Comentariile membrilor:

 =  înălțat din subsuori...
Costin Tănăsescu
[24.Jul.05 10:03]
Florian, si, si, si, si... foarte multi "si" aici la tine-n pseudopoezia acesta. Incearca sa renunti la ei, altfel nu vei primi comentarii pozitive decat de la prietenii tai cei mai buni.
"cafea cu aroma de femeie", hai sa fim seriosi... nu te-ai plictisit? Cate telenovele de la ora15, n-au avut in continut aceasta "sintagma"? Mi se pare de mult timp o "chestiune" perimata asta cu aroma si cu simturile olfactive. Nu stiu cum sa-ti explic dar suna artificial, nu esti tu, atunci cand afisezi combinatii de cuvinte folosite(fara succes dealtfel) si refolosite. Aici nu se aplica legea celor trei R.
Daca nu ai reusit sa excelezi la nici un capitol aici, in acest text, sfarsitul este atu-ul tau, lovitura de gratie. M-a impresionat ultimul vers, este extraordinar! Ai scris efemera invers, ce sa-ti spun... dovada de maturitate pana in maduva osaelor...
O sa fiu foarte atent cu tine, ai potential, nu as vrea sa te pierzi in amanunte fiindca ar fi pacat. Incerc sa-ti intind o mana de ajutor, sincer, chiar daca tu-mi porti pica... Ma opresc aici, n-as vrea sa demoralizez ci sa te ambitionez, fiindca repet: ai potential!
cu prietenie,

 =  Esti prea incrancenat si nu vezi limpede.
Nan Florian
[02.Oct.05 19:06]
Buna Costin! "Imi porti pica" este prea mult zis. Primul tau comentariu m-a amuzat. Al doilea (prezentul) ma amuza si mai mult, motiv pentru care am sa-l las neamendat. Esti prea incrancenat si nu vezi limpede. Nu cred ca poti discuta, acum, la rece. Asta nu inseamna ca referirile tale, la text, nu au o umbra de adevar. Despre asta putem discuta, ai dreptate intr-o oarecare masura. "Ma opresc aici, n-as vrea sa demoralizez ci sa te ambitionez". Iti propun sa nu te opresti "aici". Te rog sa comentezi in modul cel mai critic posibil. Spune tot ce crezi ca trebuie spus. In felul asta ma ajuti. Chiar ma ajuti. Te astept. Da-mi voie sa-ti dau un sfat. Prietenesc. Cand esti intr-un "dialog" de genul asta, cel mai important lucru este sa-ti pastrezi cumpatul. Iar pânda ... Pânda este bomboana de pe coliva, nu?. Stiu, "sintagma" este mult prea uzata ... dar placerea asteptarii!? ... E!? Ma refer, desigur, la cele scrise de tine. "O sa fiu foarte atent cu tine, ai potential, nu as vrea sa te pierzi in amanunte". Atentia ta ma onoreaza. Costin, din acest "dialog", singurul care are de pierdut esti tu. Motivul e simplu. Eu am deja barca plina cu apa. Mie imi vine extrem de usor sa arunc cu "pietre". Nu prea am ce pierde. Sunt sigur ca intelegi ce spun. Am sa fiu omenos desi ma ispitesti intinzandu-mi singur ...
cu prietenie,



 =  Aroma de cafea :)
Roxana Niculae
[02.Oct.05 19:06]
"amar de cafea
cu aromă de femeie"
"Adevaratele intelesuri" ale versurilor tale mie-mi sunt cunoscute.Si nu pentru ca m-as uita la telenovele :)Cuvintele astea pot fi cu usurinta considerate stereotipii, dar daca se incearca o privire dincolo de sensurile "imediate", deja "prima impresie" dispare.Un singur lucru as vrea sa mai spun, corect spus este tigara.M-au corectat si pe mine altii, deh :)
Multumesc si numai bine !

 =  offsupertopic
Costin Tănăsescu
[24.Jul.05 14:11]
Nan Florian, ma risc intr-un scurt offtopic:
1. sfarsitul comentariului tau este elocvent si adevarat:"Atentia ta ma onoreaza. Costin, din acest "dialog", singurul care are de pierdut esti tu. Motivul e simplu. Eu am deja barca plina cu apa. Mie imi vine extrem de usor sa arunc cu "pietre". Nu prea am ce pierde. Sunt sigur ca intelegi ce spun..."
2.N-am sa+ti intru in joc, un autor care are 15+20 de vizitatori pe doua poezii nu intra in calculele mele asa cum n-am intrat nici eu la inceput in calculele nimanui.
3. diferenta dintre mine si tine este aceea ca eu nu m+am remarcat cu ajutorul "aruncatului cu noroi" in cei care au un nume aici. se pare ca functioneaza din ce in ce mai bine mizeria asta , deci mult succes in continuare.
demonteaza+mi vreuna din afirmatiile facute pe acest text daca poti.
ma voi intoarce, ce-as avea de pierdut?

 =  starea asta de noi, mai preganant...
maria balan
[24.Jul.05 15:05]
parca ai degusta in sorbituri mici "starea de noi", lasand thinkingul s-o evalueze si s-o intorci in tine apoi, bucurandu-te deplin...
constructia nu e perfecta, anumite 'caramizi' nu se asaza foarte bine pe locurile lor, dar atmosfera...da, se simte.
daca eu as fi scris acest poem, cred ca as fi renuntat la cate ceva (titlul ajuta destul, asa ca m-as fi lipsit de cele doua exclamatii care fragmenteaza parca atmosfera), si mai cred ca dincolo de prima strofa asa fi fost foarte atenta la cate se mai pot spune...
mi-ai placut aici, delimitand spatii, timp, senzatii...printr-o tigara lenes fumegand

 =  Esti oricand binevenit
Nan Florian
[24.Jul.05 15:40]
Buna Costin! Imi pare rau ca nu ai inteles desi am scris cat se poate de clar "Am sa fiu omenos desi ma ispitesti". Am scris si motivele pentru care comentariul meu este cumpatat. Faptul ca esti in dezavantaj. Am explicat si asta. Ceva tot ai priceput, desi rastalmacit. E bine si asa. Si ca sa stii mi-am muscat degetele si buzele si limba ca sa nu-ti raspund a la Florian. Si nu mi-a fost deloc usor. Asa este. Am aruncat cu noroi. Nu ti se pare totusi ca vreau sa fac ceva in sensul asta? De ce nu apreciezi raspunsul meu cumpatat? De ce nu apreciezi avertismentul meu facut cu corectitudine? Chiar si comentariul meu a fost la obiect. In fond nu e nimeni obligat sa te laude. Sau sa ma laude. E o parere. Sunt atatea texte in care poezia ta este apreciata.
Costin prin acest offsupertopic ai facut alta greseala. Nu ma obliga sa-ti spun care este adevarata diferenta dintre noi doi. Am sa ma opresc aici. Esti oricand binevenit. Fie pe acest text, fie pe alktul. Eu consider ca discutia a fost placuta.
Costin! mai citeste odata ce am scris noi astazi. Eu am citit si imi dau seama ca inca pot scrie
cu prietenie,

 =  Am considerat ca aceasta forma
Nan Florian
[24.Jul.05 16:00]
Roxana Nicolae! ai dreptate. Sigur ca incerc si eu sa fiu inedit, autentic, dar nu cu orice pret. Am considerat ca aceasta forma este cea mai potrivita pentru mesajul meu. Am corectat in tigara. Multumesc de trecere si de comentariu.

 =  Efemerida
ioan peia
[02.Oct.05 19:06]
Plăcut, plăcut, plăcut... Atât. E prea târziu, deocamdată, pentru considerații mai consistente.

 =  Maria Balan! Sunt incantat ...
Nan Florian
[24.Jul.05 16:21]
Maria Balan! Sunt incantat ca ai citit textul meu. Asa cum ai spus primele 2 versuri le-am gandit pentru atentionare. Sa opresc putin cititorul din avant, sa-l pun putin pe ganduri. Inca de la inceput. Sunt inutile? Este posibil. Am sa ma gandesc la asta. Multumesc pentru cuvintele de bine.

 =  Ion Peia! Multumesc,
Nan Florian
[24.Jul.05 16:38]
Ion Peia! Multumesc, multumesc, multumesc. Pentru fiecare placut cate un multumesc. Prima poezie pe care ti-am citit-o a fost ceva legat de moartea unei pisici. Hm! Dupa care a urmat calatorie cu umbra alaturi. O vad si acum la subiecte fierbinti. Faina. Faina rau. Mi-a placut mult strofa a treia. Imi pare bine ca ai gasit timpul necesar pentru o scurta trecere.

 =  putin de aici, putin de acolo
Berciu Radu
[02.Oct.05 19:06]
discutia Costin-Nae trebuie lasata ca poate ma ard.
Comentariul lui Apeiron, superb. "placut, placut,placut...".
:) atat de placut e textul ca-l plictiseste. poate gresesc dar oricum nu se poate spune ca abuzez, e o repetitie, mai sunt si puncte de suspensie, asadar am raspuns pentru : "Pe ce te bazezi ?"; simpatic nea Ilie a lui Preda.
Cu scuzele de rigoare, tot intervin, asa putin, cu o liniuta vizavi(am inteles ca nu mai exista - vis-a-vis - ci acum e -vizavi- ) de una din cele spuse de Costin; e vorba de faptul ca unele expresii sunt perimate; nu cred ca putem spune asta. in cazul de fata, poate ca ar fi mers mai bine o alta sintagma, de acord. problemuta mea e ca prin "combinatii de cuvinte folosite(fara succes dealtfel)"
se face trimitere printre altele si la general. Si nu pot sa nu ma atac, asftel fiind atacate si alte sintagme cum ar fi: "Te iubesc", folosita si refolosita. Sa renuntam la ea? Sau sa incercam o reincarcare cu sens(alte cuvinte ce le-am tot auzit) ?
cat despre text : intr-adevar acele "si"-uri supara putin;
un sfarsit continuu creat de "fumegand", in ton cu titlu; e o chestie tare ciudata cu textu asta: daca iei cate o mana de versuri, suna foarte bine dar toate la un loc parca nu vor "sa cante"; pentru mine e un contra contrapunct, ai mai multe linii melodice dar suprapuse nu fac poc !
te mai citesc, sunt tare curios de modul in care vei e(in)volua :)
cu drag,
radu

 =  parere
Mușat Dana
[24.Jul.05 19:14]
Florian, tu ai aici cateva imagini frumoase, dar ideile ti se pierd pe drum.
Daca "Cade scrum alb-cenușiu
traiectorii pierdute pentru un timp"-m-au umplut de placere, sa stii ca imediatele versuri "în care vorbele se întorc
filtrate prin părul tău auriu" m-au dezamagit. E o imagine simplista, mult prea des folosita.
Repetarea lui "Si" este suparatoare, o spun si eu, ca poate te induri si corectezi.
Un sfat am pentru tine: desi nu te cunosc, nu stiu cine esti si cum scrii(o sa dau chiar acum o fuga pe pagina ta) o sa te rog sa nu te mai "certi" cu Costin, pentru ca el stie bine ce iti spune si consider ca replicile sale, cu privire la textul tau, nu au fost spuse din rautate, ci pur si simplu pentru ca asta e parerea lui
drag, Dana

 =  Pasadia
carmen mihaela visalon
[24.Jul.05 20:47]
In loc de buna ziua:
“Daca visez,/Aș vrea să mă trezesc,/Dar dacă nu e vis ce mi se-ntamplă,/Fă Doamne să visez.”se leaga frumos cu Efemera, AREMEFE,intr-un sir de doua luate catre trei trepte, pe care Dumnezeu le-a facut sa te impiedici- de nu le poti urca: tigara, femeia si vinul.
In loc de comentariu:
Imi este rusine sa recunosc,dar eu n-am vazut decat o singura telenovela, in care nu era vorba de fluturi in spirale albastre de zbor, cu aroma de amar de cafea si femeie de graal, asa ca risc si spun: simpla sau complicata, originala sau nu, mie poezia imi place.
In plus, oricat de nepriceputa sunt- intr-ale cititului de versuri- risc sa cred ca- “desigur starea asta de noi”/ “simtita pe buzele tale” nu este un simbol rasfumat de poeti. Mai curand de pictorii, mai mult sau mai putin cubisti: “mai pregnant pe curbura buzei de sus/,de unde văd necuprinsul înălțat din subsuori/E umăr rotund și catifelat de femeie”.
Buza de sus, ca simbol al gurii care elibereaza cuvantul, dar si al tristetii mi se pare un punct de pornire destul de potrivit pentru recompunerea zile in aripi. Nu inteleg daca “umarul rotund si catifelat de femeie este Nimbul, pe care Annick de Souzenelle il definea ca ” Ultima manifestare a corpului, aflata la limita imaterialului, ou de lumina, presupunand zamislirile successive ale Omului ce se naste de la sine, intru sine, in taina de nepatruns a indrepatrii spre NIMIC”-sau ce?
In loc de la revedere:
Un vers din Ion Gheoghe, de a carei poezie mi-au amintit pletele solare din final:
“impotriviti-va ierbii, rugati-va ierbii, nu va lasati ierbii!

 =  Am sa ma gandesc la asta
Nan Florian
[02.Oct.05 19:06]
Salut Berciu Radu! Multumesc de comentariu. Nu am simtit ca "si"-ul deranjeaza. Este pus intentionat, mi s-a parut ca asigura o oarece continuitate intre versuri, ca si "prin" din ultimele 3 versuri. De vazut ce pot face cu acest "si". Referitor la nu fac "poc" nu cred ca ai dreptate. Dar nu sunt foarte sigur. Am sa ma gandesc la asta. Iti multumesc de trecere. Te astept cu placere. Oricand.

 =  frumos
Ana Maria Ciobanu
[02.Oct.05 19:06]
poate parerea mea nu conteaza...dar mie mi-au placut mult versurile pentru ca mi s-au parut deosebit de plastice- au reusit sa-mi aduca in fata ochilor imaginea fumului, si gustul amar al cafelei, ba chiar gustul si mai amar al vorbelor care se intorc mereu filtrate...
cat despre "si-uri" mie imi placeau stii de ce? pentru ca recreeau senzatia aceea de aglomerare a gandurilor, a sentimentelor...cel putin asta mi-au transmis mie- ceva gen "mai mult, mereu mai mult"
sper ca nu te-am suparat cu ceva

 =  Buna Dana Musat.
Nan Florian
[26.Jul.05 18:01]
Buna Dana Musat. Eu te cunosc intr-o oarecare masura, de fapt iti cunosc,in mare parte, textele. Multe mi-au placut. Multumesc pentru trecerea ta prin pagina.

 =  mihaela visalon eu te citesc cu mare placere
Nan Florian
[26.Jul.05 18:12]
carmen mihaela visalon! Ma simt putin intimidat de comentariul tau. 1. Pentru ca nu am auzit de Annick de Souzenelle. 2. Comentariul este atat de reusit (nu ma refer la cuvintele amabile) incat imi pune in umbra poezia. 3. Cunosc mare parte din poeziile tale si stiu cat sunt de reusite.
Sper sa mai treci pe la mine. Eu te citesc cu mare placere. Multumesc.

 =  Ana Maria Ciobanu! Multumesc!
Nan Florian
[26.Jul.05 18:26]
Ana Maria Ciobanu! Buna! Te rog sa ma crezi, sunt cat se poate de sincer, parerea ta conteaza. Si nu pentru ca ti-au placut versurile. Fiecare parere conteaza. Pare ciudat ce spun, dar fiecare interpretare ma ajuta sa inteleg mai bine poezia (din punct de vedere al constructiei). Incerc sa-mi dau seama unde am gresit. Citeste comentariile facute si ai sa intelegi ce vreau sa spun. Multumesc mult de trecere, ai fost tare amabila. Daca nu te superi am sa-ti intorc vizita.

 =  nu
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
nu inteleg cu ce ar trebui sa ma ajute pe mine balaria asta de text. 'cafea cu parfum de femeie', "Prin țigara asta leneș fumegând/ delimitez spații /și timp /și senzații" e o exprimare de copil de clasa a cincea. si nu exista nimic poetic aici; se simte si faptul ca nu ai ce zice si incerci sa poetizezi si tu despre 'ceva' doar doar o sari careva cand o vedea 'timp' 'spatii' si 'senzatii' si chestii cu caracter feminin.

finalul e o tampenie, nu se potriveste deloc cu restul textului, e o dulcegarie fara efect, mai degraba cu 'defect'.

ti-as recomanda lectura si sa fii mai exigent cu ceea ce scrii, bunele intentii nu reprezinta si realitatea. una e ce vrei alta e ce este.

si dragul meu florian, costin nu e deloc incrancenat, e unul din cei mai sinceri de pe aici si cu bun simt.

te sfatuiesc sa nu mai iei critica asa ca pe o bata in cap si sa incerci sa-ti judeci textul si din perspectiva altor cititori nu doar din 'etica si bun simtul personal".

 =  Tosa! Pe curand prietene.
Nan Florian
[26.Jul.05 20:58]
1. Nu inteleg cu ce ar trebui sa te ajute textul meu. Daca ai nevoie de ajutor ai gresit adresa. Critica din acest aliniat este mult prea vaga. Orice poezie de a ta poate fi criticata in felul asta. Inlocuind citatele desigur. Ce te face sa crezi ca poezia ta este mai "poetica". Incearca tu sa te exprimi ca un copil de clasa a cincea. Incearca sa prinzi nevinovatia specifica in cuvinte. Eu mi-as dori asta.
2,3 Daca asa simti tu e in regula. Chiar nu sunt probleme. Cu lectura ai dreptate poate si cu scrisul. Nu inteleg "una e ce vrei alta e ce este". Pana aici ai fost destul de direct.
4.Nu vad de ce as discuta cu tine despre Costin. Eu in locul lui m-as simti jignit. Avocati, intermediari.
5.Asta si fac. Comentariul tau mi se pare in regula.
Tosa mie imi place poezia de genul asta. Poate nu sunt singurul. Tie iti place o poezie mai realista, mai dura,
mai ... nu stiu cum. Care e problema? Cred ca te agiti prea mult.

Tosa sa vin totusi si cu un raspuns serios. Sa nu se creada ca ma tin numai de ironii.
Imi place acest NU hatarat. Asa a la Eugen Ionescu. Are vreo semnificatie? De fapt tot textul arata ca esti suparat rau. "balaria asta de text e o exprimare de copil de clasa a cincea si nu exista nimic poetic poetizezi si tu finalul e o tampenie o dulcegarie fara efect 'defect' bata in cap" Nu pot sa nu ma intreb ce te-a afectat atat de mult? Cum de a reusit textul meu sa trezeasca in tine asa sentimente puternice? Sigur asta este rolul poeziei! Dar chiar asa! Ce anume te supara, ce anume te sperie? De speriat este vorba nu? Nu textul desigur, niste cuvinte acolo. Tosa eu te-am citit. Recunoaste esti un sensibil! Acest lucru l-am regasit si in textele tale. Ascunse sentimente, sa nu se prinda lumea. Aceasta duritate ... Tosa, Tosa, pe cine vrei sa pacalesti. Ghidusule, ghidusule! Blana de lup nu prea te prinde, oita ce-mi esti. Imi pare bine ca textul meu te-a trezit la viata. Era pacat ca angoasele tale de poet suparat rau pe lume sa te tina inchis in turnul de fidels in care te-ai ascuns speriat. Te asigur ca nimeni nu vrea sa te raneasca. Daca cineva indrazneste ... Nu uita, sunt aici si sunt prietenul tau. De acum incolo eu sunt cavalerul tau fara prihana (fara prihana - nu te speria, zic si eu asa de ochii lumii) care iti va apara onoarea. Te salut Tosa. Cu drag. Toate cele bune. Te rog sa-mi dai un semn de viata la acest raspuns al meu. Si sa stii ca eu te ... astept.

Caci prea imi este dor de privirea ta cu
limpezime de clestar
de ochii tai de caprioara mi-e dor.
Mi-e dor
si ma dor
ochii tai sanii tai.

Pe curand prietene.

 =  Annick de Souzenelle
carmen mihaela visalon
[28.Jul.05 19:35]
Pasadia,
Chiar daca nu erati exagerat de politicos, tot v-as fi multumit si v-as fi comunicat "informatiile" pe care le detin despre A.d S.
1.Simbolismul corpului uman-Ed. Amarcord Timisoara-1999,traducere Le symbolisme du corp humain-ed. Albin Michel, paris, 1991
2.Oedip Interior_prezenta logosului in mit-Ed. Amarcord Timisoara-1999,traducere La presence du verbe dans le mythe grec-ed. Albin Michel, Paris, 1999
3.Egiptul Interior sau cele 10 plagi ale sufletului-Ed. Amarcord Timisoara-2001,traducere 'egypte interor ou lex dix plaines de l'ame-ed. Albin Michel, Paris, 1991



 =  A.de S. Am gasit foarte multe referiri
Nan Florian
[29.Jul.05 08:06]
carmen mihaela visalon! Inainte de a raspunde placutului tau comentariu am navigat prin internet interesandu-ma de Annick de Souzenelle. Am gasit foarte multe referiri la aceasta autoare. In aceasta, amabila, revenire a ta vad ca autoarea a fost publicata la o editura din Timisoara. Sunt convins ca am sa gasesc volumele amintite de tine (de cumparat nu mai poate fi vorba) pe la prieteni. Nu a fost vorba de politete. Recunosc valoarea. Multumesc de informatii.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www-responsive/tmp) in Unknown on line 0