Comentariile membrilor:

 =  adevaruri
Batâr Adina
[19.Dec.04 22:49]
imi place cum vezi lucrurile. multe adevaruri spui tu. lumea e un zgomot.
"Acum, pravaliile au devenit super-market-uri in care se asteapta ore in sir la casa". si nu numai atat. te trezesti si ca personajul din spate se holbeaza insistent la cei ai acolo in cos. "da, domnule, mi-am luat becuri de 100 si bomboane de pom. interesant, nu? acum fugi si spune nevestei ca ai vazut azi in market pe cineva care si-a luat becuri si bomboane"...
"cat despre trecatori, uneori poti avea senzatia ca se cunosc si sunt suparati unii pe altii". aaah, dureros. la propriu. in ceea ce ma priveste pe mine, se intampla des sa fiu calcata in picioare. tot la propriu. de cele mai multe ori in metrou.
in ultima propozitie te vad optimist. :)

am sesizat cateva greselute de redactare: "dinamica societati" si "imposobil".

 =  logic...
Madalin O.
[20.Dec.04 16:31]
In istoria universala au existat destui oameni care au suferit pentru ideile lor. Noua, astazi, nu ne mai cere nimeni sa suferim fizic. Practic, este mult mai usor, acum, sa realizam ceva, sa schimbam ceva. Dar, in mod paradoxal, tocmai acum, multi spun ca nu mai au pntru ce lupta, ca nu mai exista nici o speranta. Totusi logic este sa incercam sa fim optimisti, nu?
Scuzati greselutele.

 =  Madalin
Batâr Adina
[20.Dec.04 20:55]
da. multe le avem de-a gata... nu mai exista oameni de calibru, toti urmaresc propriile interese. acum suntem moderni, neimplicati, ignoranti... pana si cenzura e lasata in voia sortii.
cat despre suferinta fizica... avem o mentalitate pacifista (asa se spune :)) stii cum incercam sa conving lumea sa mearga la vot? nu ca as iubi eu politica, dar spuneam ca multi au murit si au suferit ca noi sa obtinem dreptul asta. si in acest sens sa se creeze ordine, sau cel putin iluzia ei.. si apoi da, aparent suntem optimisti... era o vorba: "un optimist trebuie sa fie prost informat".. or something. :)

 =  manipulare
Madalin O.
[02.Oct.05 19:06]
Se incearca sa se manipuleze omul. Si manipulare este tocmai atunci cand cel manipulat nu isi da seama. Tocmai aici este problema. Credem ca multe din optiuni ne apartin noua si tocmai de aceea nu mai incercam sa fim lucizi...

 =  manipularea
Batâr Adina
[21.Dec.04 13:51]
cel care reuseste sa manipuleze un singur om inseamna ca cel in cauza se prinde mai greu, cel care manipuleaza o intreaga omenire e un fapt ingrijorator (asta e incercarea de a deveni Dumnezeu - am vazut si eu filmul acela Gothica atat de mediatizat si un singur lucru mi-a atras atentia: atunci cand el uda oglinda si ii spune sotiei sale ca atata timp cat o vede si reala si distorsionata, iar ea isi vede imaginea doar in oglinda, atunci inseamna ca el e Dumnezeu - "dragut" concept, desi ea putea face acelasi lucru :) )
e interesant sa privesc totusi cum presa si televiziunea au un efect atat de adanc asupra lumii.

 =  a propos
Batâr Adina
[21.Dec.04 14:07]
vezi comentariul si de la "Ispita luciditatii". Sa nu dai uitarii acel text :)

 =  manipularea
Madalin O.
[02.Oct.05 19:06]
Exact ce spuneam si la "Ispita luciditii"; rigurozitatea; sa intelegem, sa avem vointa de a intelege cea ce se intapla, sa avem curajul sa dam la o parte cliseele, prejudecatile, si uneori chiar imaginea visului in care traim. Desi nu este foarte usor, foarte placut; nu ne "seduce", totusi vom putea capata un pic din libertatea luata (pentru ca tocmai asta face manipularea, ne ia din libertate)

 =  sa dam la o parte cliseele, prejudecatile
Batâr Adina
[21.Dec.04 23:33]
exact. daca reusesti aceste lucruri esti stapan pe tine si peste orice situatie la care te incearca viata. asta numesc eu un om puternic, admirabil.
cat despre indepartarea visului.... fiind "vis" este manifestarea dorintelor noastre. dar daca la un moment dat constientizam faptul ca ne fac rau, atunci capacitatea inlaturarii lor e un act sublim.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !