Comentariile membrilor:

 =  Ai dreptate, Dana!
Laurentiu Ghita
[10.Dec.09 08:29]
Misoginii-s hahalere,
Asta-i și părerea mea,
Văd femeia, cu plăcere,
Nu la cratiță, ci-n ea!

 =  Au dreptate, Dana
Gârda Petru Ioan
[10.Dec.09 09:50]
Cum nu au ochii gât, e clar
Ca nici acei satiri măcar,
Pe purtătoarele de rochii
Nu le-ar putea-nghiți... cu ochii.

As zice "Afirma dansii ipocrit", pentru a scoate o aritmie.

 =  Re - dl Laurentiu, dl Garda
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 12:49]
Dl Laurentiu - Foarte buna. Cu o mica modificare, poate fi o epigrama de sine statatoare.
Dl Garda - Mi se pare mie, sau tineti partea misoginilor? ))
M-am gandit si eu la "Afirma dansii...", dar am considerat ca s-ar schimba accentul de pe prima silaba, pe a doua. Chiar va rog sa-mi spuneti daca am gandit corect sau nu.

Multumiri si o zi excelenta!
Dana G.



 =  Părerea mea
Vali Slavu
[10.Dec.09 12:54]
"Că pe femei nu le înghit,
Dânșii afirmă, ipocrit;"

Eu aș inversa și cele două cuvinte, așa cum ai fost deja sfătuită, dar și primele două versuri. Nu ar curge mai firesc așa:

Afirmă dânșii, ipocrit,
Că pe femei nu le înghit.

?

 =  Vali
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 15:07]
Vali, ideea este buna, dar nu se schimba accentul? Se poate sacrifica accentul, in favoarea ritmului? Cine are prioritate in acest conflict de interese? )
Dana G.

 =  Nu e bine! Sunt deja două păreri contra...
Vali Slavu
[10.Dec.09 15:48]
Draga mea, așa cum ți-a spus și Nelu Gârda, ritmul versului al doilea NU e bun!

„Dânșii afirmă, ipocrit;”

dân-șii (accentul trebuie să cadă pe prima silabă)

Inversiunea ar rezolva problema.



 =  Vali
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 16:21]
Vali draga, fii convinsa ca nu sunt contra, incerc doar sa invat cat mai multe de la voi. Profit de faptul ca te-am "prins" pe site, deoarece, din discutia noastra, mai pot invata si alti "ucenici". Iata la ce m-am gandit eu (varianta initiala era "Afirma dansii, ipocrit", asa cum spuneti si voi): accentul cade pe a 2-a silaba din "Afirma", pe cand la celelalte 3 versuri, accentul cade pe prima silaba, care, intamplator, este un cuvant de o silaba. Astept cu interes parerea profesorilor.
Dana

 =  ...
Vali Slavu
[10.Dec.09 16:26]
Atunci să-și spună profesorii părerea. Eu sunt încă ucenică...

 =  Vali
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 16:47]
Vali, ucenicul eram eu, iar profesorii, dl Garda si Vali Slavu.
Pentru mine este foarte importanta si utila parerea ta, crede-ma.
Astept opinia ta, pentru care iti multumesc anticipat.
Dana

 =  Profesorul
Gârda Petru Ioan
[10.Dec.09 17:13]
Dânsii are accentul clar pe prima silaba. Îți sună corect cu accent pe a doua? Presupun că nu. Deci trebuie să faci inversiunea aceea. Nu merge să rimeze un vers cu ritm iambic cu unul cu ritm trohaic. Suferă urechea.
Nu-s Profesorul. Profesorul e Băs... pardon, Rdean Cornel.

 =  Și totuși...
Vali Slavu
[10.Dec.09 17:24]
Elev Gârda, treci în banca ta! Așa explicasem și eu. Dar noi, ăștia mici ne facem mai greu înțeleși.

Dana, nu vreau să par răutăcioasă, dar tu chiar nu sesizezi că nu cade bine accentul pe "dânșii"?

Și mai e ceva. Un sfat pe care eu, eleva, l-am primit de la o doamnă profesoară, doctor în epigramă. Cuvântul "nu" trebuie să fie întotdeauna accentuat. Deci nici versul "Că pe femei nu le înghit," nu e tocmai în regulă.

Cu aceleași intenții bune,
Vali

 =  Dar...
Gârda Petru Ioan
[10.Dec.09 17:29]
Tovarășa învățătoare, eu i-am spus la 9.50!

 =  Interesant
Laurentiu Ghita
[10.Dec.09 17:37]
Ce modificare propui, Dana? Poate ai dreptate!

 =  dl Laurentiu
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 19:33]
Dragii mei colegi sugereaza ca ar fi mai bine "Afirma dansii, ipocrit".
Ne spuneam parerile despre accent, chiar este un "caz" interesant.

 =  ...
Vali Slavu
[10.Dec.09 17:50]
Spuneai:

"Se poate sacrifica accentul, in favoarea ritmului?"

De accent depinde ritmul...

 =  Vali, dl Garda, dl Laurentiu
Goea Maria Daniela
[10.Dec.09 19:33]
Va multumesc pentru sugestii si colaborare.
Va mai astept cu placere.
Dana G.

 =  Daniela,
Petru Dincă
[10.Dec.09 20:07]
Epigrama ta e foarte frumoasă. Sunt de părere că modificarea sugerată de domnul Ioan Gârda (,,Afirmă dânșii, ipocrit'') este foarte potrivită. Eu lucrez mult cu ritmuri și cred că poți avea încredere în mine.

Cu simpatie,
Petru

 =  vai
Lidia Batali
[11.Dec.09 14:36]
Dana,

Fara a avea pretentia ca stapanesc epigrama, ma joc si eu cu acest catren in apararea domnilor.
Uite ce zice sotul, in gluma, evident:

M-am fript când făceam ciorbă
Dar nu e nici un bai,
Mai rău, vă spun o vorbă,
M-am fript cu soața, vai!


Lidia

 =  Concediu fără plată și vacanță
Rodean Stefan-Cornel
[04.Jan.10 14:44]
Păi, Nelu Gârda, dacă dai vina pe mine și spui că profesorul e Rodean Cornel, să știi că profesorii au avut concediu fără plată, de la guvern, apoi au fost în vacanță, dar dacă m-am întors, nu mai pot evita...
Părerea mea despre acest catren este următoarea:
- despre poantă, că este bună, dar nu prea originală, în sensul că, în general, paradoxul că "nu se înghit dar se mănâncă între ei", s-a mai folosit în epigramele despre diferite categorii profesionale și chiar despre epigramiști;
- despre pregătirea poantei și construcția mecanismului epigramatic, că sunt bune, dar se pot perfecționa prin eliminarea opririi cerute de punct și virgulă și prin introducerea cuvântului "dar" în partea a doua, pentru a accentua paradoxul;
- despre ritm, că este bun, dar se poate perfecționa prin accentuarea cuvântului "nu";
- în concluzie, acum, după prima citire și fără nicio pregătire, eu așa aș vedea catrenul cam așa:

Că pe femei ei nu le-nghit,
Afirmă-adesea, ipocrit,
Dar i-am surprins pe-acești satiri,
Cum le mănâncă din priviri.

Doamnă Goea, vă doresc din toată inima succes!

Și nu vă luați după Nelu Gârda, care bate apropouri cum că aș fi profesor de epigramă, de prozodie sau de altea alea asemănătoare, deoarece eu am fost profesor în cu totul alte domenii; de fapt și el este profesor, și Dan Norea, și Sorin Olariu, și Vali Slavu, și Vasile Ilin și mulți alți epigramiști, dar profesor de epigramă este unul singur recunoscut peste tot: prof univ. dr. Elis Râpeanu.
Cu toată prietenia pentru toți,
Cornel Rodean

 =  Lidia Batali
Goea Maria Daniela
[05.Jan.10 16:42]
M-am fript când făceam ciorbă
Dar nu e nici un bai,
Mai rău, vă spun o vorbă,
M-am fript cu soața, vai!
(Lidia Batali)

Într-adevăr, în casa-n care
Soțul prepară de mâncare,
Situația e cam albastră:
S-a ars, e clar, cu-așa nevastă!

Un An Nou maxim, Lidia!

scuze pentru răspunsul întârziat

 =  Dl Rodean
Goea Maria Daniela
[05.Jan.10 18:08]
Domnule Rodean,
Vă mulțumesc foarte mult pentru aprecieri și pentru explicațiile detaliate. Îmi sunt extrem de utile.
Un An Nou cât mai bun vă doresc!

Cu stimă,
Dana Goea

Salutări tuturor epigramiștilor,
La Mulți Ani!







Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0