Comentariile membrilor:

 =  Doamnei/domnișoarei Sandra Hanna Segal
cernea lucian
[13.Apr.05 08:16]
Istoria a fost, este, și va fi scrisă de învingători....ce faci însă atunci când nu există un învingător...cine o scris, și cum...se pare că aici se află adevăratul miez al problemei...cine și cum ar trebui să scrie istoria, și oare există un adevăr istoric sau tot ce găsim în aceste manuale este o pură interpretare?!...ar fi fost oare mai potrivit să fie descrise toate atrocitățile din prisma omului rece și calculat?..sau e mai bine spus doar atât...Poporul chinez a avut multe de suferit de pe urma armatei japoneze...
Întrebări grele...poate fără răspuns...
Cu mult respect, în semn că am citit...și că m-a interesat...
Al dumneavoastră sincer
Cernea Lucian

 =  Ararat
Nick Sava
[16.Apr.05 05:33]
Japonezii nu au mintit in prezentarea masacrului: intr-adevar, soldati si civili chinezi au avut MULT de suferit de pe urma trupelor japoneze. Pina unde merge cinismul si exactitatea istoricului si unde incepe dorinta de a ascunde fapte? Tepes a notat cu grija pe fiecare din cei peste 25 de mii de turci ucisi in campania lui peste Dunare. In schimb, nazistii vorbeau despre 'statistica' in privinta numarului de evrei ucisi...

Pentru cine are acces, recomand filmul (canadian) ARARAT, incercare de reconstituire a masacrelor (genocidului) asupra armenilor in Turcia: Istoria are complet alta perspectiva daca esti calau, victima sau by-stander...

 =  neincredere
adrian grauenfels
[23.Apr.05 15:07]
cine a zis : " e prosti, da multi " ? un japonez? un chinez? Churcill? Nu am de loc incredere in istorie , orice efort gnoseologic duce la defaimarea cuiva de aceia geografii olandezi fasificau hartile , lumea parea mult mai mica si mai prietenoasa ..

 =  Sătul de semidocți și de inculți
cernea lucian
[24.Apr.05 02:32]
"Gnoseologic"..hmm care ține de gnoseologie..orice efort gnoseologic..adică? ce vrea să însemne? că istoria e cunoaștere..că ar fi strict obiectivă..căci gnoseologia asta își propune..o definire obiectivă a cunoașterii...și dacă un efort care își propune o definire obiectivă și creearea unor limite și standarede duce la deformarea adevărului..atunci ce fel de demers ar trebui urmate pentru obținerea cunoașterii? aș fi înțeles dacă ați fi spus orice efort istoric..dar gnoseologic?
eu nu folosesc niciodată cuvinte mari..sunt un incult..și o recunosc..dar semidocții..îi urăsc..nu e nici o rușine în a nu ști despre ce vorbești..dar măcar să fii conștient de asta.
fără nici un fel de respect
Cernea Lucian

 =  relatii si interpretari
Sandra Hanna Segal
[24.Apr.05 05:00]
Dragilor, istoria are cam aceeasi relatie cu adevarul pe care teologia o are cu religia, adica nici una care sa merite discutata... totusi, daca nu privim ororile istorice in fata suntem niste oameni incapabili sa invatam ceva si pasibili sa le repetam (sub alte pretexte, desigur). Ca sa nu mai vorbim despre empatia cu care am fost daruiti ca specie, un instinct pe care oricum suntem capabili sa il suprimam pe timp nelimitat. Din nefericire, poza pe care am postat-o nu vine dintr-un film. Mai aveam o poza, in care respectivul soldat japonez ranjeste fericit cu capul celuilalt in mana, dar am ales sa postez "before" in loc de "after" pentru a nu leza sensibilitatea cititorului.

Oricum, ma amuza ca textul meu mai suscita interes, intrucat gloria pe agonie e de scurta durata si asta nici macar n-a reusit sa devina un subiect fierbinte. N-am mai urmarit indeaproape cearta dintre Japonia si China in ultima vreme. Stiu ca s-au mai spart niste geamuri si s-a scandat "afara cu porcii japonezi"...
Despre gnoseologie numai de bine, desi nu prea mergem de mana. In sensul ca nu sunt un cunoscator al teoriei cunoasterii si incercarile mele de a tranzactiona in asta ar fi cel mult... sferti-docte :) Traim intr-o epoca in care informatia se transmite prin mediul scrisului si ceea ce este de interpretat va fi interpretat (si denaturat) atat cat exista timp, interes si resurse. Eu tin in secret cu vremurile in care cunoasterea se transmitea de la maestru la discipol... dar raman un om realist.

 =  Un gust de Tien An Men 1989
Camelian Propinatiu
[02.Oct.05 19:06]

Comportamentul japonez în acea Chină invadată pentru a o ferici într-o așa-zisă sferă de coprosperitate a fost într-adevăr salbatic și a atras în 1945 decizia privind utilizarea fără milă a bombei atomice și a mult mai cumplitelor ploi de foc peste orașe de lemn și hârtie, peste civili necombatanți.

Fără îndoială, manualul japonez, dacă reduce Nanjingul la o singură frază, e un scandal.

Ce îți lasă însă un gust de Tien An Men este regretul că junii demonstranți chinezi nu își duc furia până la capăt, ezitând cu grijă a se ocupa și de reflectarea în manualele chineze a genocidului practicat în Laogai, in Gulagul Partidului Bolșevic Chinezesc, pe vecie la putere, constructor tenace astazi al capitalismului combătut cu atâta vărsare de sânge de marele, veneratul încă, tovarăș Mao.

 =  acest text nu si-a pierdut valabilitatea
Anni- Lorei Mainka
[03.Oct.10 13:43]
precum se vede atunci in 2005 ati tras un semnal de alarma pentru acest grup agonia - cine vede si aude face cel putin un pas inainte, dar nu intr-o parte!
nu cred ca istoria are vina cea mare a drumurilor in care se abate OMUL -el,tocmai el este cel care se crede mai mare decit TOTUL,,,,,iar chinezii, nu stiu pe unde locuiti domnilor, dar nu vor ierta ci vor face ce li se spune de marele de SUS, sunt organizati perfect.....ca sirul cocorilor pe cer de toamna.....




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !