Referitor la aritmie, eu citesc (ca în exprimarea cotidiană) "findcă", aproape "fincă". Oare îl pronunță cineva pe "fiindcă" în trei silabe? Oricum, discuțiile pe marginea pronunției și ortografierii lui "fiindcă" sunt mari, chiar și la nivel academic.
Vali, ar fi absurd ca de la o inversiune de cuvinte să nu mai comunicăm, nu crezi?
Mi-ar părea sincer rău să pui în practică decizia cu care ai încheiat comul, mai ales că ea se întemeiază pe o concluzie greșită, anume că eu nu corectez, când, în realitate, sunt campionul revenirilor pe text.
Sunt încredințată că totul va fi în regulă.
Voi da în lucru "micilor (poate prea micilor) mele celule cenușii" observațiile tale, mai ales pe cele referitoare la epigrama de față :)
Cu aceleași sentimente dintotdeauna.




 =  Daniela
Eugenia Reiter
[09.May.10 14:06]
apreciez răspunsurile tale, sincer.
ce vreau să știi clar: dacă un text a fost încadrat în pagina principală de texte este mai puțin probabil să fie reîncadrat la atelier (evident, vorbim aici de corecturi).
mai mult: nici un editor nu schimbă încadrarea altui editor decât cu acordul acestuia sau în condiții cu totul și cu totul speciale (și atunci lasă un comentariu justificativ).
de aceea spun că este puțin probabil, dacă tu intervii și corectezi un text aflat în pagina principală, ca acesta să fie trecut la atelier.

toate bune

 =  Re - Florentina, Eugenia Reiter
Goea Maria Daniela
[09.May.10 16:30]
Consider toată discuția o interesantă consultare colocvială între autorii de epigramă.

Vali este o perfecționistă. La problemele pe care mi le-a ridicat, am răspuns și cred că am lămurit mulțumitor aspectele respective. Comurile ei m-au impulsionat să fiu și mai vigilentă, pe viitor. Pentru epigrama de față, am deja o variantă, dar am senzația că îi scade, cumva, din expresivitate. Mă voi gândi, în continuare.

Florentina,
ai dreptate - un ton, în comentarii, mai puțin aspru ar fi în beneficiul tuturor. Personal, nu (mai) sunt atât de sensibilă la aceste nuanțe, dar aceasta nu înseamnă că sesizarea ta nu este îndreptățită. Cred că Vali va înțelege.

Eugenia Reiter,
este bine dacă lucrurile decurg precum ați precizat. Dacă îmi permiteți, referitor la acest aspect - încadrarea la Atelier sau Pagină principală, corecții și reîncadrare -, îmi voi exprima câteva opinii, în viitorul apropiat, dar pe mail, pentru a nu lungi aici discuția.
Mă bucur că răspunsurile mele nu deranjează, din contră. Concordia este pentru mine un deziderat.

Vă mulțumesc sincer tuturor pentru atenție și opinii, vă mai aștept, oricând.




 =  Parcă-i patul lui Procust
Dan Norea
[11.May.10 14:33]
Decât femei de vârstă... mică.
(Goea Maria Daniela)


Are-o boală odioasă,
Căci la el, destul de des,
Intră fete mari în casă
Și-s... un pic mai mici când ies.


 =  Re - Dan Norea
Goea Maria Daniela
[13.May.10 14:39]
Are-o boală odioasă,
Căci la el, destul de des,
Intră fete mari în casă
Și-s... un pic mai mici când ies.
(Dan Norea)

Sper, răspunsu-mi nu va duce
La un nedorit litigiu,
Dar, din ce spui, aș deduce
Că-s mai mici doar... în prestigiu.

Vă mulțumesc pentru atenție, îmi face o mare plăcere, vă mai aștept.

 =  Știu proverbul....
bodea emil felician
[24.May.10 12:43]
Femeile acestea, slabe,
Nu prea îmi plac la o adică,
Deși sunt obsedat de Babe,
Și ies mereu la una mică.

Emil

 =  Dintre două rele (da' bune)...
Goea Maria Daniela
[29.May.10 18:45]
Femeile acestea, slabe,
Nu prea îmi plac la o adică,
Deși sunt obsedat de Babe,
Și ies mereu la una mică.
(Emil)

Nu prea îmi este, mie, clar
Ce înțelegi prin "una mică":
O fetișcană cu mult har,
Sau, mai degrabă, o... berică?

 =  Ca să rămân în tonul personal
florian abel
[29.May.10 22:01]
Ar fi mai mulțumite toate
Femeile, luați aminte,
De ar rămâne la etate
Asemeni cum rămân la minte.

 =  Oare de ce?
Goea Maria Daniela
[30.May.10 17:06]
Ar fi mai mulțumite toate
Femeile, luați aminte,
De ar rămâne la etate
Asemeni cum rămân la minte
(Florian Abel)

Când faci astfel de-afirmații,
Nu uita esențialul:
Ce-ai descris tu-i idealul
Urmărit de toți bărbații.
:)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0